تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

هنوز به این قیافه در تیم ملی عادت نداریم!

  • کد خبر : 272023
  • 30 مهر 1401 - 21:00
هنوز به این قیافه در تیم ملی عادت نداریم!

محمد خدابنده‌لو در سن و سال مناسبی به پای ثابت اردوهای تیم ملی تبدیل شده است.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از “ورزش سه”، چند سال پیش بود که با محمد خدابنده‌لو در تیم المپیک ایران که برای حضور در مسابقات المپیک توکیو آماده می‌شد آشنا شدیم؛ او زیر نظر این سرمربی کروات یکی از بازیکنان اصلی تیم بود ولی وقتی به مسابقات مرحله اصلی رسیدیم در کمال تعجب حمید استیلی از رضا دهقانی و محمدمهدی مهد‌ی‌خانی در پست هافبک دفاعی استفاده کرد و خدابنده لو در سه بازی مقابل کره‌جنوبی، چین و ازبکستان به بازیکنی ذخیره بدل شد.
در همین سال‌ها بود که خدابنده‌لو رفته رفته در حال دست و پا کردن نامی برای خود در پیکان بود و توانسته بود خودش را از رده‌های پایه این باشگاه به تیم بزرگسالان برساند و در شهر قدس معمولا چند دقیقه‌ای از هر مسابقه به او فرصت بازی می‌رسید تا به لیگ بیستم رسیدیم.

در لیگ بیستم مهدی تارتار با پیکان دست به کار بزرگی زد و در شرایطی پیکان توانست به رتبه هفتمی دست پیدا کند که محمد خدابنده‌لو یکی از بازیکنان جوان و کلیدی این تیم به شمار‌ می‌رفت و به همین دلیل هم مهدی تارتار پس از رسیدن پیشنهاد ذوب‌آهن این بازیکن جوان را هم متقاعد کرد که با او به اصفهان برود.
اگرچه در پیکان هم خدا‌بنده‌لو نمایش قابل توجهی داشت ولی در لیگ بیست و یکم بود که در ذوب‌آهن توانست نامی برای خود در فوتبال ایران دست و پا کند و در پایان فصل با عملکردی که ارائه کرد مورد توجه چند تیم از جمله پرسپولیس قرار گرفت ولی در نهایت تصمیم گرفت پیش از اینکه بازی در تیم بزرگی مثل پرسپولیس را تجربه کند یک فصل در تیمی که فشار کمتری بر او وارد می‌کند به میدان برود.
گل‌گهر فصل جدید را با خریدهای کمی آغاز کرد تا خدابنده لو و گومز مهم ترین تغییرات این تیم نسبت به فصل گذشته به شمار بروند. خدابنده لو خیلی زود توانست توانایی‌های خودش را در این تیم هم نشان بدهد و طی هفته های گذشته با زدن دو گل و ارسال دو پاس گل توانسته جایگاه خوبی برای خودش در تیم چهارم جدول رده بندی در پایان هفته دهم و در جایی که امیر قلعه نویی انتظارات بالایی از بازیکنانش دارد به دست بیاورد.
سرانجام در فصل بیست و دوم خدابنده‌لو  در ۲۳ سالگی مورد توجه کادر وقت تیم ملی به رهبری اسکوچیچ قرار گرفت و نامش برای اردوی اتریش رد شد ولی با وجود اینکه سرمربی سابق تیم ملی رفتنی شد، کی روش هم نام این بازیکن را از لیست تیم ملی خط نزد. البته اگرچه کی روش خدابنده لو را به اتریش نبرد ولی در اردوهای بعدی تیم ملی همواره این بازیکن به همراه سهرابیان از گل گهر حضور داشته اند.
خدابنده‌لو با رشد از مسیر درست و بازی کردن در رده‌های پایه تیم ملی حالا به تیم بزرگسالان رسیده و تجربه طی کردن این مسیر از او بازیکنی حرفه‌ای ساخته است؛ بازیکنی که به نظر می‌رسد دیگر کم کم باید به حضور همیشگی او در اردوهای تیم ملی عادت کنیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=272023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x