تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

دفتر وزارت امور خارجه در استان البرز راه اندازی می شود

  • کد خبر : 234265
  • 20 مرداد 1401 - 13:37

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: برای گسترش همکاری ها، دفتر وزارت امور خارجه در استان البرز راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، مهدی صفری روز پنجشنبه در نشست اقتصادی استان البرز افزود: وزارت امور خارجه، آمادگی کامل برای ایجاد تسهیلات و صادرات کالاهای استان البرز به نقاط مختلف جهان به ویژه کشورهای همسایه را دارد.
وی گفت: بر این اساس می توان با صادرات زعفران، مرکبات و محصولات گلخانه ای و کشاورزی بخش بزرگی از بازار چین را به خود اختصاص دهیم .
صفری افزود: باید با اهتمام ویژه ای برای ارزآوری از طریق صادرات و واردات وارد عمل شویم.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: سفیران ایران در کشورهای مختلف برای معرفی کالاهای دانش بنیان کشور، آماده همکاری و رایزنی هستند.
وی ادامه داد: تولیدات ارزشمند و با کیفیتی در کشور وجود دارد ولی متاسفانه صاحبان صنایع برای معرفی خود به بازار های جهانی کوتاهی کرده اند.
صفری گفت: باید توانمندی های استان البرز در حوزه صادرات، معرفی شود تا وزارت امور خارجه از طریق سفیران خود در کشورها به ویژه کشورهای همسایه نسبت به ایجاد تسهیلات لازم و رایزنی برای فروش اقدام کنند.
وی افزود: ترانزیت کالا یکی از بهترین راه های ارزآوری برای کشور است از این رو امسال با رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کالا مواجه بودیم؛ به طور مثال فعالان اقتصادی می توانند گندم را وارد کشور کرده و با توجه به امکانات موجود به آرد تبدیل کند و به کشورهای همسایه ترانزیت کنند ضمن آنکه از این طریق می توانیم افزون بر ارز آوری از طریق ترانزیت نیز سود سرشاری را داشته باشیم.
صفری گفت: یکی از راه های ارزآوری در واردات را می توان واردات تکنولوژی دانست چراکه از این طریق، کشور می تواند به فناوری های نوین دنیا برای تولید کالا و خدمات با کیفیت دست یابد.
وی افزود: بهترین نوع صادرات را می توان صدور توان مهندسی از کشور دانست چرا که کشورهای همسایه بشدت نیازمند توان مهندسی ما هستند.
معاون وزیر امور خارجه گفت: برای توسعه صادرات علاوه بر ایجاد تسهیلات از سوی متولیان و مسوولان مربوطه، ضرورت دارد که تولید کنندگان در راستای ارتقا کیفیت بسته بندی کالاها و نحوه حمل و نقل به ویژه در حوزه صادرات مواد غذایی و کشاورزی کوشاتر باشند.
وی افزود: نوع بسته بندی محصولات و همچنین تسریع و کیفیت حمل و نقل، تاثیر بسزایی در استقبال متقاضیان و تعیین قیمت دارد.
صفری گفت: می توانیم در صادرات محصولات تخصصی و نیز مصالح ساختمانی نیز در کشورهای همسایه فعالیت های موثری داشته باشیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=234265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x