تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

۴۲ محله فرسوده در البرز شناسایی شد

  • کد خبر : 282991
  • 07 اسفند 1401 - 10:52

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: ۴۲ محله دارای بافت فرسوده که مورد هدف ستاد بازآفرینی هستند در این استان شناسایی شد.

احمد افضلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : مجموع مساحت استان البرز ۵۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار است که از این مساحت یک هزار و ۳۵۶ هکتار آن مربوط به ۴۲ محله دارای بافت فرسوده شناسایی شده می باشد.
وی یاد آورشد:بیشترین بافت فرسوده براساس مساحت مربوط به شهرستان کرج و ماهدشت می باشد لازم به توضیح می باشد در ۱۵ محله شهرداریها و راه و شهرسازی و ادارات مرتبط از سال ۹۷ تاکنون در حال اجراء پروژه های بازآفرینی در قالب اقدام مشترک می باشند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: در سال ۹۶ و ۹۷ در مجموع ۱۵ محله پروژه تعریف شده و از سال ۹۸ تاکنون محلات جدیدی اضافه نشده است که علت آن عدم تخصیص اعتبارات لازم می باشد.
وی بیان کرد: براساس جدول محلات هدف بازآفرینی، در شهر کرج ۱۷ پروژه در پنج ۵ محله و در شهر نظرآباد سه پروژه دریک محله و کماشهر ۲ پروژه در یک محله و در شهر چهارباغ ۱۳ پروژه در ۲ محله در محمدشهر ۱۰ پروژه در ۲ محله در حال اجرا و تکمیل است.
افضلی در خصوص تخصیص قیر رایگان در استان البرز گفت: در سال گذشته ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به شهرداریهای کرج ، محمدشهر، چهارباغ، نظرآباد و هشتگرد تخصیص داده شد و این مهم در حال حاضر از سوی اداره کل راه و شهرسازی در حال پیگیری است.
شهرداری ها مکلف به تعیین مشاور طرح های بازآفرینی
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز افزود: تمام شهرداری ها مکلف شدند مشاورای را برای طرح های باز آفرینی داشته باشند تا جاهایی که نیاز است فضای جدیدی برای خدمات بهتر به شهروندان احداث شود با مطالعه در دست اقدام قرار گیرد.
وی بیان کرد: بر این اساس مشاوران اطلاعات را از دستگاه های اجرایی مختلف از جمله آموزش وپرورش، بهزیستی، محیط زیست اطلاعات را دریافت و با اطلاعات شهر تطبیق می دهند و پیشنهادات خود را اعلام خواهند داشت.
افضلی یادآورشد: طرح باز آفرینی واحدهای مسکونی شهر ماهدشت تصویب شد.
وی افزود: ضوابط برای بازآفرینی بافت های فرسود به شهرداری ها ابلاغ شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: بسته های تشویقی برای این مهم پیش بینی شده و برای املاک در بافت فرسوده ضوابط تشویقی به لحاظ تراکم، پارکینگ ، تجاری، سطح اشغال تعلق می گیرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x