تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

پرواز دوباره پرندگان شکاری تیمارشده بر فراز طبیعت البرز

  • کد خبر : 225904
  • 09 مهر 1400 - 11:09
پرواز دوباره پرندگان شکاری تیمارشده بر فراز طبیعت البرز

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: در آستانه روز جهانی حیات وحش، تعداد‌ی از پرندگان شکاری در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شدند.

به گزارش کمال مهر ، فردین حکیمی، مدیر کل حفاظت محیط زیست البرزگفت: امروزه حیات وحش با تهدیدات متعددی شامل شکار غیرمجاز، شیوع بیماری ها، زنده گیری و تجارت غیرقانونی و همچنین تخریب زیستگاه‌ها و گا‌ها تعارض با جوامع محلی مواجه است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز افزود: تعداد ۲ فرد عقاب طلایی، ۲ فرد سارگپه، یک فرد کور کور، یک فرد دلیجه و یک فرد لیل در زیستگاه طبیعی واقع در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی با حضور حامیان حیات وحش رهاسازی و به دامان طبیعت بازگشتند.

او گفت: متاسفانه علاقه‌مندی روز افزون شهروندان به خرید و نگهداری گونه‌های جانوری در اسارت (قفس) موجب می‌شود که پس از مدتی به دلیل عدم تغذیه مناسب و شرایط نگهداری یا تلف شده یا با شرایط نامناسب، تحویل محیط زیست شوند.

حکیمی افزود: بخشی دیگری از این موارد آسیب دیدگی حیات وحش در اثر اصابت گلوله توسط شکارچیان بوده که یا منجر به تلف شدن و در غیر این صورت، گونه آسیب دیده از طریق شهروندان یا دوستداران حیات وحش تحویل ادارات محیط زیست می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان این که بیشترین میزان گونه‌های آسیب دیده و رهاسازی شده مربوط به پرندگان شکاری منجمله عقاب طلایی، سارگپه، دلیجه است، گفت: در سال جاری با همکاری شهروندان و حامیان حیات وحش و همچنین تلاش مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش، دامپزشکان اداره کل و محیط بانان تعداد بیش از ۴۰ فرد پرنده شکاری پس از تیمار و بازپروری در زیستگاه‌های طبیعی خود رها سازی شدند.

انتهای پیام /ر .ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=225904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x