تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

دستور ضرغامی برای بازگشایی فوری کاخ مروارید به روی مردم

  • کد خبر : 252870
  • 23 شهریور 1401 - 14:15

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: کاخ مروارید به دستور وزیر میراث فرهنگی به عنوان موزه عبرت برای بازدید عموم بازگشایی می‌شود.

به گزارش کمال مهر، فریدون محمدی روز چهارشنبه ۲۳ شهریور در حاشیه بازدید وزیر میراث فرهنگی از مجموعه کاخ مروارید در جمع خبرنگاران گفت: وزیر از محوطه، دریاچه و فضاهای پیرامونی و فرعی کاخ بازدید کرد و برخی پیشنهادات در مورد کاخ نیز ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه وزیر دستور بازگشایی کاخ مروارید را بعد از پاکسازی فوری داده، افزود: به این ترتیب قرار است سطوحی که به علت فرسایش دچار مشکل شده را برداشته و بعد از پاکسازی وسایل و امکاناتی که در مکان‌های دیگر استقرار داده شده، برگردانده شود. به این ترتیب از این کاخ به عنوان موزه عبرت استفاده‌ می‌شود.
محمدی ادامه داد: همچنین قرار است فضاهای تفریحی این کاخ را بازسازی و به کودکان یتیم و بی سرپرستی داده شود تا جایی به این وسعت که قبلا به تنهایی خواهر شاه از آن استفاده می‌کرده، مورد استفاده بچه های یتیم و بی سرپرست قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه پاکسازی این کاخ با گذاشتن اعتبار و نیرو ۲۰ روز طول می‌کشد، گفت: اگر دستگاه های دیگر مخصوصا شهرداری با داشتن امکانات به ما کمک کنند می‌توانیم زودتر نیز این کاخ را باز کنیم.
وی در مورد زمان مرمت این کاخ گفت: این کاخ در اختیار یکی از نهادهای انقلابی است و هرچند که مدیریت آن با میراث فرهنگی است ولی هر گونه اقدامی برای مرمت نیاز به همراهی آن‌ها دارد. وزارتخانه در نظر دارد از طریق بخش خصوصی یا مشارکت دستگاه های دیگر مرمت و بازسازی را انجام دهد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد اموال مفقوده کاخ، گفت: تعدادی از اموال ارزشمند کاخ توسط میراث‌فرهنگی خارج از کاخ پلمب شده و نگهداری می شود و هر زمانی که کاخ مرمت شود این اموال برگردانده می‌شود، اما اطلاعاتی در مورد دیگر اموال کاخ ندارم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=252870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x