تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

مروری بر هرآنچه که در رویداد جدید مایکروسافت و سرفیس ۲۰۲۲ رخ داد

  • کد خبر : 267936
  • 23 مهر 1401 - 15:33
مروری بر هرآنچه که در رویداد جدید مایکروسافت و سرفیس ۲۰۲۲ رخ داد

رویداد سرفیس ۲۰۲۲ مایکروسافت به پایان رسید. در این مقاله خلاصه‌ای از تمام رونمایی‌ها را برای شما آورده‌ایم. رویداد سرفیس پاییز ۲۰۲۲ مایکروسافت به تازگی به پایان رسیده است! این یک رویداد پرتراکم با سه رایانه شخصی سرفیس جدید، تعداد انگشت شماری لوازم جانبی جدید و تعداد زیادی برنامه و خدمات جدید برای مشترکین مایکروسافت ۳۶۵ همراه بود.

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

رویداد سرفیس ۲۰۲۲ مایکروسافت به پایان رسید. در این مقاله خلاصه‌ای از تمام رونمایی‌ها را برای شما آورده‌ایم.
رویداد سرفیس پاییز ۲۰۲۲ مایکروسافت به تازگی به پایان رسیده است! این یک رویداد پرتراکم با سه رایانه شخصی سرفیس جدید، تعداد انگشت شماری لوازم جانبی جدید و تعداد زیادی برنامه و خدمات جدید برای مشترکین مایکروسافت ۳۶۵ همراه بود.

این شرکت می‌گوید بسیاری از دستگاه‌ها و لوازم جانبی جدید از ۲۵ اکتبر در «بازارهای منتخب» ارسال می‌شوند و پیش‌سفارش‌ها هم‌اکنون به‌صورت زنده آغاز می‌شود. بنابراین بهتر است نگاهی به تمامی تجهیزات و نرم‌افزارهای جدید ماکروسافت داشته باشیم.

در اینجا خلاصه‌ای از تمام رونمایی‌های این رویداد آمده است! با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

Surface Pro 9

مهم‌ترین رونمایی در این رویداد، سرفیس پرو ۹ جدید بود که از تراشه‌های نسل دوازدهم اینتل و تراشه‌های مایکروسافت SQ3 مبتنی بر ARM در یک خانواده استفاده می‌کند. سرفیس پرو ایکس از بین رفته است و به جای آن نسخه ۵G سرفیس پرو ۹ قرار دارد. مایکروسافت SQ3 در داخل، مبتنی بر اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ است و بهبودهای انجام شده، عملکرد بهتری را نسبت به سرفیس پرو ایکس ارائه می‌دهد.

سرفیس پرو ۹ با ۵G دارای یک NPU (واحد پردازش عصبی) است که جلوه‌های هوش مصنوعی هوشمندانه را در ویندوز ۱۱ ارائه می‌کند. با استفاده از NPU، کاربران می‌توانند جلوه‌های دوربین و میکروفون مانند تاری پس‌زمینه پرتره، فوکوس صدا، شفاف‌سازی صدا و کادربندی خودکار دوربین در هر برنامه را در خود سیستم فعال کنند.

سرفیسی که از اینتل استفاده می‌کند، دارای NPU نیست، بنابراین بسیاری از این ویژگی‌ها را از دست می‌دهد. در داخل، پردازنده‌ای از نسل دوازدهم سری U داریم که تا ۵۰ درصد عملکرد بیشتری را در مقایسه با تراشه‌های نسل یازدهم موجود در سرفیس پرو ۸ ارائه می‌کند.

رویداد سرفیس 2022

سرفیس پرو ۹ اینتل در ابعاد گسترده‌تری نیز موجود است. رنگ‌های متنوع، از جمله دو رنگ جدید که به نام‌های یاقوت کبود و جنگل شناخته خواهند شد.

حتی یک نسخه ویژه به مناسبت دهمین سالگرد Surface Pro 9 وجود دارد که با مشارکت Liberty طراحی شده است و دارای یک الگوی گلدار حکاکی شده با لیزر با پوشش Type Cover است. این یک دستگاه خیره کننده است که سالگرد را به خوبی به یاد می‌آورد.

پیش‌سفارش‌های سرفیس پرو ۹ هم‌اکنون با قیمت‌گذاری از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شوند.

این مطلب را نیز بخوانید: سرفیس پرو ۹، یکی دیگر از محصولات جدید مایکروسافت


Surface Laptop 5

نسخه جدیدی از لپ‌تاپ سرفیس نیز در این رویداد معرفی شد، اگرچه ارتقاها در اینجا بسیار جزئی هستند. ما یک رنگ سبز Sage جدید خواهیم داشت که با Surface Laptop Go 2 که اوایل امسال عرضه شد مطابقت دارد. از نظر طراحی، همه چیز نسبت به نسل قبل ثابت باقی می‌ماند.

