تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

جزییات انفجار گاز در بازارچه نظرآباد/علت حادثه به زودی اعلام می‌شود

  • کد خبر : 224834
  • 27 شهریور 1400 - 10:17
جزییات انفجار گاز در بازارچه نظرآباد/علت حادثه به زودی اعلام می‌شود

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز در خصوص علت حادثه آتش سوزی در بازارچه نظرآباد و توضیحاتی ارائه داد و علت این حادثه را انفجار گاز در یکی از مغازه های این بازارچه اعلام کرد و گفت: کارشناسی دقیق و علت قطعی حادثه در حال انجام است و به زودی اعلام می شود.

به گزارش کمال مهر ، محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، در خصوص حریق روز گذشته در بازارچه نظر آباد، اظهار کرد: شهرداری نظر آباد بازارچه‌ای با حدود ۴۰-۵۰ مغازه در خیابان الغدیر نظر آباد ایجاد کرده که به صورت استاندارد فعالیت می‌کردند.

این مقام مسؤول افزود: طبق گزارش اولیه آتش نشانی، فرمانداری و نیروی انتظامی، علت حادثه  انفجار گاز در یک باب مغازه اعلام شده، اما باتوجه به لزوم بررسی بیشتر در خصوص علت حادثه، مقرر شد در اسرع وقت گزارش جامع تری توسط سازمان‌های ذیربط ارائه شود.

وی افزود: متاسفانه با انفجار گاز در یک باب مغازه واقع در بازارچه نظرآباد حدود ۳ تا ۴ باب مغازه ۸۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند و شیشه‌های حدود ۱۰ مغازه و تعدادی واحد مسکونی نیز تخریب شده است. خوشبختانه در این حادثه فوتی نداشتیم ولی یک نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شد. تعدادی از مغازه‌های خسارت دیده بیمه هستند و بقیه که بیمه ندارند باید تامین خسارت توسط مقصرین حادثه صورت بگیرد.

این مقام مسؤول با اشاره به نزدیکی فصل سرما، اقدامات پیشگیرانه از سوی نهادها و سازمان‌های ذیربط را ضروری دانست و گفت: انفجار گاز و مسائلی از این دست جزو موضوعات بحران و در حیطه مدیریت بحران نیست، اما از جمله مواردی است که می‌تواند بحران ایجاد کند. این موضوعات باید توسط اداره کل دفتر فنی در حوزه معاونت عمرانی استانداری پیگیری شود و سازمان‌های مختلف  از جمله شهرداری‌ها، آتش نشانی، اداره استاندارد، شرکت گاز و متولیان ساخت و ساز باید با اقدامات پیشگیرانه  از بروز این حوادث جلوگیری کنند.

فلاح نژاد تصریح کرد: متاسفانه هر ساله به علت استاندارد نبودن لوارم گاز سوز، جابجایی غیرمجاز لوله‌های گاز منازل یا مراکز تجاری، نشست منازل مسکونی و غیره با انفجار و نشتی گاز شاهد حوادث آتش سوزی و از دست رفتن تعدادی از هموطنانمان هستیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حادثه آتش سوزی بیش از ۱۰ واحد مسکونی در روستای لانیز در جاده چالوس از توابع بخش آسارا در چند ماه گذشته، گفت: با توجه به نبودن گاز شهری در روستای لانیز، یکی  از ساکنان در طبقه همکف خانه نفت نگهداری می‌کرده که با توجه به اینکه سقف چوبی همه منازل به هم وصل بودند، متاسفانه بیش از ۱۰ خانه مسکونی دچار حریق شد.

فلاح نژاد با بیان اینکه متاسفانه با این نقص که در روستاهای البرز امکان اطفای حریق  وجود ندارد، مواجه هستیم، ادامه داد: در آتش سوزی روستای لانیز  از کرج یک ساعت و ۴۵ دقیقه و از آسارا یک ساعت و نیم زمان لازم است تا ماشین‌های آتش نشانی به آنجا برسد اما با هماهنگی های انجام شده ماشین های آتش نشانی دهکده المپیک تهران ظرف ۲۲ دقیقه به منطقه رسید و پس از آن از کرج و آسارا به محل حادثه رسیدند.

وی افزود:  متاسفانه در این حادثه  ۱۰- ۱۲ خانه  مسکونی که تعدادی قدیمی بودند و ۳-۲ خانه در  حال استفاده در آتش سوختند که  ارزیابی شد. برخی بیمه داشتند و برای جبران خسارت هماهنگی لازم با شرکت بیمه انجام‌ شد. همچنین  بنیاد مسکن تسهیلاتی در نظر گرفت که قرار شد بخشی به صورت بلاعوض و بخشی به صورت وام در اختیار این افراد قرار گیرد تا بتوانند نسبت به  بازسازی منازل خود اقدام کنند.

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=224834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x