تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

تحریم سپاه پاسداران توسط بانک‌های داخلی با اصول نظام سازگاری ندارد

  • کد خبر : 158986
  • 16 شهریور 1395 - 19:03
تحریم سپاه پاسداران توسط بانک‌های داخلی با اصول نظام سازگاری ندارد

حقیقت‌پور گفت: تحریم نهادهای وابسته به سپاه توسط بانک‌های داخلی یکی از مواردی است که با امنیت ملی و اصول نظام سازگاری ندارد.

به گزارش«کمال مهر»؛منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با آناج، به حاشیه‌های پیرامون توافق ایران و FATF اشاره کرد و اظهار داشت: ایران اسلامی برای خود اصولی را ترسیم کرده و مبانی خاص خود را دارد، حفظ امنیت و منافع ملی نیز یکی از همان اصول‌های اولویت‌دار می‌باشد و اگر FATF با آن تعارضی نداشته باشد می‌توان بر روی آن تامل کرد لکن چنانچه مغایر با مبانی تلقی گردد، پذیرفتنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به موضوع ورود پیدا کرده است و کمیسیون‌های امنیت ملی و اقتصادی در حال بررسی ابعاد توافق و پیامدهای آن می‌باشند؛ بعد از پایان واکاوی‌ها نظر اکثریت به عنوان خط مشی خانه ملت مدنظر قرار خواهد گرفت.

این کارشناس مسایل امنیتی و سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم قرارگاه خاتم الانبیاء توسط بانک‌های سپه و ملت در راستای اجرای توافق FATF با مبانی انقلاب سازگار است، اذعان داشت: اتفاقا یکی از انتقادات وارده به توافق FATF همین مورد است و چنانچه صحت داشته باشد حتماً همکاری با کارگروه اقدام مالی مغایر با اصول محسوب خواهد شد.

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از ارکان اصلی نظام است که نقش سازنده‌ای را نیز ایفا می‌کند، بنابراین محدود کردن آن می‌تواند به نظام آسیب بزند.

انتهای پیام/م

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=158986

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x