تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
0

خط و نشان شیائومی برای رقابت با تسلا و حتی اپل

  • کد خبر : 271507
  • 30 مهر 1401 - 9:39
خط و نشان شیائومی برای رقابت با تسلا و حتی اپل

پس از اینکه ایلان ماسک گزارش‌های سه ماهه سوم شرکت خود یعنی تسلا را برای پیشی گرفتن از اپل و آرامکو اعلام کرد، مدیر عامل شیائومی، لی جون، نیز اهداف آینده شرکت را بیان کرد.

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

پس از اینکه ایلان ماسک گزارش‌های سه ماهه سوم شرکت خود یعنی تسلا را برای پیشی گرفتن از اپل و آرامکو اعلام کرد، مدیر عامل شیائومی، لی جون، نیز اهداف آینده شرکت را بیان کرد.

arzif mobile

او می‌خواهد شرکتش به بزرگترین شرکت خودروسازی جهان تبدیل شود و بتواند سالیانه حدود ۱۰ میلیون خودروی برقی بفروشد و جزو ۵ جایگاه برتر در جهان شود.

این پنج شرکت برتر جهان بیش از ۸۰ درصد از سهم بازار را به دست گرفته‌اند. شیائومی برای اینکه جزو پنج کشور شود، باید ۱۰ میلیون دستگاه در سال تولید کند. لی جون گفته است که خودروهای الکترونیکی کالاهایی هستند که نرم‌افزار و تجربیات کاربری را برای مشتریان فراهم می‌کنند.

پیچیدگی خودروهای الکتریکی از وسایل نقلیه بنزینی کمتر است و هزینه باتری و قیمت‌ها به ترتیب تا ۸۰ و ۵۰ درصد کاهش یافته است.

بسیاری فکر می‌کنند که شیائومی دیگر نمی‌تواند در این رقابت شرکت کند اما لی جون دارد به طور غیرمستقیم نشان می‌دهد که سخت در اشتباه هستند. مسابقه تازه شروع شده است و شیائومی فرصت‌های زیادی دارد که آنها را از دست نخواهد داد.

آیا شیائومی می‌تواند به هدف خود برسد؟ آیا می‌تواند سالیانه ۱۰ میلیون خودرو بفروشد؟ چرا که نه! شیائومی در عرصه تولید گوشی همراه واقعا حرفی برای گفتن دارد؛ در نتیجه با تلاش و پشتکار هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد. این شرکت بودجه توسعه ۱۰ میلیارد دلاری نیز کنار گذاشته است.

اولین کارخانه برای تولید خودرهای برقی قرار است در آینده در Yizhuang چین ساخته شود که ظرفیت تولیدی برابر با ۳۰۰ هزار دستگاه دارد. شیائومی قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ با تولید ۱۵۰۰۰۰ خودرو در فاز اول به تولید انبوه دست یابد. اما برای تولید ۱۰ میلیون خودرو در سال شیائومی به ۳۰ کارخانه مانند آن نیاز دارد و حتی با داشتن بودجه و سرعت عمل باز هم زمان بسیار زیادی نیاز دارد.

خیلی از رانندگان دوست دارند زمانی را خودشان رانندگی کنند و تنها برای پارک کردن و چنین کارهای خسته‌کننده‌ای به سیستم خودران خودرو اجازه ورود دهند.

مسلما شیائومی قرار است از طرح‌های جدیدی در صنعت خودروسازی خود استفاده کند. گرچه ماشین‌ها جزو وسایل حمل و نقل هستند، ولی همیشه بخش مهمی در زندگی ما بوده‌اند. پیش آمده که برای‌شان اسم بگذاریم و به گونه‌ای با آنها ارتباط برقرار کرده باشیم و درگیر احساسات شده باشیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=271507

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x