تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

رضا کیانیان مردم را برای مقابله با خشکسالی بسیج کرد+اینستاپست

  • کد خبر : 165691
  • 26 مهر 1395 - 12:19

رضا کیانیان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش راه های متفاوتی برای مقابله با خشکسالی پیشنهاد داد.

به گزار«کمال مهر»؛؛ رضا کیانیان بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اینستا گرامش از راه های مختلف برای جلوگیری از هدر رفتن آب و مبارزه با خشکسالی گفت و عنوان کرد:باید براى مقابله با خطرخشکسالى همه بسیج شویم و وقتی یک کشور می گوید با خطر خشکسالی روبروست، یعنى تأثیر آن روى همه این خوراکی ها و لباس ها و حتی مانیتور و کتاب و یک لیوان شیر روی میز شماست ! آب اگر تمام شود، این محصولات هم کم کم دیگر تولید نمی شوند. بحران این است! ‎‏‎در مصرف همه منابع مان باید بى نهایت دقت کنیم .
کیانیان نوشت:”‏‎آیا نمی شود به کارواش ها و استخرها دستور داده شود که از دستگاه های تصفیه آب استفاده کنند تا از همان آب مصرفی دوباره استفاده شود؟ ‎
آیا نمی شود سرمایه گذاری کرد تا شرکت های تحقیقاتی روی شیوه جدید آبیاری کشاورزی کار کنند تا میزان آب مصرفی کشاورزی را چندین درصد پایین بیاوریم؟ ‎
آیا همین شیوه آبیاری قطره ای را نمی شود اجباری کرد؟
‏‎آیا شهردارى نمى تواند همه ساختمان ها را موظف کند تا از آب آشامیدنى برای ساختمان و برج سازى استفاده نکنند و شیرآلاتی را در دستشویى و حمام به کار بگیرند که حجم آب خروجى کمترى داشته باشد و یا از چشم های الکترونیک براى شیرآلات استفاده شود؟ آیا نمی شود همه را موظف کرد برای توالت ها از سیفون هایی استفاده کنند که با فشار هوا تخلیه را انجام دهد؟
‏‎و آیا نمی شود براى کسانى که مصرف بالایى دارند جریمه هاى سنگین تعیین کرد ؟
‏‎باید براى مقابله با خطرخشکسالى همه بسیج شویم.
‏. ‎حالا به این آمارها توجه کنید: ‎آیا می دانید براى تولید یک کیلو برنج ، دو هزار و دویست و نود و یک لیتر آب مصرف می شود ؟ ‎مى دانید براى تولید یک کیلوگرم گوشت گوسفند، شش هزار و صد و چهل و سه لیتر آب و براى تولید یک کفش چرم ، چهار هزار لیتر آب مصرف مى شود؟ ‎این ها  آبهای پنهان در زندگی ما هستند. مصرف آب پنهان یا آب غیرمستقیم ما برابر است با نود و یک درصد آب مستقیمى که هر روز مصرف می کنیم و بخش زیادی از آن مربوط به محصولات خوراکی و پوشش و لوازم زندگی می شوند.
‏‎‏‎وقتی یک کشور می گوید با خطر خشکسالی روبروست، یعنى تأثیر آن روى همه این خوراکی ها و لباس ها و حتی مانیتور و کتاب و یک لیوان شیر روی میز شماست ! آب اگر تمام شود، این محصولات هم کم کم دیگر تولید نمی شوند. بحران این است! ‎‏‎در مصرف همه منابع مان باید بى نهایت دقت کنیم .”

انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=165691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x