تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

ترشحات گوش از سلامت بدن شما می گویند

  • کد خبر : 160498
  • 24 شهریور 1395 - 1:22

ترشحات گوش شاید مطلوب نباشند اما تولید آن می تواند به نکاتی در مورد سلامتی شما اشاره کند. ازطریق رنگ و قوام ادرار، مدفوع و بزاق دهان می توان به نکاتی راجع به سلامتی فرد پی برد. جرم گوش  نیز یکی از این موارد است که می تواند سالم و یا ناسالم بودن بدن انسان را نشان دهد.

این ترشحات از داخل شدن گرد و غبار و آلودگی ها به داخل گوش جلوگیری می کند.گاهی به نظر می رسد که مردم از ترشح زیاد آن احساس نگرانی می کنند و می پرسند که آیا باید ترشحات گوش زیاد باشد یا کم همچنین در مورد رنگ آن سوال می پرسند.

ما در اینجا به ۵ مورد مشخص درباره ی این ترشحات اشاره می کنیم.

ترشحات آبکی و مایل به سبز

اگر عرق کرده اید و آب ناشی از عرق به گوش شما وارد شده است، آبکی بودن مایع گوش مساله خاصی را نشان نمی دهد اما اگرعرق نکرده اید و ترشحات، آبکی و به رنگ سبز و یا زرد تیره است، این موضوع می تواند نشان دهنده عفونت گوش باشد.

ترشحات خشک

این موضوع ریشه در ژنتیک افراد دارد و اینکه در چه مناطقی زندگی کرده اند. مثلا در آسیایی ها معمولا خشک و در مردم اروپا و یا آفریقا چسبنده و مرطوب است. پس نتیجتا مربوط به این می شود که اجداد ما در چه نوع آب و هوایی زیسته اند.

ترشحاتی با بوی تند

عفونت  و یا آسیب در قسمت گوش میانی می تواند سبب ایجاد نوعی بوی بد در ترشحات گوش شود. در این حالت گاهی احساس می کنید که صدای زنگ در گوشتان شنیده می شود و  یا احساس می کنید که گوشتان بسته است. اینها علائم هشدار دهنده  وجود این مشکلات در گوش شما هستند. پس لطفا به پزشکتان مراجعه نمایید.

عدم خروج ترشحات از گوش

عفونت در داخل پرده گوش میتواند باعث رشد غیر طبیعی پوست در این ناحیه شود که به این زائده  cholesteatomaمی گویند. این ساختار کیست مانند سبب پر شدن کانال گوش می شود و سبب می شود ترشحات گوش  به جای آنکه تخلیه شود، در گوش باقی بماند و باعث ایجاد فشار و درد در گوش می شود. پس گاهی احساس درد و فشار در گوش می تواند نشان دهنده cholesteatoma باشد.

ترشحات به شکل پوست پوسته

این مساله نشان دهنده بیماری نیست بلکه فقط در هنگام کهولت سن اتفاق می افتد. زیرا هرچه سن افراد بیشتر می شود غدد موجود در بدن تمایل بیشتری به ایجاد ترشحات پوسته پوسته  و خشک دارند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=160498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x