تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

بیوگرافی لی مین هو (بازیگر، خواننده، مدل، کارگردان و بیزینس من موفق کره ای)

  • کد خبر : 233755
  • 24 تیر 1401 - 21:25

در این مطلب قرار است همه چیز را درباره زندگی بازیگر خوش تیپ کره ای؛ لی مین هو را بخوانید. اطلاعاتی همچون پیج ایسنستا، قد، وزن، بهترنی فیلم سریال ها و….

به گزارش «کمال مهر»؛لی مین هو (lee min ho) بازیگر، خواننده، مدل، کارگردان و بیزنس منی موفق اهل کره جنوبی است. هنرنمایی او در نقش گو جون پیو در سال ۲۰۰۹ و در سریال «پسران برتر از گل»  باعث شد این ستاره به شهرت بین المللی رسیده و برنده جوایزی مانند بهترین هنرمند جوان در چهل و پنجمین فستیوال هنر بائک سانگ شود.

از بهترین عملکردهای او در تلویزیون کره می توان به «شکارچی شهر»، «سلیقه شخصی»، «وارثان»، و «افسانه دریای آبی» اشاره کرد. لی مین هو بازیگری موفق و بین المللی است. او در یکی از بهترین سریال های نت فلیکس با عنوان «شاه: سلطنتی ابدی» در سال ۲۰۲۰ بازی کرده است. البته لی در سال ۲۰۲۲ در یکی از سریال های اپل تی وی به نام «پاچینکو» هم هنر نمایی کرده است. جدایی از هنرنمایی در تلویزیون کره، لی مین هو یکی از تواناترین بازیگران سینما هم هست. این ستاره یکی از اولین و اصلی ترین شخصیت ها در فیلم «گانگام بلوز» بوده است. البته پای بازیگر کره ای مطلب امروز به فیلم های چینی هم باز شده! لی مین هو در فیلمی چینی و عالی به نام «بخشش شکارچی» هم بازی کرده است.

مطالب پیشنهادی: بیوگرافی هوانگ این یوپ

فهرست مطالببیوگرافی لی مین هو بازیگر کره ایلی مین هو و همسرشپیج اینستاگرام لی مین هوزندگی حرفه ای لی مین هولیست سریال ها و برنامه های تلویزیونی لی مین هولیست فیلم های لی مین هوحقیقت هایی در مورد لی مین هوسوالات متداول در مورد لی مین هو

بیوگرافی لی مین هو بازیگر کره ای

ناملی مین هوتاریخ تولد۲۲ ژوئن سال ۱۹۸۷ (۳۵ سال)محل تولدکره جنوبیقد۱۸۷ سانتی متروزن۷۱ کیلوگرمدانشگاهکونکوکحرفهبازیگر، خواننده و مدلسال های فعالیتاز ۲۰۰۳ تا به امروزگروه خونیAفیس بوکOfficialLeeMinHOاینستاگرامActorleeminhoتوییترactorleeminho

لی مین هو ۲۲ ژوئن سال ۱۹۸۷ در یکی از محله های شهر سئول به نا هئوک سئوک دونگ در منطقه دونگ جاک گو به دنیا آمد. آرزوی زمان بچگی لی این بود که ستاره فوتبال شود. البته لی تمام تلاشش را کرد تا به این آرزو برسد. او برای برنامه فوتبال مدیر و سابق بازیکن فوتبال چا بون کون هم انتخاب شده بود. اما سال پنجم دوران ابتدایی آسیب دید و همین هم باعث شد برای همیشه از رویای فوتبالیست بودن دست بکشد.

از این جای کار به بعد آرزوی لی مین هو بازیگری بود و او تمام تلاشش را می کرد تا به این خواسته اش جامه عمل بپوشاند. در همان سال های دبیرستان به موفقیت در بازیگری رسید. و این مسیر را تا دانشگاه کونکوک هم ادامه داده و سرانجام در رشته فیلم و هنر از این دانشگاه مدرک کارشناسی اش را گرفت. لازم به ذکر است که لی مین هو در حال حاضر در تلاش است تا مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته فیلم و هنر از دانشگاه کوک مین بگیرد.

