تاریخ : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

سند تحول بنیادین روحیه ایثار و مقاومت را زنده می‌کند

  • کد خبر : 225601
  • 06 مهر 1400 - 10:03
سند تحول بنیادین روحیه ایثار و مقاومت را زنده می‌کند

نماینده مردم فردیس، کرج و اشتهارد درمجلس گفت:سند تحول بنیادین روحیه ایثار و مقاومت را زنده خواهد کرد و در مقابل سند ننگین ۲۰۳۰ روحیه ایثار و شهادت را از ما خواهد گرفت.

به گزارش کمال مهر، زنگ ایثار و مقاومت با حضور علیرضا عباسی نماینده مردم البرز  در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش و معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی و دانش آموزان  به صورت متمرکز استانی در مدرسه شهید بهنام محمدی، شهید دانش آموز، در شهرک وحدت فردیس برگزار شد.

عکس شهدا، پرچم مقدس جمهوری اسلامی و لاله‌هایی به رنگ سرخ مقاومت در گوشه و کنار فضای مراسم، سرود ها ی حماسی، عطر خوش صلوات به ارواح طیبه شهدا، حضور  دانش آموزان با دردر دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و از همه مهمتر حضور خانواده‌های معظم شهدا که گاهی به یاد شهیدشان درخشش اشک زا می شد در چشمانشان دید، حال و هوای روزهای حماسه و ایثار را تداعی می کرد.

در بخشی از این مراسم علیرضا عباسی نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری سال ۵۷ انقلاب به پیروزی رسید پس از اینکه دشمنان از توطئه‌ها ناامید شدند، جنگ تحمیلی را راه انداختند تا به خیال خودشان ۳ روزه از خوزستان به تهران برسانند.در جنگ تحمیلی همه اقشار از دانش آموزان تا دانشجویان و روحانیون شرکت کردند برای اینکه نشان بدهند ما اهل مقاومت هستیم.

وی با بیان اینکه دشمنان با جنگ تحمیلی برای نظام اسلامی تهدید ایجاد کردند و این تهدید با مقاومت مردم تبدیل به فرصت شد، افزود: ما در جنگ، ابهت شرق و غرب را شکست دادیم. صنایع نظامی را تقویت کردیم. دوستان و دشمنان خود را شناختیم و با پیشرفت در امور مختلف این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم. در  بررسی موضوع شیوع  کرونا هم ما از بسیاری از کشورها عقب بودیم  اما در اولین روزهای شیوع بیماری  و با وجود فشار اقتصادی، در کمک‌های مومنانه پیشی گرفتیم  و حسینیه‌ها و مساجد تبدیل به کارگاه تولید ماسک شد که همه این‌ها از روحیه جهاد و مقاومت  مردم نشات می‌گیرد.

عباسی تصریح کرد: مهمترین مشکلات امروز مشکلات اقتصادی و فرهنگی است که دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، ادامه داد: اگر مسائل و مشکلات کشور را با همکاری و هم افزایی پیش ببریم خواهیم توانست مشکلات را پشت سربگذاریم.ما مدارس و آموزش پرورش را به عنوان سرمایه انسانی در نظر می‌گیریم و هرچقد در این راه هزینه کنیم سرمایه گذاری برای آینده است. سند تحول بنیادین سندی است که طبق آن آموزش و پرورش ما تلاش می‌کند که همه کسانی که پا به عرصه آموزش می گذارند در تراز تمدن اسلامی تربیت شوند.‌

وی  بر لزوم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: ما  مدرسه، دانش آموز و معلمین در تراز تمدن نوین اسلامی می خواهیم و باید تلاش کنیم که در  افق ترسیم شده حرکت کنیم تا سندهای ننگینی مثل سند ۲۰۳۰ نتوانند کاری از پیش ببرند. باید اراده اجرایی شدن این سند تحول را داشته باشیم و زمینه اجرایی شدنش را فراهم کنیم. سند تحول بنیادین روحیه ایثار و مقاومت را زنده خواهد کرد و در مقابل سند ننگین ۲۰۳۰ روحیه ایثار و شهادت را از ما خواهد گرفت.

نماینده مردم البرز در مجلس با تاکید بر اینکه باید  روحیه ایثارو شهادت را زنده نگه داریم، تا انقلاب در مقابل تکانه های موجود پایدار بماند، خاطر نشان کرد: همه باید برای زنده ماندن روحیه ایثار و مقاومت تلاش کنیم.

در این مراسم خانواده‌های شهید مدافع حرم مرتضی مسیب زاده، شهید بزرگوار هاشمی و شهید گرانقدر جلیلی تجلیل شدند.

انتهای پیام/ج/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=225601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x