بیشتر تغییرات در داخل هستند و تراشه‌های جدید نسل دوازدهم سری U اینتل در راس آن قرار دارند. ما همچنین پشتیبانی Thunderbolt 4 را برای اولین بار در لپ‌تاپ سرفیس شاهد هستیم و این دستگاه هم اکنون دارای گواهینامه Secured-Core PC است. مایکروسافت همچنین مانند هر سال، بهبودهایی را در دوربین و میکروفون‌ها برای برگزاری کنفرانس بهتر Teams انجام داده است.

رویداد سرفیس 2022

عجیب است که مایکروسافت امسال AMD را از خط تولید خود حذف کرده است. مایکروسافت از سال ۲۰۱۹ گزینه‌های ویژه تراشه ای‌ام‌دی رایزن با نام “Surface Edition” را به سرفیس لپ‌تاپ اضافه کرده است، اما سرفیس لپ‌تاپ ۵ اولین لپ‌تاپ سرفیس پس از سرفیس لپ‌تاپ ۳ است که این پردازنده‌ها را شامل نمی‌شود.

وقتی از مایکروسافت پرسیده شد، بیانیه زیر را در رابطه با این موضوع صادر کرد:

“با هر محصول و با هدف خوشحال کردن مشتریان، ما اجزای مناسب را برای فرم، سناریوها و مشتری مورد نظر خود انتخاب می‌کنیم. این یک فرآیند عمدی است که در آن ما با شرکای خود از نزدیک برای تنظیم و تکمیل تجربه کلی کار می‌کنیم. برای این محصول، ما در مورد پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل هیجان‌زده هستیم. این چیپست که بر روی پلتفرم Intel® Evo™ ساخته شده است، به سرفیس لپ‌تاپ ۵ کمک می‌کند تا تعادل عالی بین وزن و قدرت را به دست آورد تا باعث شود این دستگاه سرفیس را دوست داشته باشیم.”

پیش‌سفارش‌ها هم‌اکنون با قیمت‌گذاری از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شوند.

این مطلب را نیز بخوانید: مایکروسافت از سرفیس لپ‌تاپ ۵ رونمایی کرد + جدول مشخصات


Surface Studio 2 plus

چهار سال طولانی می‌گذرد، اما مایکروسافت بالاخره سری سرفیس استودیو را با محصول جدیدی به‌روز کرد. این محصول جدید که سرفیس استودیو ۲ پلاس نام دارد، یک ارتقاء بسیار تکراری برای خط سرفیس استودیو است، با همان طراحی که سرفیس استودیو اصلی در سال ۲۰۱۶ با آن عرضه شد، اما با مشخصات قوی‌تر (و البته هنوز قدیمی‌تر).

در داخل، Surface Studio 2 Plus دارای پردازنده Core i7-11370H نسل یازدهم اینتل و پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ NVIDIA RTX 3060 است. این عملکرد دو برابری نسبت به سرفیس استودیو ۲ قدیمی‌تر با تراشه‌های ضعیف نسل ۷ ارائه می‌کند.

رویداد سرفیس 2022

روی کاغذ، این مشخصات قطعا نسل قبلی به شمار می‌روند. این مشکل در سمت GPU کمتر حس می‌شود، اگرچه پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40XX نیز معرفی شده و راهی بازار هستند. از دیگر پیشرفت‌های Surface Studio 2 Plus می‌توان به اضافه شدن سه پورت USB-C با قابلیت Thunderbolt 4 در پشت و حذف کارت‌خوان SD اشاره کرد.

این نمایشگر اکنون دارای گواهینامه Dolby Vision است و دارای تنظیمات دوربین و میکروفون بهبود یافته برای کنفرانس Teams است. همچنین این بار تنها یک پیکربندی موجود است، آن پیکربندی با ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شود.

پیش‌سفارش‌ها در حال حاضر با برچسب قیمت ۴۴۹۹ دلار انجام می‌شوند.

این مطلب را نیز بخوانید: مایکروسافت سرفیس استودیو ۲ پلاس معرفی شد


Microsoft Audio Dock

داک صوتی جدید مایکروسافت تا حدودی غافلگیرکننده بود و برداشتی منحصر به فرد از تجربه اتصال سنتی رایانه شخصی است. این یک بلندگوی صوتی ممتاز است که برای گوش دادن به موسیقی و کنفرانس‌های Teams مناسب است، که اتفاقاً دارای یک داک اتصال کامل در قسمت پشتی است که به شما امکان می‌دهد رایانه شخصی را به مانیتور و سایر لوازم جانبی متصل کنید.

در پشت، یک پورت HDMI 2.0، دو درگاه USB-C 3.1 Gen 2 و یک پورت USB-A 3.2 وجود دارد. همچنین از انتقال برق تا ۶۰ وات پشتیبانی می‌کند که به شارژ نگه داشتن رایانه شما در هنگام اتصال به داک کمک می‌کند. از نظر صوتی، در داخل، ما یک ووفر ۱۵ واتی و دو تیوتر ۵ واتی داریم که مایکروسافت می‌گوید صدایی چند بعدی را با باس (Base) عمیق را برای جلسات موسیقی و … ارائه می‌دهد.

