تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
0

افراد بالای ۱۸ سال واکسینه می‌شوند/تأمین دز دوم واکسن اسپوتیک به‌ زودی

  • کد خبر : 225063
  • 30 شهریور 1400 - 16:24
افراد بالای ۱۸ سال واکسینه می‌شوند/تأمین دز دوم واکسن اسپوتیک به‌ زودی

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن در البرز تزریق شده است، گفت: در حال حاضر افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند واکسن دریافت کنند.

به گزارش کمال مهر ، مهرداد بابایی، سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز، از ابتدای هفته جاری تمام شهرستان‌های البرز از وضعیت قرمز خارج شدند هم اکنون ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و شهرستان طالقان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه روند بیماری با ملایمت در حال کاهش است، افزود: رعایت شیوه نامه‌ها همچنان امری ضروری است و توصیه می‌کنیم شهروندان در این خصوص کوشا باشند تا شاهد اوج‌گیری دوباره کرونا نباشیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه واکسیناسیون با سرعت چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای در حال انجام است، یادآور شد: در حال حاضر بدون محدودیت سنی افراد بالای ۱۸ سال در سطح استان البرز می‌توانند واکسن کرونا دریافت کند.

بابایی با بیان اینکه روز گذشته بیش از ۴۳ هزار دز واکسن در سطح استان تزریق شده است، یادآور شد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده است در این راستا در نظر داریم مراکز جدیدی احداث کنیم تا روند واکسیناسیون سرعت بیشتری پیدا کند.

وی در رابطه با واکسن افراد ۱۲ تا ۱۸ سال، تصریح کرد: مطالعات در حال انجام است و اطلاعات دقیق از واکسن این قشر اعلام خواهد شد در حال حاضر برای افراد زیر ۱۸ سال واکسن سیمافان در نظر گرفته شده است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز بیان کرد: با تنهای آسترازنکا، برکت، سینوفارم در سبد واکسیناسیون استان البرز قرار دارد، همچنین دز دوم واکسن اسپوتیک نیز در حال شارژ شدن است و به زودی تامین خواهد شد.

بابایی در خصوص واکسیناسیون اتباع خارجه از جمله افاغنه اظهار کرد بررسی‌هایی که در ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفت در آینده نزدیک اتباع هم می‌توانند واکسن دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر افرادی علائم کرونا دارند و یا کرونا مثبت هستند از تزریق واکسن خودداری کنند افزود این گروه پس از ۴ الی ۶ هفته بعد از بهبودی کامل و برطرف شدن علائم کرونا می‌توانند واکسن دریافت کنند.

انتهای پیام/ج/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=225063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x