تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

افتتاح ۲ پروژه ملی در حوزه حمل و نقل البرز با حضور وزیر کشور

  • کد خبر : 283009
  • 08 اسفند 1401 - 12:07

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: ۲ پروژه ملی در حوزه حمل و نقل امروز دوشنبه با حضور وزیر کشور افتتاح خواهد شد که نقش موثری در کاهش بار ترافیکی این استان دارد.

احمد افضلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه ۱۸ درصد ترافیک کشور را در استان البرز شاهد هستیم افزود: بار ترافیکی ۱۴ استان بردوش این استان سنگینی می کند که با اجرای این نوع پروژه ها بخش قابل توجهی از مشکلات در حوزه حمل و نقل مرتفع می شود.
وی افتتاح بخشی از پروژه قطار شهری کرج را یکی از این پروژه های مهم عنوان کرد و ادامه داد: ایستگاه فاز یک از ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی خط ۲ قطار شهری کرج به طول حدود ۵.۵ کیلومتر به صورت آزمایشی راه اندازی می شود .
افضلی گفت: رام قطار، هفت واگنی است و سرخط مسافرگیری آن نیم ساعت یکبار است که به مروز زمان این مدت زمان کاهش می یابد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: پروژه ملی کنار گذر فردیس یکی دیگر از این پروژه ها است که نقش موثری در بهبود سفرهای برون شهری دارد.
وی بیان کرد: رانندگان وسایط نقلیه هر روز شاهد ترافیک در آزاد راه تهران – کرج در محدوده پل فردیس هستند.
افضلی گفت: این نقطه ترافیکی دراین محدوده که به دلیل اتصال چندین مسیر مهم بوجود می آید نیاز به طراحی یکی از بزرگترین پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان البرز داشت .
وی یادآور شد: با بهره برداری از کنار گذر فردیس به میزان قابل توجهی کاهش ترافیک را خواهیم داشت و برای این پروژه ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده است که با بالاترین سطح استانداردها وسایل نقلیه از طریق این پروژه از بزرگراه لشکری به بعد از پل فردیس هدایت می شوند .

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=283009

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x