تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

فیروز کریمی: شهامت و جسارت تیم ملی را نداشتم

  • کد خبر : 268029
  • 23 مهر 1401 - 21:14
فیروز کریمی: شهامت و جسارت تیم ملی را نداشتم

آنجا دیگر باید جوابگوی یک ملت باشید. اگر هم کسی نمی‌تواند مرد و مردانه بگوید نمی‌توانم. من نداشتم و گفتم من این فاکتورها را ندارم.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از “ورزش سه”، صنعت نفت آبادان در ابتدای لیگ شانزدهم بود که به لیگ برتر فوتبال ایران بازگشت و حالا پس از هفت سال حضور متوالی با تصمیمات مسئولان این شهر در آستانه بازگشت دوباره به لیگ دسته اول قرار گرفته است؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد معلوم نیست بار دیگر چند سال این تیم باید برای دیدن دوباره لیگ برتر منتظر بماند.
به همین بهانه و به دلیل دل‌نگرانی اهالی پرشور فوتبال در آبادان شب گذشته فیروز کریمی که برای نجات صنعت نفت آمده ولی از سه بازی اخیر تنها یک مساوی از ۹ امتیاز ممکن کسب کرده، میهمان برنامه شب‌های فوتبال بود تا هم درباره شرایط این تیم صحبت کند و هم درباره موضوعات دیگر این روزهای فوتبال ایران. گفتگویی که البته با وجود تلاش کریمی هیچ وقت جنبه جدی آن بر جنبه فان آن چیره نشد. 
در ادامه نگاهی داریم به مهم‌ترین مسائل مطرح شده در گفتگوی بین مهدی توتونچی و فیروز کریمی که در برخی مواقع از سوی هر کدام  از آنها بی پروا ارائه شد.

*انتقاد از حسین ساکی و قول رتبه تک رقمی 
فیروز کریمی در ابتدای مصاحبه به وضعیت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پرداخت و با اشاره به نام حسین ساکی بخشی از دلیل باخت برابر سپاهان را به گردن این بازیکن انداخت که البته در میان مربیان بزرگ دنیا معمولا دیده نمی‌شود. سرمربی نفت آبادان اعتقاد داشت که جایگیری‌های درست به مدافع راست تیمش آموزش داده شده ولی در زمین مسابقه پیاده نشده است. با این حال کریمی معتقد است اگر زمان مناسب به او داده شود و بازیکنان بتوانند ایده‌های او را پیاده کنند، حتی نیاز به جذب بازیکنان جدید هم نخواهد بود و قول کسب رتبه تک رقمی را به آبادانی‌ها داد.

*در مرتبه قبلی با مردم آبادان اختلافاتی داشتم اما …
در ادامه این بحث مجری برنامه با توجه به شرایط صنعت نفت آبادان که از سه بازی اخیر یک امتیاز کسب کرده و در جدول رده‎بندی هم در پایان هفته نهم با کسب ۵ امتیاز قعرنشین است، از فیروز کریمی درباره دلیل بازگشت به آبادان پرسید که او مردم آبادان را دلیل بازگشتش توصیف کرد:« سری قبل یک مقاطعی آنها ( هواداران آبادانی) روی من شناخت نداشتند و اختلافاتی وجود داشت. در مجموع خاطره خوشی از آبادان داشتم. مردم فوق‌العاده خونگرم؛ فوتبالی و فوتبال شناس. تمام کسبه این شهر فوتبال را می‌شناسند. تمام افرادی که توان راه رفتن دارند، فوتبال را می‌شناسند و تحلیل‌های مثبت هم می‎‌کنند.»

*چیز حادی نیست؛ تعطیلات جام جهانی را نیم فصل تعیین کنید
نکته قابل توجه دیگر در این گفتگو پیشنهادی بود که فیروز کریمی سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان به مسئولان سازمان لیگ درباره تغییر زمان نقل و انتقالات زمستانی ارائه کرد؛ پیشنهادی که البته با توجه به اینکه زمان نقل و انتقالات باید با زمان نقل و انتقالات فیفا منطبق باشد خیلی شاید قابل اتکا نباشد. با این حال کریمی در این مورد اینطور توضیح داد:« خواهشم این است که نیم فصل اول را در تعطیلی مسابقات جام جهانی بگذارند. بالاخره باید نقل و انتقالات سه هفته‌ای وجود داشته باشد. من مربیان دیگر مثل ساکت، مهدی تارتار و رضا مهاجری صحبت کرده‌ام. یک سال دیگر هم این شرایط وجود داشت. این چیز حادی نیست. من پیشنهاد را به عنوان فردی می‌دهم که تجربه این کار را دارم. تجربه چند دهه‌ای اجازه این کار را به من می‌دهد.»

*رضائیان یک سر و گردن از بقیه بالاتر بود
در ادامه این گفتگو که یک نکته جالب توجه دیگر مطرح شد صحبت‌های فیروز کریمی درباره دیدار تیمش برابر سپاهان و تمجید او از رامین رضائیان بود. کریمی معتقد است اگرچه سپاهان چند بازیکن در فرم بسیار خوب دارد، اما رضائیان را سرتر از بقیه توصیف کرد. او همچنین دیدگاه اسکوچیچ درباره ضعیف بودن این بازیکن در فاز دفاعی را به طور کامل زیر سوال برد و اینگونه از این مدافع راست تمجید کرد:« همه بازیکنان ما و سپاهان خوب بودند ولی رامین رضائیان یک سر و گردن از همه بازیکنان بالاتر بود. خوشحالم که مجددا تیم ملی به مهره‌ای رسیده که استحقاق پوشیدن این لباس را دارد. آقای کی‌روش جز یک بازیکن آماده، قبراق و سرحال چه چیزی می‌خواهد. یک بازیکنی که در بهترین شرایط باشد. البته خیلی‌ از سپاهانی‌ها این شرایط را دارند.» 

