تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

“اعتراض” پولاد کیمیایی به گشت ارشاد

  • کد خبر : 31831
  • 14 فروردین 1393 - 8:26
“اعتراض” پولاد کیمیایی به گشت ارشاد

پولاد کیمیایی در فیلم “اعتراض” و “گشت ارشاد” گوشه‌هایی از توانایی‌هایش را نشان داد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه سینما کمال مهر؛ پولاد کیمیایی بازیگر سینما و تلویزیون در ۲۳ تیر سال ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد.

او در ۵ سالگی با مادرش به آلمان سفر می‌کند. او در آن دوران هدف اصلی‌اش موسیقی بود و به شکل جدی و آکادمیک آن را دنبال کند، ولی به خاطر سفرهای زیاد این کار میسر نشد.

معلم موسیقی‌اش در آغاز کار مادرش بود.

او در کانادا رشته برنامه‌ریزی برای کارهای انیمیشنی (جلوه‌های ویژه) خوانده است.

اسمش را پدرش برایش انتخاب کرده، او می‌گوید: پولاد اسم قوی بوده و خودم هم خیلی دوستش دارم، ولی دوست ندارم که فولاد صدایم کنند چون وقتی “پ” به “ف” تبدیل می‌شود حالت عربی پیدا کرده و اصالت فارسی خود را از دست می‌دهد.

پولاد کیمیایی فعالیت سینمایی‌اش را با فیلم “سرب” به کارگردانی پدرش در سال ۱۳۶۷ آغاز کرد.
او با حضور در فیلم “تجارت” درسال ۱۳۷۲ ساخته مسعود کیمیایی از آلمان به ایران آمد و در ایران ماند و در فیلم‌های پدرش ظاهر شد.

او همچنین درفیلم “ضیافت” (۱۳۷۴)، سلطان(۱۳۷۵)، “فریاد” (۱۳۷۷) نیز ایفای نقش کرد.

کیمیایی در فیلم “اعتراض” گوشه‌هایی از توانایی‌اش را نشان داد اما در فیلم “حکم” عالی بازی کرد.

او در سریال “مرگ تدریجی یک رویا” ساخته فریدون جیرانی با گریمی خاص در نقش آدمی، متفاوت ظاهر شد که می‌توان این اثر را بهترین کار پولاد دانست.

پولاد کیمیایی در فیلم‌های زیادی ایفای نقش کرده که می‌توان به “شمعی درباد” ساخته پوران درخشنده (۱۳۸۲)، “سربازهای جمعه” مسعود کیمیایی( ۱۳۸۲)، “صحنه جرم” “ورود ممنوع” ساخته ابراهیم شیبانی (۱۳۸۴)، “حکم” (۱۳۸۴)، “رییس” (۱۳۸۵) ساخته مسعود کیمیایی،”محاکمه در خیابان” (۱۳۸۷)، “زندگی با چشمان بسته” (۱۳۸۷) ، “به هدف شلیک کن” (۱۳۸۷)، “اینجا تاریک نیست” (۱۳۸۹)،  “جرم” (۱۳۸۹) ، “گشت ارشاد” (۱۳۹۰)، کلاشینکف (۱۳۹۲)، متروپل (۱۳۹۲) اشاره کرد.

کیمیایی در تلویزیون نیز در مجموعه‌های “همان روز”، “مرگ تدریجی یک رویا”، “ششمین نفر”، “خون بها” و”ماتادور” ایفای نقش کرد.

پولاد کیمیایی سال‌ها در سینمای پدرش، مسعود کیمیایی بازی کرده بود او درباره جدایی از این قالب می‌گوید، من و پدرم دو جور مختلف زندگی کردیم و دو عقیده متفاوت داریم. قهرمان سینمای کیمیایی بودن خودش بزرگترین فرصت است، چون این فرصت آرزوی خیلی از ستارگان سینماست اما برای من در جاهایی هم فرصت‌های زیادی را گرفته، قهرمان سینمای کیمیایی شدن برای من راه طولانی و سختی بود.

او می‌گوید، من در”جرم” خودم را شایسته سیمرغ می‌دانستم ولی این اتفاق نیفتاد اما درس بزرگی برای من بود و استقلالم را بیشتر کرد.

پولاد کیمیایی در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم “متروپل” به کارگردانی مسعود کیمیایی و “کلاشینکف” به کارگردانی سعید سهیلی حضور داشت.

پولاد کیمیایی در لوکیشن “متروپل” واقع در لاله‌زار دریکی از سکانس‌های این فیلم در حالیکه چوب بیلیارد در دستش بود داخل شیشه رفت و این حادثه باعث پارگی تاندون و آسیب‌دیدگی سه انگشت دست او شد.

پولاد کیمیایی بعد از این حادثه به بیمارستان سینا منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات وارده مسعود کیمیایی او را در بیمارستان آتیه بستری کرد.

پولاد کیمیایی افتخاراتی را نیز در طی این سال‌ها کسب کرده است.

کاندیدا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم “جرم”

کاندیدا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی‌امین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم “گشت ارشاد”

کاندیدا بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره دنیای تصویر.

انتهای پیام/ رس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=31831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x