تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
0

باز هم صدای پای کرونا…

  • کد خبر : 230194
  • 14 تیر 1401 - 20:47

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به اینکه ایامی همچون گردهمایی حجاج، دهه اول محرم و اول مهر به عنوان روز بازگشایی مدارس را در پیش داریم از مردم تقاضا می‌شود برای جلوگیری از تکرار تجربه تلخ گذشته نسبت به تزریق دُز یادآور واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک حساسیت بیشتری به خرج دهند.

زهرا فشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه طی چند روز گذشته شاهد افزایش تعداد تست مثبتی‌های کرونا در البرز و سایر استان‌های کشور هستیم.
وی ادامه داد: طی ماه‌های گذشته به واسطه تزریق واکسن، آمار بستری‌ها، مبتلایان و فوتی‌های کشور به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد و همین شائبه ای در خصوص کنترل کامل بیماری در برخی ایجاد کرد که همین باعث شد عده زیادی نسبت به تزریق دز یادآور سهل انگاری کنند.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه ایامی همچون گردهمایی حجاج، دهه اول محرم و اول مهر به عنوان روز بازگشایی مدارس را در پیش داریم از مردم تقاضا می‌شود برای جلوگیری از تکرار تجربه تلخ گذشته نسبت به تزریق دز یادآور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک حساسیت بیشتری به خرج دهند.
این مسئول اضافه کرد: بر این اساس از کسانی که بیش از شش ماه از تزریق دز قبلی واکسن‌شان می‌گذرد، درخواست می‌شود هر چه سریع‌تر به نزدیک ترین مرکز تجمیعی محل سکونت خود مراجعه کنند.
فشی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود، ممکن است در اواخر شهریور ماه پیک دیگری از کرونا در تجربه کنیم و برای پیشگیری از این اتفاق تنها راه تزریق دز یادآور است.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: متاسفانه طی چند ماه گذشته استقبال مردم از واکسن کم شده و همین به دغدغه‌ای درخصوص شیوع پیک جدید در کشور تبدیل شده است.
وی ابراز کرد: تمام افراد بالای ۱۲ سال که شش ماه از دز اول، دوم و حتی سوم آنها گذشته باید نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.
فشی گفت: خوشبختانه تمام واکسن‌های مورد نیاز موجود است و هیچ کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=230194

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x