تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
0

خانواده ها باید بیشتر درباره فواید ذخیره خون بند ناف آگاه شوند

  • کد خبر : 278479
  • 22 آبان 1401 - 22:36

رئیس جهاد دانشگاهی البرز از ذخیره ۳۸۰۰ نمونه خون بند ناف در دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان استان خبر داد و گفت: این در حالی است که فقط در شش ماه اول امسال ۱۱ هزار و ۸۰۵ نوزاد در استان متولد شده‌اند و از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر به ذخیره خون بند ناف اقدام کرده اند که کمتر از ۳ درصد است. در واقع بیش از ۹۷ درصد خانواده ها نا آگاه و محروم از خدمات خون بند ناف هستند.

به گزارش ایسنا، احمدرضا فیروزی روز یکشنبه ۲۲ آبان در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی بانک خون بند ناف که با حضور مدیر عامل بانک خون بند ناف رویان در مرکز جهاد دانشگاهی البرز برگزار شد، افزود: نسبت به آمار زاد و ولد این ظرفیت وجود دارد که خانواده‌های بیشتری خون بند ناف فرزندانشان را  ذخیره کنند.
وی ادامه داد: ماهیانه ۵۰ تا ۶۰ قراداد ذخیره خون بندناف منعقد می‌شود. مادران می‌توانند از هفته ۳۴ بارداری در سایت رویان اقدام به ثبت نام کنند و پس از تأییدات پزشکی با پرداخت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کلی که می تواند به صورت اقساط نیز باشد و ۲۸۰  هزار تومان هزینه سالیانه نسبت به ذخیره خون بند ناف نوزاد در بانک خصوصی اقدام کنند که برای استفاده همان خانواده نگهداری می‌شود.
فیروزی با بیان اینکه نیاز به آگاهی‌بخشی در زمینه ذخیره خون بند ناف وجود دارد، گفت: امیدوارم به نقطه ای برسیم که ذخیره خون بند ناف افزایش یابد زیرا از دست دادن این فرصت باعث خسارت به سلامت خانواده و جامعه است.
 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=278479

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x