تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

بهترین کار سیاسی، کنش اجتماعی است

  • کد خبر : 283242
  • 12 اسفند 1401 - 16:26

استاندار البرز در جمع احزاب اصولگرا گفت: بهترین کار سیاسی، کنش اجتماعی است.

✍️ رضا قاسمپور
عصر پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ جلسه هم اندیشی احزاب و تشکل‌های سیاسی اصولگرا(شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی) در سالن اجتماعات استانداری البرز برگزار گردید.
این نشست هم اندیشی سه ساعته با حضور تعدادی از دبیران، نمایندگان احزاب، تشکل‌های سیاسی و همچنین اهالی رسانه با مجری‌ گری مطلوب معصومه آقایی (مدیرکل بانوان استانداری) برگزار گردید.
در ابتدا ضیائی (معاونت احزاب شورای ائتلاف) با اشاره به ساختار شورا افزود: شورای ائتلاف متشکل از احزاب و تشکلهای همسوی اصولگرا؛ دارای ۷ معاونت،۶ کمیته و ۴ دفتر می‌باشد.
معاونت احزاب البرز به دلیل فعالیت‌های چشمگیر حائز رتبه اول در کشور می‌باشد.
در ادامه جمالپور (رییس دفتر سیاسی شورای ائتلاف)ضمن تشکر از زحمات کابینه استاندار و گریز به کلیات و چرایی و چیستی ساختار شورا افزود: جلسه استاندار با احزاب نادر بوده ‌و جا دارد این جلسات با برنامه‌ ریزی و دستور جلسات مشخص به طور منظم برگزار گردد.
خرم جا (فعال سیاسی و عضو شهرکهای صنعتی استان تهران) ضمن ارائه یک گزارش از وضعیت درآمدی و دخل و خرج استان افزود: البرز در احصا درآمدهای مالیاتی از استان‌های پیشرو و در جذب شاخص‌های اعتباری (محرومیت های اعتباراتی استان) از آخر اول می‌باشد.
وی با اشاره به وجود ۵۳ نقطه حاشیه نشین افزود: ۳۳ درصد از استان غوطه ور در آسیب‌های اجتماعی است. باید با هم افزایی، مشارکت و تشکیل کارگروه‌های رایزنی با پایتخت نشینان مسیر توسعه استان تسهیل گردد.
زالی (دبیر جامعه مهندسین البرز) با تبیین تاریخچه انقلاب اسلامی افزود: ما برای قدرت طلبی نباید حزب تشکیل دهیم وی ضمن برشماری آفتهای کارکردی احزاب افزود: دنبال شایسته سالاری و منافع مردم باشیم.
حجت اله حسامی از مسئولین احزاب و مشاور شهردار کرج گفت: احزاب قدرت خود را از مردم می گیرند باید به نقش مثبت احزاب در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی چند بعدی تاکید کنیم.
محمدی (مسئول بانوان شورای ائتلاف) با اشاره به مسمومیت‌های دختران در مدارس افزود: باید در جریان مسمومیت‌ها آگاهانه عمل کرده و از جملات ناامید کننده بپرهیزیم.
سیفی (رییس شورای ائتلاف) پایان بخش سخنرانان با تبیین ساختار و فلسفه وجودی شورای ائتلاف افزود: ما امروز نیازمند ائتلاف حداکثری برای تحکیم و‌ تثبیت و ثبت شورای ائتلاف بر پایه احزاب همسوی انـقلاب هستیم. شورای ائتلاف باید در جذب نخبگان، پیشکسوتان، جوانان و بانوان کوشا باشد.
وی ضمن دفاع تمام قد از عملکرد دولت افزود: دولت با صندوق خالی تحویلی از روحانی، رتبه بندی معلمان را اجرا کرده و اکنون کشور ۵ هزار تریلیون بودجه دارد؟!
در ادامه ولی‌پور معاون سیاسی امنیتی استانداری البرز ضمن تبریک اعیاد و استقبال از نشست با شورای ائتلاف افزود: باید ظرفیت و توش و توان احزاب در جهت توسعه و ثبات کشور به کار گرفته شده و در راستای تامین منافع ملی باشد.
وی احزاب را حلقه واسط بین مردم و حاکمیت خوانده گفت: احزاب باید تسهیل‌گر سیاست‌های دولت در کشور و منطقه بوده و منشا آرامش، هم افزایی و پیشرفت استان باشند. تلاش برای افزایش سرمایه اجتماعی جهت افزایش امنیت نظام از دیگر کارکردهای احزاب می‌باشد. برگزاری جلسات هم‌اندیشی و کرسی‌های آزاد اندیشی باعث رشد و توسعه منطقه خواهد بود.
ولی پور در پایان افزود: از بین ده‌ها حزب اصولگرای استان تنها ۴ حزب مجوز دار هستند الباقی باید با طی پروسه قانونی پرونده های خود را تکمیل نمایند.