مطالب پیشنهادی: بیوگرافی لی جونگ سوک

لی مین هو و همسرش

این ستاره در حال حاضر مجرد است. البته قرار بود که با عشق سابقش بائه سوزی؛ یکی از زیباترین بازیگر زن کره ای ازدواج کند اما سوزی اختلاف سنی شان را بهانه کرده و رابطه شان را به هم زد.

از آنجاییکه آژانش مسئول لی مین هم هیچ اخباری را در خصوص رابطه لی تایید نکرده است، به این نتیجه می رسیم که او در حال حاضر با کسی در ارتباط نیست. البته لی پیش از این با سوپر استار دیگری به نام پارک مین جونگ ارتباط داشته است. یکی از منابع موثق نزدیک به این ستاره عنوان کرده است که لی مین هو از آن دسته آدم هایی است که اهل پنهان کاری در مورد زندگی شخصی شان نیستند. پس اگر لی با کسی قرار می گذاشت تا به حال خبرش را می شنیدیم.

پیج اینستاگرام لی مین هو

لی مین هو با آیدی “Actorleeminho” در اینستاگرام فعالیت دارد. این بازیگر زیبای کره ای مرد در حال حاضر ۳۰ میلیون دنبال کننده دارد.

زندگی حرفه ای لی مین هو

لی پس از فارغ التحصیلی شروع به تست دادن برای نقش های جزیی در سینما کرد. نقش های کوچکی هم به او داده می شد. از جمله «بدون توقف ۵» و «رسیپی عشق». اولین هنرنمایی رسمی او در سال ۲۰۰۳ و در فیلمی بود به نام «دانشکده رازآلود» که از EBN پخش شد. این سریال اولین هنرنمایی لی مین هو در صنعت فیلم و تلویزیون کره است.همانطور که پیش تر اشاره کردیم؛ یکی از بهترین و شاخص ترین هنرنمایی های این ستاره در سال ۲۰۰۹ و در فیلمی بوده به نام «پسران برتر از گل». لی مین هو در این سریال یکی از نقش های اصلی به نام گو جون پیو را بر عهده داشته و عملکردش در این فیلم کلی هم سر و صدا به پا کرد. بازی لی مین هو؛ در این سریال از شبکه KBS آنقدر مورد توجه قرار گرفت که موجی جدید از سریال ها در آسیا به راه افتاد. تا جاییکه لی از بازیگری گمنام به سوپر استاری بی نظیر تبدیل شد.لی در سال ۲۰۱۰ در فیلمی رمانتیک کمدی به نام «سلیقه شخصی» هم بازی کرده است. او در این سریال نقش آرشیتکتی جوان را بازی می کند که تظاهر می کند همنجنسگرا است تا بتواند با خانمی هم اتاق شود. البته داستان اصلی از جایی شروع می شود که این دو عاشق هم می شوند.  پس از این در سال ۲۰۱۱، لی مین هو در فیلم اکشنی به نام «شکارچی شهر» بازی کرد. این فیلم درام هم خیلی سر و صدا به پا کرد و باعث شد لی در ژاپن، چین، فیلیپین و حتی فرانسه هم به شهرت و محبوبیت برسد.مجسمه مومی لی مین هو در موزه مادام توسو شانگهای ساخته و در آوریل سال ۲۰۱۳ رونمایی شد. این ستاره در می ۲۰۱۳ اولین آلبوم رسمی اش را به نام «همه چیز من» منتشر کرد.در ژانویه سال ۲۰۱۴ دومین مجسمه مومی از لی مین هو در موزه مادام توسو در هونگ کونگ هم رونمایی شد. لی مین هم تبدیل به اولین بازیگر کره ای شد که در ۳۰ ژانویه و در مراسم تحویل سال قمری چینی در CCTV اجرا داشت. او در این مراسم با هارلم یو هم خوانی داشت. آهنگی که اجرا کردند هم موسیقی متن نسخه تایوانی «پسران برتر از گل» بود.لی مین هو در سال ۲۰۱۶ در فیلم اکشن کمدی با نام «بخشش شکارچی» بازی کرده و رکورد شکن باک آفیس شد. این فیلم با فروش ۳۱ میلیون دلاری، تنها در هفته اول، در چین هم رکورد شکن شد. پس از این لی مین هو نقش کوچکی را در کنار جو جی هیون در فیلم فانتزی رمانتیک «افسانه دریای آبی» بازی کرد. حتی بازی در این نقش مینیموم هم برای او عالی بود.لی توانست در سال ۲۰۱۹ در درام رمانتیک فانتزی به نام «شاه: سلطنت ابدی» هم بازی کیم گو ایون شود. این سریال از شبکه SBS در کره پخش و پس از این هم در نت فلیکس منتشر شد.لی مین هو در تازه ترین هنرنمایی اش در ۲۰۲۲ در یکی از سریال های اپل تی وی به نام «پاچینکو» بازی کرده است. این فیلم فوق العاده که بر اساس یکی از پر فروش ترین کتاب های نیویورک تایمز ساخته شده، داستان چهار نسل از یک خانواده مهاجر کره ای است که سرزمین مادری شان را ترک کرده و تلاش می کنند در محیط جدید زندگی خوبی داشته باشند.

