تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
0

دستور استاندار البرز برای هدایت درآمد شهرداری ها به محله های محروم

  • کد خبر : 282959
  • 03 اسفند 1401 - 17:22

استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید اعتبارات استان برای ساماندهی و رسیدگی به محله های محروم هدایت شود، گفت: درآمد های شهرداری ها از محل ارزش افزوده نیز باید در محله های محروم صرف شود.

به گزارش ایرنا، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در نشست چهارمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز افزود: اعتبارات شهرداری ها در بهمن ماه امسال از محل ارزش افزوده حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است که ۳۱۳ میلیارد تومان سهم شهرداری کرج و باقی مربوطه به سایر شهرداری ها است.
استاندار البرز اضافه کرد: تمامی این اعتبارات باید در محله های محروم هزینه شود و اقدامات عمرانی و محرومیت زدایی در دستور کار مدیریت شهری در نقاط مختلف استان قرار گیرد.
وی گفت: همچنین شهرداری کرج باید تمامی درآمد سالانه خود از محل ارزش افزوده را در کنارگذر شمالی و قطار شهری کرج صرف کند چراکه قطار شهری کرج آبروی ما در کشور است که باید شهرداری و شورای اسلامی شهر در خصوص این پروژه مهم متعصبانه اقدام کنند.
وی با اشاره به پروژه های مهم استان که مورد مطالبه جدی مردم است، افزود: بیمارستان دولتی فردیس (شهید سلیمانی) از جمله این پروژه ها محسوب می شود که از آغاز با گره های بزرگی مواجه بوده که طی یک سال گذشته مورد پیگیری و توجه ویژه قرار دادیم. ۷۰ درصد پرداخت مالی و ۴۹ درصد پیشرفت این پروژه طی یک سال اخیر محقق شده است.
استاندار البرز در نشست چهارمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان که به موضوع بررسی یکی از محلات شهرستان اشتهارد اختصاص داشت با بیان اینکه اشتهارد سه محله کمتر برخوردار هدف این قرارگاه دارد، افزود: فرماندار اشتهارد و مسوولان مربوطه باید با توجه ویژه ای در خصوص توانمندسازی این محله ها اقدام کنند.
عبداللهی گفت: باید تمام دستگاه های استان البرز اعتبارات خود را در محله های محروم متمرکز کنند تا اقداماتی مشهود و محسوس و درخور شان مردم محقق شود.
استاندار البرز بیان کرد: اشتهارد برای بهمن ماه امسال حدود هفت میلیارد تومان از محل ارزش افزوده دریافت خواهد کرد و باید برای حل مشکلات و ارتقا زیرساخت های عمرانی سه محله محروم استفاده کند.
کمبودی برای اسکان افراد بی خانمان نیست
عبداللهی به اقدامات مهم قرارگاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: هشت گرمخانه امسال در استان راه اندازی شد و هیچ گونه کمبودی در راستای اسکان افراد بی خانمان وجود نداشت.
وی افزود: ۲ هزار معتاد متجاهر ظرف یک سال اخیر در پنج اردوگاه ماده ۱۶ استان ساماندهی و غربالگری شدند که پیش از این چنین امکانی فراهم نبود.
استاندار البرز گفت: در رابطه با استقبال از ماه مبارک رمضان دستورالعمل ویژه ای برای توجه به مساجد تهیه و تدوین شود و فرمانداران با نظارت بر اقدامات صورت گرفته تکالیف محوله شهرداری ها را ارزیابی و مشخص کنند.
عبداللهی افزود: بعد از ظهر روز شنبه ۶ اسفند ماه همزمان با ولادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل (ع) تمام مدیران استان از محل استانداری البرز برای دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران اعزام خواهند شد.
۶۶ محله در استان البرز هدف قرارگاه اجتماعی هستند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=282959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x