در ادامه کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز با ارائه گزارش کار سالانه حوزه اجتماعی با آمار و ارقام به دفاع از عملکرد دولت در استان پرداخته افزود: البرز کوچکترین استان کشور پذیرای بیش از سه میلیون جمعیت رو به رشد بوده و تراکم عمومی جمعیت ده برابر نرم کشوری (و در برخی از شهرستانها صد برابر کشور) است. وجود چهار زندان بزرگ باعث افزایش حاشیه نشینی و خلق ده‌ها سکونتگاه غیر رسمی شده است. البرز ۱۵ درصد از آسیب های اجتماعی کشور را به دوش می کشد.
وی با اشاره به تشکیل قرارگاه اجتماعی افزود: با اینکه در سرانه‌ها از استان‌های آخریم ولی با تلاش‌های انجام شده آمار آسیب‌های اجتماعی جملگی نزولی است. با اینکه آمار جرایم کشور ۱۵ درصد صعود کرده ولی آمار البرز ۶ درصد نزولی بوده است.
کاظمینی با اشاره به عدم تعلق خاطر برخی از مهاجرین به استان افزود: البرز سالانه پذیرای یک شهر یکصد هزار نفری از مهاجرین استان‌های دیگر و اتباع می باشد. عدم تعلق خاطر کافی سرزمینی، هویت‌ های متکثر قومی باعث تشدید مشکلات البرز شده است.
دکتر عبدالهی استاندار البرز سخنران پایانی نشست هم‌اندیشی با تبریک ایام و اعیاد پیش رو، ضمن استقبال از نشست و تشکر از احزاب مطالبه‌گر و مشارکت جو افزود: در گذشته اراده‌ای برای حل مشکلات استان نبوده است. معیار استاندار خوب تنها برگزاری انتخابات بی‌حاشیه نیست. بلکه استاندار مطلوب باید در تمام جهات تحول افرین باشد. متوسط عمر استانداران البرز زیر یک و نیم سال بوده و البرز فاقد همیت استانی و وحدت انسجام لازم برای رشد و توسعه می‌باشد.
وی افزود: ما امسال قرارگاه اجتماعی در استان راه اندازی کرده‌ایم و البته مهمترین کارویژه ما قرارگاه اجتماعی است که در سطح کشور نیز به عنوان الگوی موفق زبانزد شده است. راه اندازی قرارگاه اشتغال، عفاف و حجاب، امنیت غذایی، قرارگاه مسکن، نهضت ایجاد تخت‌های بیمارستانی و ساخت مدارس از دیگر کارویژه‌های استانداری البرز می‌باشد.
عبدالهی با اشاره به مسمومیت‌های دانش آموزان افزود: شیطنت هایی برای تعطیلی مدارس در حال تکوین بوده و البته مسمومیت‌ ها کار دشمن می‌باشد.
عبدالهی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای حل و فصل مشکلات مردمی افزود: ۴۴ جلسه فقط برای پیشبرد امورات بر زمین مانده بیمارستان فردیس برگزار کرده‌ایم. در تلاشیم تا شهرهای کماشهر، محمدشهر و ماهدشت به شهرستان ارتقا یافته و صاحب کرسی‌های مستقل نمایندگی مجلس باشند.
وی در پایان با انتقاد از برخی احزاب موسمی و فصلی گفت: نقش احزاب در آرامش جامعه چیست؟ احزاب عمدتا اصولگرا در کارسازی و توسعه حزبی ناموفق بوده و باید به سمت جذب حداکثری و کادرسازی حرکت نمایند.
استاندار ضمن تاکید بر اردوگاه اجتماعی تشکیل شده در استان افزود:بهترین کار سیاسی در شرایط موجود استان البرز،کنش اجتماعی احزاب و تشکلهاست.
حواشی نشست
جلسه با یک ساعت تاخیر شروع شده و برخی از سخنرانان احزاب با ادبیات دهه شصت به کلی گویی پرداخته و حوصله جمع را لبریز و لبالب نمودند بطوریکه وقتی جمالی به عنوان نماینده فرهنگیان صحبت کرده و مشکلات آموزش و پرورش را صرفا معطوف به بقایای مدیران دوره روحانی نشانه رفتند استاندار با جمله معترضه حرفشان را نقض نمودند.
اصولا در کشورهای توسعه یافته احزاب موثر به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسند ولی در ایران حوالی سیصد حزب، تشکل سیاسی و نهادهای صنفی_ سیاسی داریم به اذعان استاندار البرز اکثر این احزاب خاموش بوده و تنها در انتخابات پرچم و‌ کرکره خود را بالا می کشند.
در شرایط فعلی بهترین کار برای به سامان کردن احزاب موجود، تشکیل خانه احزاب استان با پنج سال تاخیر زمانی می‌باشد.
 
 
به قلم: رضا قاسمپور
 
 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=283242

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x