مطالب پیشنهادی: بهترین فیلم های کمدی کره ای تا به امسال

ارزش دارایی های لی مین هو

بر اساس منابع خبری ما ارزش دارایی های این ستاره مبلغی در حدود ۲۶ میلیون دلار است. منبع اصلی درآمد او بازیگری بوده. البته لی تاجر موفقی هم هست.

لی مین هو در واقع یکی از پولدارترین بازیگران کره است. خبرهای حاکی از آنند که لی برای بازی در نقش امپراطور لی چون در فیلم «شاه: سلطنت ابدی» به ازای هر اپیزود ۶۲۰۰۰ دلار درآمد داشته است. فیلم های «گاگنام بلوز» و «بخشش شکارچی» با بازی لی مین هم به ترتیب ۲۰ میلیون و ۱/۳۱ میلیون دلارفروش داشته است. فیلم «عشق خطی» با بازی او موفقیت تجاری بزرگ بوده و بیش از ۲۰ میلیون دلار فروش داشت. بدون شک او مالک بخشی از این درآمد های هنگفت بوده و همین عامل موجب شده که لی بازیگری ثروتمند باشد. تقریبا هر باری که لی مین هو به روی استیج می رود مبلغی در حدود ۹۵۱/۷۸۴ دلار درآمد کسب می کند. این ستاره در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۱۰۰ میلیون وون به یونیسف اهدا کرده تا به قربانیان زلزله نپال کمکی کرده باشد.

لیست سریال ها و برنامه های تلویزیونی لی مین هو

پاچینکو (پخش از اپل تی وی پلاس در سال ۲۰۲۲) در نقش کو هان سوشاه: سلطنت ابدی (پخش از SBS در سال ۲۰۲۰) در نقش لی گونافسانه دریای آبی (پخش از SBS از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷) در نقش هیو جان جائه و دام ریونگوارثان (پخش از SBS در سال ۲۰۱۳) در نقش کیم تانوفاداری (پخش از SBS در سال ۲۰۱۲) در نقش ژنرال چویی یونگشکارچی شهر (پخش از SBS در سال ۲۰۱۱) در نقش لی یون سئونگسلیقه شخصی ( پخش از MBC در سال ۲۰۱۰) در نقش جئون جین هوپسران برتر از گل (پخش از KBS2 در سال ۲۰۰۹) در نقش کو جون پیواما من هم نمی دانم (پخش از MBC در سال ۲۰۰۸) در نقش مین ووک گیمن سم هستم (پخش از KBS 2 در سال ۲۰۰۷) در نقش هیو مو سهماهی خال خالی (پخش از SBS در سال ۲۰۰۷) در نقش چا گانگ چاندانشکده رازآلود (پخش از EBS در سال ۲۰۰۶) در نقش پارک دو هیونرسیپی عشق (پخش از MBC در سال ۲۰۰۵) در نقش خدمتکاربرنده ۱( پخش از KBS2 در سال ۲۰۰۳) در نقش دانش آموز

