تاریخ : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
1

کلاه قرقیزی؛ سمبل ملی قرقیزها+تصاویر

  • کد خبر : 27063
  • 15 اسفند 1392 - 8:24
کلاه قرقیزی؛ سمبل ملی قرقیزها+تصاویر

طمردم قرقیزستان کلاه قرقیزی را نمادی از گذشتگان به حساب می‌آورند و حفظ این ارزش‌ها و نمادها برای آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و همه ساله جشن ملی کلاه در آغازین روزهای بهار در این کشور گرامی داشته می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار کمال مهر در بیشکک، امروز ۱۴ اسفند (پنجم مارس) که یکی از روزهای آغازین بهار در قرقیزستان است، جشن ملی کلاه موسوم به «کالپاک» در میدان مرکزی شهر با حضور جوانان و دانشجویان جنبش جوانان قرقیزستان برگزار شد.

 

این جنبش که برگزاری جشن کلاه را برعهده داشت با انجام بازی‌های سنتی رونق‌دهندگان مراسم به حساب می‌آمدند.

 

«دانیر نظر‌علی‌اف» یکی از نملیندگان این جنبش هدف از برگزاری این مراسم را حفظ سنت‌های اصیل قرقیزستان دانست و اعلام کرد که در برگزاری این برنامه  پنج نهاد غیردولتی متشکل از جوانان نیز همکاری  داشتند.

 

یکی از شرکت کنندگان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: این کلاه نمادی از گذشتگان ما به حساب می‌آید و ما باید در حفظ میراث گذشتگان خود کوشا باشیم.

 

این کلاه که از نمد توسط استادان این هنر ساخته می‌شود در زمستان گرم و در تابستان مانع تابش نور آفتاب است و این یکی از ویژگی‌های این کلاه به شمار می‌رود.

 

در قرقیزستان چنین مراسمی برای گردآوری جوانان و آشنایی آنان با فرهنگ و رسومی که از گذشتگان به یادگار مانده دارای رونق بوده و با استقبال جوانان روبرو می‌شود.

انتهای پیام/ز

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=27063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x