تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1

صرف اعتبار ۵۰ میلیاردی در اجرای ۸ پروژه راهداری

  • کد خبر : 223886
  • 10 شهریور 1400 - 10:59
صرف اعتبار ۵۰ میلیاردی در اجرای ۸ پروژه راهداری

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گفت: ۸ پروژه در حوزه نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان البرز با هدف افزایش ایمنی تردد در حال اجراست که تا کنون ۵۰ میلیارد ریال هزینه اجرای این پروژه‌ها شده است.

به گزارش کمال مهر، فیروز خدابخشی، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به اجرای پروژه‌های نگهداری ابنیه فنی راه‌ها، گفت: ابنیه فنی پل، تونل و سازه‌هایی را شامل می‌شود که به منظور بهره‌برداری از راه، تکمیل و یا حفاظت آن برای سرویس‌دهی مطمئن احداث می‌شوند.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های راهداری البرز افزود: این سازه‌ها از پرهزینه‌ترین و مهم‌ترین عناصر راه‌ها هستند و اختلال و خرابی آنها در اکثر موارد سبب قطع سرویس‌دهی محور می‌شود و یا حداقل بر عبور و مرور سریع و روان تاثیر می‌گذارد، از این رو نگهداری و تعمیر آنها بسیار مهم است.

این مقام مسؤول با تاکید براینکه بهسازی و نگهداری ایمنی پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها از اولویت‌های اصلی اداره‌کل حمل ‌و نقل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز است، در توضیح پروژه‌های اجرا شده در این حوزه، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون تعمیر و مرمت پل‌های میر،خوزنکلا و خوروین در محور کرج-چالوس و پل فردیس در آزادراه تهران-کرج، محل رودخانه در جاده مخصوص تهران-کرج و پل فلزی نسا در طالقان  انجام شده است.

وی افزود: با توجه شرایط محور کرج-چالوس و ضرورت افزایش ایمنی تردد در این محور علاوه بر مرمت پل‌ها، در محدوده خرگوش دره و پل چوبی دیوار گابیون، قبل از پیچ خرگوش دره و پیچ آینه دیوار جانپناه سنگی  و در محدوده درده دیوار سنگی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه‌های فوق تاکنون ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهارکرد: باتوجه به اهمیت ایمنی تردد در محورهای استان، تا پایان سال پروژه‌هایی دیگری همچون احداث گالری در محدوده پیچ آینه، تعمیر و مرمت پل کفتر کولی، پل شهرستانک و تعمیر و مرمت گالری تکاوران ۱ و ۲  نیز برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ج

منبع فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=223886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x