تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

جزئیاتی پنهان از زندگی مرکل/ بانفوذترین بانوی جهان کجا سکونت دارد و چقدر حقوق می‌گیرد؟

  • کد خبر : 171097
  • 01 آذر 1395 - 23:57
جزئیاتی پنهان از زندگی مرکل/ بانفوذترین بانوی جهان کجا سکونت دارد و چقدر حقوق می‌گیرد؟

مجله “فوربز” آمریکا اخیراً و برای دومین بار پیاپی، “آنگلا مرکل” -صدر اعظم آلمان- را به عنوان بانفوذترین زن جهان اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل«کمال مهر»؛ به نقل از “روسیا الیوم”؛ مجله “فوربز” آمریکا اخیرا و برای دومین بار پیاپی، “آنگلا مرکل” –صدر اعظم آلمان- را به عنوان بانفوذترین زن جهان اعلام کرد؛ اما این بانوی آلمانی، کجا و چگونه زندگی می کند؟

آنگلا مرکل در ساختمانی چند طبقه در برلین سکونت دارد. آپارتمان مرکل در طبقه چهارم قرار دارد و به همراه “یواخیم زاور” –همسر خود- که استاد شیمی دانشگاه “هامبولد” است، ترجیح داده است به جای سکونت در منزل دولتی، در آپارتمان خود سکونت داشته باشد.

در آمد سالیانه آنگلا مرکل از صدر اعظمی، به ۱۹۰ هزار یورو می رسد و مبلغی به عنوان تأمین هزینه های اضطراری بدان افزوده می شود. از آنجایی که مرکل در پارلمان آلمان نیز عضویت دارد و متصدی عنوان ریاست دولت است، بنابراین، مجموع درآمد سالیانه او به ۲۹۰ هزار یورو می رسد. علی رغم آنکه این درآمد، کم نیست و از آن، مالیات به دولت پرداخت می کند، ولی مانند سایر مسئولین، حق بیمه بازنشستگی و بیمه بیکاری پرداخت نمی کند.

نکته قابل توجه این است که حقوق رئیس جمهور در آلمان که پستی تشریفاتی است، یازده برابر حقوق صدراعظم است و در آمد مدیران، پزشکان و ورزشکاران مشهور، بسیار بیشتر از این مبالغ است؛ بنابراین و با توجه به شاخص های درآمد در آلمان، صدر اعظم این کشور فردی ثروتمند به شمار نمی رود.

آنگلا مرکل در آپارتمانی در قلب برلین و مقابل موزه “پرگیمون” زندگی می کند و یک خودروی اختصاصی به همراه راننده دارد که ۲۴ ساعت در خدمت اوست. علاوه براین، دو فروند هواپیمای ایرباس از نوع “ای ۳۰۰” و “ای ۳۱۰” برای سفرهای طولانی و کوتاه برای انتقال وی و اعضاء دولت اختصاص دارد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=171097

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x