تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024
1

تجهیز و آماده سازی ۱۰ سالن مطالعه در کرج آغاز شد

  • کد خبر : 279425
  • 09 آذر 1401 - 23:41

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد: تجهیز و آماده سازی ۱۰ سالن بزرگ مطالعه در بوستان های تفریحی این کلانشهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا سعیدی روز چهارشنبه در نشست شورای سیاستگذاری پایتخت کتاب همزمان با آیین رونمایی از طرح پوستر نامزدی کرج میزبانی از هشتمین دوره پایتخت کتاب کشور افزود: این سالن های مطالعه در ایام الله دهه مبارک فجر امسال تکمیل و در اختیار علاقه مندان به مطالعه کتاب قرار می گیرد.
وی به اعلام آمادگی کرج برای میزبانی پایتخت کتاب کشور اشاره کرد و گفت : تحقق این امر می تواند در گسترش فرهنگ مطالعه در بین مردم استان البرز تاثیر گذار واقع شود.
سعیدی تصریح کرد: میزبانی پایتخت کتاب در شهر کرج به دلیل مسائل حاشیه نشینی و ضعف کانون های هویتی و فرهنگی به رغم اینکه این شهر خود خاستگاه شایستگان و نخبگان اجتماعی و فرهنگی در کشور به شمار می رود امری حائز اهمیت است.
این عضو شورای شهر کرج فقدان زیرساخت های فرهنگی را سبب دیده نشدن مفاخر فرهنگی و هنری در شهر کرج دانست و افزود: بسیاری از هنرمندان توانمند و اهالی فرهنگ و ادب کرجی به دلیل فقدان امکانات طی این سالها با عزیمت به پایتخت و تهران درخشیدند در حالی که ساکنان همین شهر کرج هستند.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه اهتمام شورای شهر برای افزایش سقف بودجه های فرهنگی را مورد اشاره قرارداد و گفت: بودجه ۶ میلیاردتومانی فرهنگی سال گذشته شورای شهر کرج امسال به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است .
وی از تشکیل کمیته نامگذاری در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج خبر داد و افزود: با توجه به پیش بینی اجرای طرح نمادهای شهری همانند بوستان کتاب، میدان کتاب و امثال آن در حوزه مدیریت شهری این کمیته درشورای شهر کرج تشکیل می شود تا نسبت به این جانمایی و نامگذاری ها اقدامات لازم صورت پذیرد.
با رونمایی از طرح پوستر فرهنگی کتاب، به طور رسمی نامزدی کرج برای میزبانی پایتخت کتاب کشور اعلام شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=279425

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x