تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

فتنه‌گران در فتنه ۸۸ به دنبال تعطیلی اصل ولایت فقیه بودند

  • کد خبر : 27399
  • 16 اسفند 1392 - 9:32
فتنه‌گران در فتنه ۸۸ به دنبال تعطیلی اصل ولایت فقیه بودند

فرمانده تیپ امام جعفر صادق(ع) قم گفت: فتنه‌گران در فتنه ۸۸ به دنبال تعطیلی اصل ولایت فقیه بودند.

 

 

به گزارش کمال مهر در اصفهان حجت الاسلام والمسلمین طیبی‌فر عصر روز پنج‌شنبه در دومین مجمع استانی و همایش نخبگان بسیج پیشکسوتان سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، اظهار کرد: مسئله‌ پیروی از ولایت فقیه مربوط به قبل از اسلام است، با استناد بر آیه ۴۳ سوره مائده حق حاکمیت در همه زمان‌ها بر عهده سه گروه پیامبران، امامان و علمایی با ویژگی های خاص است که ما آن را به ولی فقیه تعبیر می کنیم.

وی افزود: وظیفه ولی فقیه طبق آیه مذکور، نگهبانی از قانون الهی و نظارت عملیاتی بر اجرای آن است نه اینکه خود در همه‌ی عرصه مجری قانون باشد.

فرمانده تیپ امام جعفر صادق(ع) قم گفت: یکی از مشکلاتی که در طی انقلاب اسلامی گریبان گیر انقلاب بوده این است که افرادی که وظیفه  اجرای قانون را دارند می خواهند نظریه پرداز شوند.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه استان اصفهان با بیان اینکه ولی فقیه وظیفه دارد که فقه را عملیاتی کند خاطر نشان کرد: عده ای به دنبال دستکاری و یا تعطیلی اجرای نرم افزار الهی که همان مقام معصوم است، هستند.

وی با اشاره به نمونه هایی از این جریان از دوران انبیا تا کنون، افزود: فتنه گران در فتنه ۸۸ به دنبال تعطیلی اصل ولایت فقیه بودند.

طیبی فر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان اینکه خداوند متعال برای تعالی بشر یک نرم افزار تعریف کرده است، تشریح کرد: این نرم افزار در قالب مقام معصوم، پیامبر و امام برای هدایت انسان ها تعریف شده است.

حجت الاسلام با اشاره به اینکه در جریان تعطیلی و یا دستکاری نرم افزار الهی دو گروه کارگردان ها و بازیگران ایفای نقش می کنند، تصریح کرد: سران فتنه و آنهایی که به خیابان ها ریختند و اغتشاش کردند بازیگر این جریان اند. وی با اشاره به آیه «إن اشدّ الناس عداوه للذین آمنو الیهود» گفت: کارگردان اصلی این جریان، یهود است چراکه آنان دشمن ترین دشمنان ما هستند. وی ادامه داد: یهود هیچگاه از ما راضی نمی شوند مگر اینکه نوکری آنها را انجام دهیم.

وی با اشاره به ماجرای حکمیت گفت: بعضی می خواهند همانند حکمیت که نظر بعضی بر امام علی(ع) تحمیل شد، نظر خود را بر ولی فقیه تحمیل کنند و این نمونه ای از دستکاری نرم افزار الهی است.

طیبی فر درادامه درباره  لزوم تشکیل سپاه پاسداران برای حفاظت از نظام اسلامی گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی، ارکان نظامی اسلامی توسط امام راحل جایگاه خود را پیدا کرد اما شرایط به گونه ای بود که برای محافظت از این ارکان، تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لازم بود لذا حضرت امام(ره) دستور تشکیل این سازمان را صادر کردند.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه در سالهای ابتدایی تشکیل سپاه جمعی از دلسوزان و شیفتگان نظام اسلامی وارد این مجموعه شدند، گفت: این افراد نه توقع خاصی داشتند، نه حقوق و مزایای مناسبی و نه به دنبال این بوند که در آینده به پست یا مقامی برسند.

وی ادامه داد: آنان برای محافظت از انقلاب و به دستور امام راحل وارد این عرصه شدند.

وی  با اشاره به نقش کلیدی سپاه در حفظ نظام اسلامی خاطر نشان کرد: در آن زمان که گروه های لیبرال، نهضت آزادی ها، توده‌ای‌ها، جبهه ملی‌ها به دنبال تخریب نظام بودند و اجازه نمی دادند که خواسته های امام راحل، تبدیل به قانون و برنامه شود، این پاسداران بودند که در خون و آتش با تحمل سختی های فراوان از آرمانهای انقلاب محافظت کردند.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x