تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024
0

آخرین وضعیت فروش مسکن مهر در البرز

  • کد خبر : 226467
  • 15 مهر 1400 - 19:27
آخرین وضعیت فروش مسکن مهر در البرز

پروژه مسکن مهر البرز از سال ۱۳۸۷ همزمان با سراسر کشور در این استان کلید خورد اما مسیری طولانی در پیچ و خم و فراز و نشیب ها طی کرد و حدود ۹۲ هزار مسکن مهر البرز از منابع ملی تامین شده است.

به گزارش کمال مهر ، آغاز پروژه مسکن مهر در دولت دهم تجربه جدیدی در ورود مستقیم دولت به ساخت وساز مسکن  برای اقشار محروم در کشور به شمار می رود، اقدامی که هدف غایی آن تامین مسکن برای  افراد فاقد سرپناه بود.

در این مسیر بسیاری از خانوارهای بی سرپناه در کشور و استان البرز صاحت خانه شدند اما بخشی از پروژه ها نیز به دلیل تامین نشدن زیر ساخت ها هنوز در کش و قوس پاره ای مشکلات قرار دارند.

با نگاهی به اهداف و چشم انداز ترسیم شده برای مسکن مهر در استان البرز به این نتیجه می رسیم که اگر چه حدود ۱۱۳ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح برای مناطق مختلف استان پیش بینی شده بود اما متناسب با درخواست متقاضیان و استقبال  مردم اعتبارات مورد نیاز حدود ۹۲ هزار واحد آن ها تامین و این واحدها ساخته شده است.

بلوچی، مدیر شعب بانک مسکن البرز گفت : از مجموع ۹۱ هزارو۴۳۵ واحد مسکن مهرمعادل ۷۱ درصد آن ها در استان به‌تعداد۶۵ هزارو ۳۴۶ فروش اقساطی شده و ۲۶ هزارو۸۹ واحد آن ها باقی مانده است .

مدیر شعب بانک مسکن البرز با بیان این که ۲۹ درصد واحدهای مسکونی مهر باقی مانده‌استان بنا به‌دلایل‌اشاره‌ شده هنوز فروش اقساطی نشده اند  افزود: از مجموع ۲۶ هزارو۸۹ واحد تقسیط نشده استان ، ۱۹ هزارو۹۷۶ واحد مربوط به شرکت عمران  شهر جدید هشتگرد ، پنج هزارو ‌۵۵۷ واحد مربوط به اداره کل راه وشهرسازی و ۵۵۶ واحد دیگرمربوط به بنیاد مسکن استان  هستند.

او در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت: از مجموع هشت هزارو۸۶۴ متقاضی  معرفی شده به بانک مسکن تاکنون ۶ هزارو۸۶۹ نفر آنان مبلغ ۱۹۶ میلیارد تومان آورده به بانک واریز کرده اند.

بلوچی افزود:  ساخت طرح اقدام ملی مسکن در قالب ۱۷ طرح  در شهر جدید هشتگرد و سایر مناطق استان آغاز شده است.

مدیر شعب بانک مسکن البرز گفت: اگر دولت با قیمت مناسب مسکن به مردم واگذار کند ، متقاضی فراوان می‌باشد ضمن آن که  استان البرز ازنظرجغرافیایی منطقه‌ای‌مناسب‌برای جانمایی مسکن اقشار محروم وفاقد مسکن می‌باشد .

بلوچی افزود : واگذاری مسکن به محرومان باید با پیوست عدالت  همراه باشد تا مردم بتوانند طعم خوش خدمت را بچشند.

مدیر شعب بانک مسکن البرز به سایر فعالیت های این بانک در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال  یک هزارو ۶۴۵ مورد خرید مسکن به مبلغ ۱۳۵میلیارد تومان به متقاضیان در استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226467

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x