چند کنترل اختصاصی در قسمت بالایی دارد، از جمله دکمه اختصاصی Teams، دکمه بی‌صدا و دکمه‌های صدا. این مطمئناً یکی از لوازم جانبی عجیبی است که امسال از مایکروسافت عرضه می‌شود، اما دیدن سرمایه‌گذاری مایکروسافت بر روی لوازم جانبی صوتی خارج از هدست نیز بسیار عالی است.

پیش‌سفارش‌ها در حال حاضر با قیمت ۲۵۰ دلار انجام می‌شوند.

این مطلب را نیز بخوانید: لوازم‌جانبی جدید مایکروسافت با هدف ارتقا کیفیت میتینگ‌های آنلاین معرفی شدند


Microsoft Presenter Plus

در کنار رونمایی Audio Dock یک ابزار جانبی از راه دور جدید Teams به نام + Microsoft Presenter وجود داشت. این محصول یک کنترل از راه دور است که به شما امکان می‌دهد ارائه‌های پاورپوینت خود را کنترل کنید، موارد را روی صفحه نمایش دهید و برجسته کنید، و با کلیک یک دکمه خود را بی صدا/لغو کنید.

تا فاصله حدودا ۱۰ متری کار می‌کند و با یک بار شارژ تا ۶ روز عمر باتری دارد. همچنین برای مایکروسافت Teams تأیید شده است و دارای دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی است که به شما اجازه می‌دهد کارهایی که دکمه‌ها در برنامه‌های خاص انجام می‌دهند را شخصی‌سازی کنید. همچنین دارای یک شارژر USB-C است که در صورت عدم استفاده، ریموت را بالا نگه می‌دارد.

پیش‌سفارش‌ها در حال حاضر با برچسب قیمت ۷۹ دلار انجام می‌شوند. جزئیات بیشتر این محصول از رویداد سرفیس ۲۰۲۲ در این مقاله قرار دارد.


Microsoft Adaptive Accessories

لوازم جانبی تطبیقی ​​مایکروسافت رونمایی جدیدی در این رویداد نبود، زیرا در اوایل سال جاری معرفی شد. مایکروسافت اعلام کرد که لوازم جانبی به طور کلی در کنار سخت‌افزار جدید سرفیس در تاریخ ۲۵ اکتبر در دسترس خواهند بود.

این لوازم کمک می‌کنند تا افراد بیشتری توانایی استفاده از فن‌آوری‌های روز را داشته باشند. قیمت لوازم جانبی از ۱۵ تا ۴۵ دلار متغیر است، بنابراین بسیار مقرون به صرفه نیز هستند.


Microsoft Designer

رویداد سرفیس 2022

Microsoft Designer یک برنامه طراحی گرافیکی جدید با قابلیت‌های هوش مصنوعی داخلی است. با استفاده از فن‌آوری DALLE-2 توسط OpenAI، کاربران می‌توانند تصاویر و گرافیک‌های منحصربه‌فردی را فقط با تایپ کردن آنچه می‌خواهند در پروژه خود ببینند ایجاد کنند. این یک فن‌آوری دیوانه‌کننده است و کارها و پروژه‌های خلاقانه را برای افراد بیشتری از جمله افرادی که با گرافیک و خلق هنری آشنا نیستند، در دسترس قرار می‌دهد.

این مطلب را نیز بخوانید: رونمایی مایکروسافت از قابلیت‌های جذاب و جدید DALL-E 2


Microsoft Bing Image Creator

همان فن‌آوری DALL-E 2 مبتنی بر هوش مصنوعی توسط OpenAI نیز به مایکروسافت بینگ می‌آید. کاربران تنها با تایپ چند کلمه کلیدی قادر به تولید تصاویر خواهند بود. مایکروسافت می‌گوید که با OpenAI هم‌کاری می‌کند تا اطمینان حاصل کند که نتایج تولید شده توهین آمیز نباشند و این سرویس در طول زمان به تکامل خود ادامه خواهد داد. در ماه‌های آینده در پیش نمایش محدود راه‌اندازی خواهد شد.


Microsoft Create

در نهایت، مایکروسافت واقعاً می‌خواهد برنامه‌ها و سرویس‌های زیادی را که در زیر بنر مایکروسافت ۳۶۵ دارد که برای کمک به مصرف‌کنندگان در تولید محتوا طراحی شده‌اند، برجسته کند.

با Clipchamp، Designer، Word، PowerPoint، OneNote، و بسیاری دیگر، وب‌سایت جدید Microsoft Create به گونه‌ای طراحی شده است که همه آن خدمات را در یک مکان قابل کشف بزرگ گردهم آورد.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=267936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x