تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

برخی تخفیفات صنوف البرز فریبنده است

  • کد خبر : 283008
  • 08 اسفند 1401 - 12:07

رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف البرز گفت: برخی واحدهای صنفی این استان با ارائه تخفیف های اغوا کننده (فریبنده) سعی در جلب مشتریان دارند که نه تنها این تخفیف ها غیرواقعی است بلکه تخلف محسوب می شود.

مهدی سیاهوشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عرضه کالا و خدمات به قیمت حداقل ۱۵ درصد پایین تر از قیمت متعارف بازار، قیمت مصوب و یا ضوابط نرخ گذاری در ایام خاص و مدت معین، طبق شرایط آیین نامه موضوع تبصره ماده (۷۰) و ماده (۸۴) قانون نظام صنفی حراج و فروش فوق العاده نام گرفته است.
سیاهوشی افزود: در ایام پایانی سال، بحث صدور مجوز حراج و فروش فوق العاده، بسیار پررنگ شده و واحدهای صنفی چنانچه بخواهند کالا یا خدمات خود را به حراج بگذارند ، باید مجوز حراج و فروش فوق العاده اخذ شود.
وی گفت: هر واحد صنفی در طول سال می تواند چهار نوبت حراج و فروش فوق العاده داشته باشد و در هر نوبت باید یک ماه فاصله ایجاد شود، هرچند که محدودیتی برای برگزاری حراج در یک فصل وجود ندارد.
رییس بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز البرز خاطرنشان کرد: متقاضیان باید ضمن الصاق تابلو حراج و فروش فوق العاده و درج قیمت کالاهای مورد نظر، نرخ اولیه، میزان تخفیف و مدت حراج و فروش فوق العاده را در مکان مناسب به طوری که در معرض دیدگان همگان باشد نصب کنند.
سیاهوشی با تاکید بر اینکه تخفیف های غیرمتعارف صنوف به صورت ویژه زیر ذره بین بازرسان اداره نظارت و بازرسی این استان قرار دارد، گفت: از ابتدای اسفندماه جاری تاکنون بیش با صاحبان ۵۰ واحد صنفی متخلف که اقدام به حراج غیرواقعی کرده بودند برخورد شد.
وی افزود: مردم البرز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گرانفروشی و کم فروشی مراتب را به واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف البرز با شماره تلفن ۳۶۱۱۷ اطلاع رسانی کنند.
اکنون ۱۲۰ هزار واحد صنفی در استان البرز در حوزه تولیدی ، توزیعی و خدماتی فعالیت می کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=283008

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x