تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

آغاز پروازهای حجاج از ۸ مرداد/ اعزام حجاج از ۲۰ ایستگاه پروازی

  • کد خبر : 194011
  • 20 تیر 1396 - 17:13
آغاز پروازهای حجاج از ۸ مرداد/ اعزام حجاج از ۲۰ ایستگاه پروازی

رئیس سازمان حج و زیارت گفت:حجاج از ۸ مرداد از ۲۰ ایستگاه پروازی به حج اعزام می شوند.

آغاز پروازهای حجاج از 8 مرداد/ اعزام حجاج از 20 ایستگاه پروازیبه گزارش گروه اجتماعی«کمال مهر»؛حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت  در خصوص زمان آغاز پروازهای حج و طول دوره اعزام حجاج گفت: با برنامه ریزی های انجام شده بخشی از عوامل ستادی و همچنین مجموعه هایی که هتل های نخستین کاروانها را اداره می کنند در روز ۲ مرداد ماه اعزام خواهند شد.

وی افزود: پروازهای کاروان های حجاج مدینه قبل نیز از روز هشتم مرداد شروع می شود و تا ۳۰۰ مرداد ادامه خواهد داشت. پروازهای کاروانهای مدینه بعد نیز از ۲۰ مرداد آغاز می شود و تا سوم شهریور آخرین پرواز  وارد جده خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: کاروانهای «مدینه بعد» پس از ورود به جده با اتوبوس به میقات جحفه منتقل می شوند تا پس از محرم شدن در جحفه ، راهی مکه مکرمه شوند. حجاج به این نکته توجه داشته باشند علیرغم آنکه فاصله جده تا مکه حدود ۷۵۵ کیلومتر است ولی به دلیل ضرورت رفتن به حجفه، سفر آنها تا ۳ ساعت و ممکن است اندکی بیشتر به طول انجامد و مسیر اعزام برای زائران طولانی به نظر برسد.

 برنامه پروازهای مدینه قبل و مدینه بعد

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا اعزام همه حجاج به صورت مستقیم به مدینه است یا نه، تصریح کرد: طبق برنامه همه حجاج که مدینه قبل هستند به صورت مستقیم به مدینه می روند. البته باید توجه داشت که سازماندهی و مدیریت نزدیک به ۲ میلیون حاجی خارجی که عمده آنها از طریق هوایی وارد عربستان می شوند باید بسیار دقیق باشد و علیرغم احداث ترمینال جدید در فرودگاه مدینه منوره، بازهم ممکن است تغییر برنامه از جانب سعودی ها صورت گیرد که البته تمامی تغییرات از قبل به اطلاع حجاج خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تمامی پروازها از طریق هواپیمایی ایران و عربستان سعودی صورت خواهد پذیرفت، تصریح کرد: از حدود ۱۵ سال قبل بر اساس تصمیمی که در کمیسیون مشترک اقتصادی اتخاذ شده است، ۵۰ درصد پروازها با شرکتهای هواپیمایی ایرانی و ۵۰ درصد هم از سوی هواپیمایی سعودی انجام می شود.

اعزام حجاج از ۲۰ ایستگاه پروازی در سراسر کشور

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در سراسر کشور ۲۰ ایستگاه پروازی برای اعزام حجاج وجود دارد که فرودگاه امام خمینی(ره) از مهمترین آنها به شمار می رود و ۸۸ استان همجوار خود را پوشش می دهد. شرکت های خدمات فرودگاهی کشور که مسئولیت فرودگاه ها را بر عهده دارد امکانات لازم و کافی را برای حجاج در نظر گرفته اند که پرواز آنها به سهولت انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بهتر است که مدیران کاروان ها به ویژه در تهران ترتیبی اتخاذ کنند که مراسم بدرقه و خداحافظی به طور مطلوب در نقطه ای خارج از فرودگاه و ترمینال ها انجام شود تا مشکلات کمتری  برای حجاج و مسوولان ایجاد شود.

محمدی به تدابیر اندیشیده شده در خصوص مدت اقامت زائران اشاره کرد و گفت: محدودیت امکانات فرودگاهی در جده و مدینه و تراکم جمعیت،  امکان پاسخگویی همزمان به تعداد زیادی از پروازها را نمی دهدو  سبب شده تا مدت زمان اقامت طولانی شود و کشورهای اعزام کننده را ملزم می کنند تا از اول ذی القعده پروازهای خود را شروع کنند. سازمان حج و زیارت تلاش می کند تا پروازهای خود را از ۹ ذی القعده شروع کند  و مدت اقامت تقریبا حدود ۳۰ روز باشد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=194011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x