ویدئو: ۲۶۲۱۴۶

*چطور می‌گویند رامین در فاز دفاعی ضعیف است؟!
او سپس درباره اینکه اسکوچیچ اعتقاد داشته رضائیان در فاز دفاعی ضعیف است، اضافه کرد:« رامین اتفاقا در نیمه اول مقابل من بود. هیچ دفاعی توی کورس‌ها و در ضربات سر اینقدری که رامین بچه‌های ما را اذیت کرد، برایمان دردسر درست نکرد. چطور می‌گویند دفاعی او ضعیف است؟! من کامل دیدم. امیدوارم بتواند به  تیم ملی خدمت بکند.»
*شروع سوالاتی متفاوت در نقش کارشناس 
در ادامه این گفتگو که با به چالش کشیدن فیروز کریمی به دلیل نتایج کسب شده در نفت آبادان آغاز شد، مجری برنامه کم کم به سمت مسائل دیگر رفت و از این مربی باتجربه فوتبال کشور بیشتر درباره شرایط فوتبال ایران به عنوان یک کارشناس سوال پرسید و به خاطره بازی با او پرداخت.

*لیگ برتر جنگ دارا و ندار است
فیروز کریمی درباره کیفیت مسابقات لیگ بیست و دوم که هفته نهم آن را به تازگی پشت سر گذاشته‌ایم بیان کرد:« امسال خیلی رقابت نزدیک است. یکی از دلایلی که من هم قبول کردم که مسئولیت را قبول کنم این است که فاصله تا رتبه‌های دهم یا یازدهم جدول یک امتیاز است. صدر هم نزدیک است. صدر هم نزدیک است. رقابت آن بالا وحشتناک است. اگر لیگ را به سه قسمت تقسیم کنیم. به این ترتیب که ۵،۶ تیم اول را در یک بخش قرار بدهیم و ۵،۶ تیم دوم را هم در یک بخش و درنهایت ۵،۶ تیم آخر را هم در یک دسته بندی؛ اینگونه متوجه خواهیم شد که کاملا لیگ برتر جنگ دارا و ندار است.»

*گفتند اگر اختلاف ۳۰ درصد هم بود می‌ماندیم
او سپس با اشاره به جدایی برخی بازیکنان کلیدی نفت آبادان بیان کرد:« بعضی از تیم‌ها کسانی را روی نیمکت‌شان دارند که ما آرزوی حضور ۵ دقیقه‌ای آنها را در زمین داریم. بعضی تیم‌ها هم مثل تیم ما حتی نتوانستند بازیکنان خودشان را حفظ کنند. تمام بازیکنانی که از تیم ما رفتند عاشق تیم‌شان بود. من با آنها صحبت کردم. گفتند اگر اختلاف تا ۳۰ درصد هم بود، می‌ماندیم ولی وقتی اختلاف بالای ۶۰ درصد می‌شود دیگر تعصب و این چیزها معنایی ندارد و اگر من هم چیزی بگویند انوقت می‌گویند این مربی ما هم چل است (باخنده).»

*بهترین تیم لیگ؟ پرسپولیس بهتر بوده است
سوال تخصصی دیگر از فیروز کریمی در این رابطه بود که بهترین تیم لیگ را تا اینجای مسابقات کدام تیم می‎داند که او پرسپولیس را بهترین تیم ایران دانست:« یک تیم که نمی‌شود گفت ولی اگر بخواهم یک تیم را نام ببرم پرسپولیس خیلی خوب کار کرده است.گل گهر خوب بوده و استقلال هم به مرور خوب شده ولی پرسپولیس در مجموع بهتر بوده است.»

ویدئو: ۲۶۲۱۴۸

*پیشنهادات اماراتی، ترکیه‌ای و بلغارستانی برای کریمی 
در بخش دیگری از این مصاحبه مجری برنامه به خاطره بازی با فیروز کریمی پرداخت و از او درباره پیشنهادهای اروپایی‌اش پرسید که مرور این خاطرات با اتفاقات جالب توجهی همراه شد. کریمی در پاسخ به این سوال با اشاره به کشورهایی نظیر امارات، ترکیه و بلغارستان درباره پیشنهادات خارجی خود حرف زد:« در جام باشگاه‌های آسیا که بودیم الوصل امارات به من پیشنهاد داد. از ترکیه پیشنهاد داشتم. از بلغارستان پیشنهاد داشتم.»

*کرونای سختی گرفتم و حافظه هفت هشت سالم پاک شد
در این بخش بود که مهدی توتونچی پس از نام بردن از تیم‎های مختلف ترکیه‌ای به شدت برای اینکه فیروز کریمی نام باشگاه پیشنهاد دهنده ترکیه‌ای را بفهمد اصرار کرد و نهایت به این جواب از کریمی رسید:« من کرونا که گرفتم، سخت گرفتم. در عرض ۱۲ ساعت ۴۰ درصد ریه‌ام درگیر شد. سخت گرفتم. یک مقدار از حافظه‌ام را از دست دادم. اگر الان می‌بینید نمی‌توانید بگویم حافظه هفت هشت سالم را از دست دادم.»

اما مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین بخش از این مصاحبه مفصل زمانی بود که به انتهای آن رسیده بودیم و مجری برنامه از فیروز کریمی درباره پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی پرسید. او در پاسخ عنوان کرد که سه بار این پیشنهاد در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ به او از سوی افرادی نظیر شفق ارائه شده ولی او هر بار به دلیل اینکه خودش را شایسته حضور در راس کادر فنی تیم ملی نمی‌دیده، این پیشنهادات را رد کرده است.

ویدئو: ۲۶۲۱۴۹

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=268029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x