تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

طرز تهیه چند نوع سالاد کره ای (خوشمزه و لاکچری برای مهمانی رسمی)

  • کد خبر : 233787
  • 28 تیر 1401 - 0:46

قصد دارم در این مطلب طرز تهیه سه سالاد کره ای خوشمزه و کم کالری را که با در دسترس ترین مواد، در کوتاه ترین زمان ممکن درست می شوند به شما آموزش دهم.

به گزارش «کمال مهر»؛شما هم مثل من از خوردن سالادهای تکراری و گاها وقت گیر خسته شده اید؟ سالادهای شما کالری بالایی دارند؟ یا بدون سس اصلا خوشمزه نیستند؟ خب اصلا نگران نباشید! پس از استقبال شما عزیزان از طرز تهیه سالادهای روسی؛ تصمیم گرفتیم در این مطلب طرز تهیه چند نوع سالاد کره ای را با شما به اشتراک بگذاریم. طعم این سالاد ها شگفت انگیز بوده و ظاهری عالی و لاکچری دارند که باعث می شود گزینه خوبی برای مهمانی های رسمی و خاص باشند.

مطالب پیشنهادی: طرز تهیه چند نوع سالاد روسی

طرز تهیه چند نوع سالاد کره ایمواد لازم و طرز تهیه سالاد کره ای با هویجروش تهیه سالاد هویج کره ایمواد لازم و طرز تهیه سالاد کره ای با خیارروش تهیه سالاد خیار کره ایمواد لازم و طرز تهیه سالاد کره ای با اسفناجروش تهیه سالاد اسفناج کره ای

مواد لازم و طرز تهیه سالاد کره ای با هویج

مواد لازممقدار هویج بزرگ رشته شده ۸ عددپیاز بزرگ خرد شده۱ عددروغن زیتون۱/۳ فنجانسیر۶ حبه پودر پاپ نصف قاشق چای خوری پودر پاپریکافلفل کاین۱/۴ قاشق چای خوری شکر۱ قاشق غذاخورینمک۱ قاشق چای خوریسرکه سفید۱ قاشق غذاخوریفلفل سیاه۱/۴ قاشق چای خوریگشنیزنصف قاشق چای خوریجعفری تازه۱/۴ فنجان

روش تهیه سالاد هویج کره ای

هویج را پوست کنده و رشته رشته کنید.در کاسه ای بزرگ هویج های رشته شده و نمک را با هم ترکیب کنید.روغن زیتون را در تابه ای بزرگ ریخته و روی حرارت ملایم اجاق داغ کنید. سپس پیازها را اضافه کرده و آنقدر تفت دهید تا بافت پیازها نرم شود.شعله اجاق را خاموش کرده و سیر له شده را اضافه کنید. سپس تابه را کنار بگذارید تا خنک شود.پس از خنک شدن، فلفل سیاه، پاپریکا، فلفل کاین، گشنیز، شکر و سرکه سفید را اضافه کرده و خوب به هم بزنید.ترکیب هویج ها و مواد اضافه شده باید ۱ تا ۲ ساعت در یخچال بماند تا خوب خنک شود.سپس جعفری های تازه را اضافه کرده، سرو کنید و از خوردنش لذت ببرید.

نکات طلایی در آماده سایز سالاد هویج

درست رشته کردن هویج ها در ظاهر و مزه این سالاد خیلی موثر است. پس اگر آشپز حرفه ای نیستید از رنده های مخصوص اینکار کمک بگیرید. یا اینکه هویج های رشته شده آماده را از سوپر مارکت ها بخرید.حتما دقت کنید که پیازها خردِ خرد شده باشند. چرا که در غیر این صورت برشتگی پیاز خوردنش را سخت خواهد کرد.بهتر است ۶ ساعت قبل از سرخ کردن هویج را رشته کرده و نمک بزنید. اینکار باعث می شود آب هویج در بیاید و سالاد تان خوشمزه تر شود.

