تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

حسن زدانی رکورد تختی را هم شکست

  • کد خبر : 253349
  • 24 شهریور 1401 - 20:23
حسن زدانی رکورد تختی را هم شکست

جی پلاس، حسن یزدانی با صعود به فینال مسابقات جهانی کشتی آزاد و قطعی کردن مدال نقره خود و دستیابی به هشتمین مدال جهانی و المپیکی خود، به رکورد جاودانه غلامرضا تختی هم دست یافت.  حسن یزدانی با صعود به فینال مسابقات جهانی صربستان ضمن قطعی کردن مدالش، تعداد مدال‌های دوران حرفه‌ای خود در مجموع […]

جی پلاس، حسن یزدانی با صعود به فینال مسابقات جهانی کشتی آزاد و قطعی کردن مدال نقره خود و دستیابی به هشتمین مدال جهانی و المپیکی خود، به رکورد جاودانه غلامرضا تختی هم دست یافت. 

حسن یزدانی با صعود به فینال مسابقات جهانی صربستان ضمن قطعی کردن مدالش، تعداد مدال‌های دوران حرفه‌ای خود در مجموع مسابقات جهانی و المپیک را به عدد ۸ رساند و از رکورد ۶۰ ساله تختی عبور کرد. 

غلامرضا تختی در سال ۱۳۴۱ به مدال نقره جهان رسید و هیچ کس فکر نمی کرد که رکورد ۷ مدال جهانی و المپیک او تا ۶۰ سال بعد نیز همچنان پابرجا باشد. نخستین کسی که توانست با این رکورد برابری کند، ژنرال ۷ مداله کشتی فرنگی ایران یعنی حمید سوریان بود که او هم نتوانست از این رکورد عبور کند. همچنین عبدالله موحد و علیرضا حیدری هم هر کدام با ۶ مدال جهانی و المپیک در رده سوم پرافتخارترین کشتی‌گیران کشورمان دارند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=253349

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x