تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
1

خلاف بسازید، خاموش می‌مانید

  • کد خبر : 225672
  • 06 مهر 1400 - 9:00
خلاف بسازید، خاموش می‌مانید

انشعاب برق در بافت شهری براساس پروانه شهرداری صادر می‌شود.

به گزارش کمال مهر، هر ساختمان دارای انشعابات مختلفی است. در واقع انشعابات زندگی و سکونت را در ساختمان ممکن می‌سازد. بنابراین یکی از اقدامات مهم قبل از ساخت و ساز درخواست انشعابات ساختمان است. ملک با هر نوع کاربری اعم از کاربری تجاری و اداری و کاربری مسکونی نیاز به انشعابات ساختمان دارد. انشعابات ساختمان شامل: انشعاب گاز و انشعاب برق و یک نیاز حیاتی یعنی انشعاب آب و فاضلاب است.

برای درخواست هر یک از انشعابات ساختمان باید به شرکت مربوطه مراجعه کرد، مثلاً درخواست انشعاب گاز ساختمان باید به شرکت گاز مراجعه و درخواست ثبت کرد، به این ترتیب برای گرفتن دیگر انشعابات ساختمان یعنی انشعاب برق و انشعاب آب و فاضلاب باید به شرکت‌‌های برق و آب مراجعه و درخواست ثبت کرد. مالک باید در درخواست انشعابات ساختمان تعداد انشعابات مورد نیاز خود را ذکر کند. بعد از اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب، گاز و برق واگذاری انشعابات ساختمان را انجام دادند، مالک اشتراک انشعابات ساختمان را به دیگر مالکان را واگذاری می‌کند که در اصطلاح به آن تفکیک انشعابات می‌گویند.

اما گزارش شهروند خبرنگاران مان حاکی از عدم صدور انشعاب برق برای برخی املاک است و گویا شرکت برق آنان را به شهرداری حواله داده است.

عباس زاده، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق البرز گفت: دستگاه های نظارتی به ما تاکید کرده اند که انشعاب را بدون ارائه پایان کار نصب نکنیم.

او افزود: اگر شهروندی جواز ساخت ده واحد را گرفته و پانزده واحد ساخته است ما فقط می توانیم برای ده واحد او انشعاب برق بدهیم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق البرز گفت:  مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت کرده اند بهای انرژی قبض آنان تنها هفت درصد افزایش پیدا می کند اما آنان که این الگو را رعایت نکنند با ۲۳ درصد افزایش رو به رو خواهند شد.

او افزود: نرخ هشتاد کیلووات برق برای جانبازانی که بیش از بیست و پنج درصد جانبازی دارند، رایگان محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/د.خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=225672

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x