گروه دانش «کمال مهر»؛شارپ سالهاست که توسعه صفحهنمایشهای IGZO را در دستورکار قرار داده و این تکنولوژی بارها و بارها توسط شرکتهای فعال در حوزه تولید گوشیها و تبلت های هوشمند از جمله اپل بهکار گرفته شده است. IGZO مواد نیمههادی را دربر میگیرد که به بهبود رزولوشن و اندازه صفحهنمایشهای مسطح از جمله OLED کمک میکند. آنطور که از شواهد امر پیداست، محصول رونمایی شده توسط شارپ، بهطور ویژه برای استفاده در هدستهای واقعیت مجازی طراحی شده است. در مقام مقایسه، بدنیست بدانید اکسپریا زد ۵ پرمیوم سونی که در نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی رونمایی شد، از صفحهنمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بهره میبرد که تراکمی در حدود ۸۰۶ پیکسل در هر اینچ را به همراه خواهد داشت. هدست واقعیت مجازی سامسونگ Gear VR هم با بهرهمندی از صفحهنمایش ۵٫۷ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل پیش روی کاربران قرارگرفته که تراکم ۵۱۸ پیکسل در هر اینچ را به همراه خواهد داشت. Oculus Rift هم از صفحهنمایشی با تراکم ۴۶۱ پیکسل در هر اینچ بهره میبرد.
دلیل نیاز به تعداد پیکسلهای بیشتر در هدستهای واقعیت مجازی کاملا مشخص است. در واقع هرچه صفحهنمایش دستگاههای الکترونیکی به چشم انسان نزدیکتر باشد، پیکسلها تا حد بیشتری قابل مشاهده خواهند بود. موضوعی که در نهایت به ایجاد پدیده Screen-Door و کاهش کیفیت کلی تصویر منجر خواهد شد. با تمام این تفاسیر، صفحهنمایشهای جدید و با کیفیت شارپ هنوز راه زیادی برای ورود به بازار و مهمتر از آن، ادغام در هدستهای واقعیت مجازی دارند.
فارنت