مطالب پیشنهادی: طرز تهیه سالاد با کلم شیرین

مواد لازم و طرز تهیه سالاد کره ای با خیار

مواد لازمطرز تهیهخیار۲ عددنمک۱ قاشق چایخوریتره فرنگی۱ عددسیر له شده۱ قاشق غذاخوریفلفل کره ای۱/۲ قاشق غذاخوریسرکه برنج۱ قاشق غذاخوریروغن کنجد۱ قاشق غذاخوریدانه های کنجد۱ قاشق غذاخوریشکرنصف قاشق غذاخوری

روش تهیه سالاد خیار کره ای

خیار ها را اسلایس کرده و سپس نمک را به آن اضافه کنید. نمک آب اضافی خیار را می کشد.خیار ها را درون آبکشی قرار داده و آبکش را بالای کاسه ای قرار دهید تا آب آضافی خیارها پس از خارج شدن داخل کاسه بریزد. این مرحله باید ۳۰ دقیقه ادامه داشته باشد.تره فرنگی را ریز کنید.سیر له شده شما باید به اندازه ۱ قاشق غذاخوری باشد. این میزان سیر را به خیارها اضافه کنید.فلفل، سرکه برنج، روغن کنجد، دانه های کنجد و شکر را به تریکب تره فرنگی و خیار خشک شده اضافه کنید.سپس تمام مواد را به آرامی ترکیب کنید تا خیار ها کاملا پوشیده شوند.سرو کرده و نوش جان کنید.

نکات طلایی در آماده سازی سالاد خیار کره ای

از هر مدل خیار نازکی می توان در این سالاد استفاده کرد. چرا که خیارهای کلفت تر دانه های بیشتری دارند و سالادتان را خراب می کنند.در ترکیب این سالاد هم می توانید از تره فرنگی استفاده کنید هم پیازچه!  البته بهتر است از پیازچه استفاده نشود چرا که سر پیازچه بزرگ و پر از طعم است. ممکن است باقی مزه ها با وجود پیازچه احساس نشوند.هیچ جایگزینی برای فلفل کره ای نیست. این فلفل طعم تند و آتشی و دودی و شیرین را یکجا دارد. فلفل کاین و سیاه می توانند طعم تندی به سالاد شما دهند. اما شیرینی و دودی بودن فلفل کره ای را ندارند. البته می توانید پاپریکای دودی شده را با فلفل کاین مخلوط کنید، بلکه طعمی شبیه به فلفل کره ای به دست بیاید.

مطالب پیشنهادی: طرز تهیه سالاد خیار چنبر

مواد لازم و طرز تهیه سالاد کره ای با اسفناج

مواد لازممقداربرگ اسفناج۴ تا ۵ فنجانسیر۱ حبهروغن کنجد۲ قاشق غذاخورینمکبه مقدار لازمدانه های کنجد تفت داده شده۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه سالاد اسفناج کره ای

تمام مواد سالاد، غیر از اسفناج را با هم ترکیب کنید.در کاسه بزرگی آب بریزید و اجازه دهید تا جوش بیاید. میزان آب باید به اندازه ای باشد که اسفناج ها در آب پز شوند.اسفناج را هم بشویید.وقتی آب به جوش آمد اسفناج را اضافه کرده و در حد ۷۵ ثانیه صبر کنید. سپس آبکش کرده و تمام برگ ها را با آب سرد بشویید تا روند پخت متوقف شود.برگ ها را با دست بفشارید تا آب اضافی شان خارج شود. سپس به اندازه های بسیار کوچک خردشان کنید.در این مرحله اسفناج ها، سیر، دانه های کنجد، روغن کنجد، و نمک را در کاسه ای بزرگ با هم ترکیب کنید.سالاد را در یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس سرو کرده و نوش جان کنید.

نکات طلایی در آماده سازی سالاد اسفناج کره ای

در این سالاد نه تنها از برگ ها، بلکه از ریشه های این گیاه هم می توان استفاده کرد.اسفناج ها نباید پیش از حد آب پز شوند. حتما پس از طی شدن زمان ۷۵ ثانیه زیر آب سرد بگیرید تا روند دما دیدن متوقف شود.این سالاد را معمولا سرد سرو می کنند. می توانید تا ۱ هفته بدون خراب شدن در یخچال از این سالاد نگهداری کنید.اگر از اسفناج خوشتان نمی آید همین رسیپی را با جوانه های لوبیا امتحان کنید.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=233787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x