تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

پیشگیری از هک شدن موبایل و توصیه‌های خواندنی پلیس

  • کد خبر : 227027
  • 02 آبان 1400 - 10:16
پیشگیری از هک شدن موبایل و توصیه‌های خواندنی پلیس

سرپرست پلیس فتای البرز راهکارهای پیشگیری از هک شدن تلفن های همراه هوشمند را تشریح کرد.

به گزارش کمال مهر ، سرهنگ جلیلیان، سرپرست پلیس فتای البرز گفت: موبایل شما به طور ناخواسته ممکن است دچار حمله‌های هکری قرار بگیرد و اطلاعات شخصی خود را از دست بدهید، امروزه با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند، اغلب افراد صاحب یکی این گوشی‌ها هستند و روزانه ده‌ها برنامه را در آن‌ اجرا می‌کنند.

او افزود: اگر موبایل شما دارای سیستم عامل اندروید، iOS، سیمبین، یا ویندوز موبایل است، پس شما هم صاحب یک گوشی هوشمند هستید.

سرهنگ جلیلیان گفت: هر وقت می خواهید وارد سرویس ایمیل یا سایت بانکی خود شوید، آدرس را با پیشوند HTTPS وارد کنید مثلا https://gmail.com به این ترتیب به شیوه‌ای امن به سایت مورد نظر وصل می شوید و امکان سرقت اطلاعات بسیار کم خواهد شد، تقریبا تمام سایت‌های بانکی و سرویس‌های ایمیل از پروتکل امن SSL پشتیبانی می کنند.

او افزود: اگر ایمیل ناشناس (و مخصوصا ایمیل حاوی لینک) دریافت کردید، روی لینک‌های موجود در ایمیل کلیک نکنید زیرا هکر‌ها با ارسال یک لینک حاوی کد مخرب می توانند موبایل یا تبلت شما را تحت کنترل در بیاورند البته ایمیل‌هایی که از سایت‌های معتبر دریافت می‌کنید همیشه امن هستند.

سرپرست پلیس فتای البرز گفت: اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید، سعی کنید آن‌ها را از منابع معتبر دریافت کنید زیرا برخی از همین App‌ها و بازی‌ها می‌توانند آلوده به کد‌های مخربی باشند که باعث بروز مشکلاتی امنیتی برای موبایل شما می‌شود؛ با وجود عدم پشتیبانی برخی از اپ استور‌ها از کاربران ایران، سایت‌های فارسی معتبری هم برای دانلود نرم افزار موبایل وجود دارد.

او افزود: اگر علاقه مند به عکاسی با موبایل خود هستید و نمی‌خواهید که اطلاعات موقعیتی و برخی دیگر اطلاعات شخصی شما توسط عکس منتشر شود، کافیست گزینه‌های مربوط به GPS Camera و Geo Tag را غیر فعال کنید.

سلفی گرفتن

سرهنگ جلیلیان گفت: موبایل‌های جدید این امکان را دارند که وقتی عکسی با موبایل خود می‌گیرید، اطلاعات موقعیتی شما را توسط GPS دریافت و ضمیمه تصویر کنند، این اطلاعات زمانی مشخص می‌شود که عکس گرفته شده را توسط موبایل خود بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید

او افزود: اما اگر شما تصاویری را از قبل گرفته‌اید و هنوز آن‌ها را در هیچ شبکه‌ای به اشتراک نگذاشته اید، کافیست با نرم افزار Microsoft Photo Tools تمامی مشخصات شخصی خود را از روی تصویر گرفته شده حذف کنید و سپس اقدام به اشتراک گذاری کنید.

سرپرست پلیس فتای البرز گفت:  بلوتوث و WiFi موبایل خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه دارید.

او افزود: همیشه آپدیت‌های منظمی برای سیستم عامل‌های آندروید، ویندوز فون، و iOS منتشر می‌شود؛ برخی از هکر‌ها از این موضوع سوء استفاده و فایل‌های آلوده خود را به عنوان آپدیت موبایل در اینترنت منتشر می‌کنند پس مراقب این موضوع باشید و همیشه آپدیت سیستم عامل را توسط برنامه UpdateManager خود گوشی انجام دهید.

سرهنگ جلیلیان گفت: یکی از مهمترین نکاتی که باید رعایت کنید این است که هیچ گاه حساب‌های بانکی خود را توسط نرم افزار‌های ناشناس باز نکنید بلکه از نرم افزار بانکی مخصوص بانک خود کمک بگیرید.

انتهای پیام/د.خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227027

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x