تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

برگزاری دومین کارسوق دانش آموزی هوش مصنوعی در استان البرز

  • کد خبر : 282978
  • 05 اسفند 1401 - 17:17

دومین کارسوق دانش آموزی هوش مصنوعی استان البرز توسط پژوهش سرای دانش آموزی خوارزمی برگزار شد.

✍️ رضا قاسمپور
روز ۴ اسفندماه به همت پژوهشسرای خوارزمی کرج دومین کارسوق دانش‌ آموزی هوش‌ مصنوعی استان البرز با حضور بیش از ۱۲۰ دانش‌ آموز مدارس البرز در محل دانشگاه خوارزمی و با همکاری گروه علوم‌ ریاضی و کامپیوتر دانشگاه خوارزمی برگزار شد.
در این کارسوق پروفسور مسعود امینی، استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس و از چهره‌های بسیار تاثیرگذار ریاضی کشور پیرامون هوش ریاضی، مسائل جذاب دنیای ریاضی و نقش آن در سایر علوم صحبت کردند.
سپس سپهر عباسی زاده، از دانش‌ آموختگان دبیرستان شهید سلطانی ۳ کرج و محقق ارشد شرکت هواوی کانادا بصورت برخط در خصوص تحولات اخیر هوش‌ مصنوعی و نقش حیاتی آن در حوزه‌های مختلف زندگی بشری سخنرانی کردند. وی ضمنا به کاربرد ریاضی در پیشرفت هوش‌مصنوعی اشاره کرد.
در بخش دیگری از برنامه مهرداد خانی، دانش‌ آموخته دبیرستان شهید سلطانی۳ و دارنده‌ مدال طلای المپیاد جهانی فیزیک (دانشجوی دکتری هوش‌مصنوعی) دانشگاه ام آی تی بصورت برخط با دانش‌آموزان گفتگو و به سوالات ایشان پاسخ دادند.
در ادامه برنامه شرکت‌کنندگان با حضور در دانشکده ریاضی در کارگاه‌های طراحی شده شرکت کرده و در قالب بازی‌هایی جذاب با مفاهیم ریاضی و هوش‌مصنوعی آشنا شدند.
سخنران دیگر این کارسوق دکتر محمد سلطانیان، استادیار گروه علوم‌ کامپیوتر دانشگاه خوارزمی بودند که در خصوص یادگیری ماشین و تکنولوژی‌های مرتبط با این حوزه سخنرانی کردند.
در بخشی از این کارسوق که برای حاضرین بسیار هیجان‌انگیز بود، گفتگوی عمومی با هوش‌مصنوعی و ایجاد چالش برای آن بود.
این کارسوق در فضایی پرانرژی و با رضایت کامل شرکت‌کنندگان با اهداء جوایز به برگزیدگان مسابقات طراحی شده به پایان رسید.
پژوهش‌ سرای دانش‌ آموزی خوارزمی تا کنون چندین کارسوق دانش‌ آموزی و با دعوت از چهره‌ های تاثیرگذار حوزه‌های مختلف برگزار نموده است. اولین کارسوق هوش‌ مصنوعی دانش‌ آموزی البرز توسط پژوهش‌سرای خوارزمی آذر ماه سال گذشته برگزار شده بود.
دکتر مهدی آقابالی مدیر پژوهشسرای خوارزمی و دبیر همایش می گوید: امروز تیم همدل،حرفه‌ای و نخبگانی مجموعه‌ی فاخر پژوهش‌سرای خوارزمی رویدادی سراسر خاطره، تجربه‌ی شیرین گفتگو با مفاخر علمی و همچنین امکان درکِ فرهنگِ حضور در همایش‌ها و کارگاه‌های علمی را برای خانواده‌ی بزرگ خوارزمی رقم زد. رویداد امروز، پنجمین کارگاه دانش‌آموزی با تمرکز بر علوم استراتژیک، نوین و بین‌ رشته‌ای بود که توسط پژوهش‌سرای خوارزمی طراحی و اجرا گردید. برای تیمی متشکل از فرزندانِ نخبه‌ی البرز که رویای برگزاری نخستین همایش بین‌المللی دانش‌آموزی را در سر می‌پروراند، بی‌تردید برگزاری رویدادهایی اگرچه حائز بالاترین استانداردهای علمی-پژوهشی دنیا نه امری قابل تفاخر، بلکه در زمره‌ی برنامه‌ریزی‌های عادی و طبیعی به‌شمار می‌رود.
وی افزود: اما آنچه کارسوق امروز را از اتفاقات علمی گذشته‌ی مرکز وزین خوارزمی متمایز می‌سازد، در دو نکته‌ی قابل افتخار و اعتنای زیر خلاصه می‌شود:
🔻نخست آن‌که، دو تَن از سخنرانان اصلی و از قضا مورد اقبال شرکت‌کنندگان (آقای دکتر سپهر عباسی‌زاده و آقای دکتر خانی) از دانش‌آموختگان سالیان نه چندان دور دبیرستان شهیدسلطانی کرج بوده و ارائه‌ی بسیار حرفه‌ای و در عین حال صمیمانه، مشفقانه و خالصانه‌ی ایشان برای معلمی که در ساحتِ پرورشِ فرزندانی چنین عالِم عشق‌ورزی کرده است، ناخواسته حسی از جنس شوق و تبختر به همراه دارد که به هیچ روی قابل انکار و کتمان نیست.
🔻دوم آن‌که، تیم اجرایی (صفر تا صد) این رویداد، دانش‌پژوهانِ دانش‌آموزِ پژوهش‌سرای خوارزمی و فارغ‌التحصیلان نخستین دوره‌ی جامع هوش‌مصنوعی مجموعه‌ی فاخر خوارزمی بودند. چه موفقیتی برای یک مجموعه‌ی علمی می‌تواند بالاتر از ظهور و تبلور عینی و عملی آموزش‌های چندساحتی و فراهم آوردن فضایی برای تجربه‌ی کار تیمی، مواجهه‌ی کاربردی (practical) با حساسیت‌های یک کار دقیقِ علمی در اجرا و البته تامین و ارضاء استاندارد تعیین شده بواسطۀ تجربیات موفق کارسوق‌های پیشینِ مجموعه برای محصلین خود باشد، و صد البته باید با غرور به چنین دستاوردی بالید.
تیم اجراییِ دومین کارسوق دانش‌آموزی هوش‌مصنوعی متشکل بود از:
۱. پوریا شاه‌بخشی دانش‌آموز پایه‌ی یازدهم
۲. راتین وهاب‌زاده دانش‌آموز پایه‌ی یازدهم
۳. محمدامین مهدوی دانش‌آموز پایه‌ی یازدهم
۴. آرشیدا آقابالی دانش‌آموز پایه‌ی یازدهم
۵. مهدیس زینتی دانش‌آموز پایه‌ی دهم
۶. مانی شجاعی دانش‌آموز پایه‌ی دهم
۷. یگانه حبیبی دانش‌آموز پایه‌ی هشتم
۸. محمدپارسا موسوی دانش‌آموز پایه‌ی هشتم
 
 
به قلم: رضا قاسمپور

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x