تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

ورود خودرو‌های آمریکایی به ایران

  • کد خبر : 27927
  • 18 اسفند 1392 - 10:04
ورود خودرو‌های آمریکایی به ایران

با توجه به قوانین موجود در مناطق آزاد هر کشوری می‌تواند تولیدات خود را روانه مناطق کند و درخصوص ورود خودرو‌های آمریکایی باید گفت که هیچ منعی وجود ندارد.

 

 

به گزارش کمال مهر روزنامه آرمان نوشت:مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به قوانین موجود در مناطق آزاد هر کشوری می‌تواند تولیدات خود را روانه مناطق کند و درخصوص ورود خودرو‌های آمریکایی باید گفت که هیچ منعی وجود ندارد.
محسن خادم عرب‌باغی تصریح کرد: هم‌اکنون علاوه بر خودروهای آمریکایی از کشورهای کره، ژاپن و چین نیز خودرو به منطقه آزاد ارس وارد می‌شود و البته در این میان تعداد خودروهای وارداتی کشور چین محدود است چراکه اصل براین است تولیدات با کیفیت روانه بازار منطقه آزاد ارس شود.

وی در ادامه به میزان صادرات منطقه آزاد ارس اشاره کرد و در این خصوص گفت: در طول یازده ماه اخیر بالغ بر ۱۰۶میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که این آمار نسبت به سال گذشته ۳۰درصد رشد داشته است.

وی همچنین به نحوه همکاری با دیگر کشورها اشاره و اذعان کرد: اکنون با کشورهای آذربایجان، ارمنستان به‌طور مستقیم و با کشور گرجستان و ترکیه به‌طور غیرمستقیم همکاری تجاری داریم و همچنین درصورتی که پل مشترک با کشور آذربایجان احداث شود به‌طور حتم شهرک مشترک راه‌اندازی و حتماً میزان همکاری با این کشور افزایش خواهد یافت و البته این نیازمند مذاکرات وزارت امورخارجه با دولت آذربایجان است.

وی درخصوص وسعت منطقه آزاد ارس نیز گفت: هم‌اکنون ۵۱ هزار هکتار وسعت منطقه آزاد ارس است اما با توجه به شرایط تصمیم داریم تا در این زمینه وسعت را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x