مطالب پیشنهادی: بهترین سریال های کره ای ۲۰۲۲

لیست فیلم های لی مین هو

بخشش شکارچی در سال ۲۰۱۶ در نقش یی سانگانگام بلوز در سال ۲۰۱۵ در نقش کیم جونگ دائهای تی مدرسه ما در سال ۲۰۰۸ در نقش اوه سانگ هوندشمن عمومی برمی گردد در سال ۲۰۰۸ در نقش جونگ ها یئون

مطالب پیشنهادی: بهترین فیلم های کره ای تا ۲۰۲۲

حقیقت هایی در مورد لی مین هو

لی مین هو و یکی دیگر از بازیگران کره ای به نام جونگ ایل وو در حال سفر با ماشین بودند که تصادف کردند. صدمه ناشی از این جراحت باعث شد لی یک سال تمام از دنیای بازیگری دور باشد. البته لی در صندلی ردیف پشتی ماشین نشسته بود. دو مسافر دیگر که جلو نشسته بودند بلافاصه فوت کردند. لی هم به شدت آسیب دید و مجبور شد برای بهبودی تا ماه ها در بیمارستان بستری باشد.در سال ۲۰۱۱ وقتی که مشغول فیلم برداری «شکارچی شهر» بودند لی یک بار دیگر هم با ماشین تصادف کرد.لی مین هو دستیار تولید کننده و کارگردان خلاق یک کانال یوتیوب است به نام «لی مین هو فیلم». این ستاره خودش این کانال یوتیوب را راه اندازه کرده است.سریال درام «وارثان» با بازی لی مین هو هم در مرزهای کره و هم در کشورهای دیگر از جمله چین به شهرت و محبوبیت فراوان رسید. این فیلم از شبکه خانگی iQiyi چین پخش شده و لی را در این کشور به اوج شهرت رساند.لی اولین بازیگر کره ای بود که مجسمه مومی اش در موزه مادام توسو در شانگهای (سال ۲۰۱۳) و هونگ کونگ (سال ۲۰۱۴)  ساخته شد.لی مین هو پر طرفدار ترین ستاره کره ای در رسانه های ارتباط جمعی است. در کره همه او را یک سوپر استار می دانند.لی مین هو تنها از تبلیغ برای برندها ۵/۲ میلیون دلار آمریکا درآمد دارد.فیلم تاریخی- درام «وفاداری» با بازی لی مین هو با بودجه کلانی ساخته شد. اما درآمد کمی داشت و از این نظر یک شکست تجاری محسوب می شود.لی من هو اولین بازیگر کره ای بود که در تحویل سال قمری چینی در CCTV اجرا دارد.لی وب سایتی با نام PROMITZ راه انداخته که به منظور افزایش آگاهی جامعه و انسان دوستی کمک های خیرخواهانه جمع می کند.لی مین هم در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۱۰۰ میلیون وون کره ای به یونیسف اهدا کرد که به قربانیان زلزله نپال کمک کند.لی مین هو در رای گیری که توسط یکی از مجله های سرگرمی چینی انجام شده بود لقب «خدای مرد آسیایی» را به دست آورد.طرفداران سریال های کره ای در مرزهای آمریکا، لی مین هو را جذاب ترین بازیگر کره ای می دانند.لی مین هو بازیگری است که خوانندگی هم می کند. او آهنگ سریال های «پسران برتر از گل»،«وارثان» و «عشق درد آور» را خودش خوانده است. علاوه بر این آلبومی با عنوان «همه چیز من» هم منتشر کرده است.

سوالات متداول در مورد لی مین هو

لی مین هو چند سال دارد؟ این ستاره در ۲۲ ژوئن سال ۱۹۸۷ به دنیا آمده و ۳۵ سال سن دارد. تولد لی مین هو کی است؟ لی مین هو در ۲۲ ژوئن به دنیا آمده است. لی مین هو چند سانتی متر قد دارد؟ این ستاره ۱۸۷ سانتی متر قد دارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=233755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x