تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

توهین نژادپرستانه به ستاره برزیل؛ چرا تنبیه نمی‌کنید؟

  • کد خبر : 261425
  • 06 مهر 1401 - 11:37
توهین نژادپرستانه به ستاره برزیل؛ چرا تنبیه نمی‌کنید؟

ریچارلیسون، ستاره تیم ملی برزیل و تاتنهام، در جریان بازی برابر تونس با توهین نژادپرستانه مواجه و بسیار از این اتفاق عصبانی شد.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر» :

به نقل از “ورزش سه”، تیم ملی برزیل شب گذشته در آخرین دیدار دوستانه پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه پارک دو پرنس فرانسه به مصاف تونس رفت و موفق شد با نتیجه ۱-۵ از سد این تیم عبور کند. 
ریچارلیسون گل دوم تیمش را روی پاس گل رافینیا در دقیقه ۱۹ این بازی به ثمر رساند و برای شادی پس از گل به همراهی تعدادی از هم تیمی‌هایش به سمت پرچم کرنر رفت. 
در همین  لحظه بودی که تعدادی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه پارک دو پرنس، اشیایی از جمله یک موز را به سمت این بازیکن پرتاب کردند. 
تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که فرد، هافبک منچستریونایتد، در حال بیرون انداختن این اشیا از زمین است و کاملا مشخص است که هواداران حاضر در ورزشگاه قصد داشتند باعث ناراحتی و خشم ریچارلیسون با این برخوردهای نژادپرستانه شوند. 

این در حالی است که تیم ملی برزیل پیش از بازی با یک بنر ضد نژادپرستانه با شعار «بدون بازیکنان سیاه‌پوست ما، این ستاره‌های روی پیراهن‌مان نبود» عکس گرفتند. 
فدراسیون فوتبال برزیل با انتشار بیانیه‌ای این اتفاق و رفتار را از سوی تماشاگران به شدت محکوم کرد و مدعی شد که چنین رفتارهایی قابل قبول نیست. 

ریچارلیسون نیز که از این اتفاق به شدت ناراحت و عصبانی بود، پس از بازی گفت:« تا زمانی که ما مدام فقط حرف بزنیم و هیچ تنبیهی در نظر نگیریم، شرایط به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد. این اتفاقات هر روز و در هر گوشه تکرار می‌شود.»
حملات نژادپرستانه به بازیکنان سیاه‌پوست و خصوصا بازیکنان برزیلی در طول چند هفته اخیر افزایش پیدا کرده است و پیش از این وینیسیوس جونیور نیز با مشکلاتی مشابه روبرو شده بود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=261425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x