تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورده است/سند آموزشی ۲۰۳۰ به سود کشور نیست

  • کد خبر : 174556
  • 16 دی 1395 - 0:19
استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورده است/سند آموزشی ۲۰۳۰ به سود کشور نیست

استیضاح وزیر آموزش و پرورش توسط برخی از نمایندگان مجلس کلید خورده است و شنیده ام که این نمایندگان به برخی انتصابات و برنامه های وزارت آموزش و پرورش که توسط آقای آشتیانی صورت گرفته است و همچنین دیر پرداخت کردن حقوق فرهنگیان اعتراض داشته اند.

به گزارشکمال مهر حجت الاسلام سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با اشاره به تلاش برخی نمایندگان مجلس برای استیضاح آموزش و پرورش گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش توسط برخی از نمایندگان مجلس کلید خورده است و شنیده ام که این نمایندگان به برخی انتصابات و برنامه های وزارت آموزش و پرورش که توسط آقای آشتیانی صورت گرفته است و همچنین دیر پرداخت کردن حقوق فرهنگیان اعتراض داشته اند.
وی ادامه داد: من جزو امضاء کنندگان طرح استیضاح آموزش و پرورش نبوده ام، چون اعتقاد دارم که باید وقت بیشتری به این وزیر بدهیم تا برنامه های خودش را ارائه و اجرایی کند. حجت الاسلام سلیمی در ادامه با اشاره به انتظاراتی که از وزیر آموزش و پرورش می رود، گفت: از این وزیر انتظار می رود که به طور جدی به دنبال سند تحول اجرایی در آموزش و پرورش باشد و سراغ سندآموزشی ۲۰۳۰ که یونسکو آن را نسخه کرده است، نرود.
حجت الاسلام سلیمی در ادامه تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش باید در بحث رفع مشکلات فرهنگیان به طور جدی ورود پیدا کند و بحث جذب نیرو در این نهادآموزش کشور را ساماندهی دهد و معیشت فرهنگیان را جدی بگیرد و با کیفی سازی آموزش و پرورش، گام های بلندی را بردارد و در انتصابات سعی کند که به طور تخصصی، افرادی که شایسته هستند را در راس امور قرار دهد.
وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش باید بداند که آموزش و پرورش، دفتر خاص او نیست، بلکه کانون نیروسازی و کادر سازی برای آینده کشور است و آموزش و پرورش باید معنی واقعی کلمه آموزش و پرورش باشد و مبادا اسیر رفتار های تند حزبی آموزش و پرورش باشد.
به نقل از تهران نیوز عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه خبرهایی می شنویم که وزیر علوم و تحقیقات به دنبال اجرایی کردن سند آموزشی ۲۰۳۰ در کشور است و این موضوع واقعا نگران کننده هست، چرا که یک نسخه غربی برای کشورماست و درمان درد ما نیست و این خبرها، خبرهای نگران کننده ای است.
وی ادامه داد: اخیرا سند ملی آموزش ۲۰۳۰ ایران رونمایی و موجب نگرانی جامعه علمی – آموزشی کشور شده است و سوال اینجاست که چرا سند به این مهمی بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی قبلی و حتی بدون حضور نهادهای تصمیم‌گیر، سیاست‌گذار و قانون‌گذار از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و چهره‌های علمی کشور و خبرنگاران رونمایی شد و جزئیات آن منتشر نشده است؟ثانیاً وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفته کمیسیون علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل (یونسکو) در ایران در چارچوب عمل جهانی آموزش ۲۰۳۰ و مطابق با آخرین مصوبات و دستورات بین‌المللی اقدام به تدوین سند ملی آموزش ملی ۲۰۳۰ ایران کرده است و سوال پیش می آید که چرا چنین سندی در سکوت کامل و بدون نظرخواهی از کارشناسان تدوین شده و در معرض نقد و بررسی عالمانه جامعه علمی – آموزشی کشور قرار نگرفته است؟

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174556

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x