تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

دو چهره خاص چینی‌ها برابر ایران +عکس

  • کد خبر : 158747
  • 15 شهریور 1395 - 16:47
دو چهره خاص چینی‌ها برابر ایران +عکس

چینی ها در دیدار برابر ایران دو چهره خاص دارند که از قضا خاطرات شیرینی از تقابل با تیم ملی ایران دارند؛ یکی سرمربی و دیگری دروازه بان.

«کمال مهر»؛ – تیم ملی فوتبال در گام دوم خود برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سه شنبه میهمان تیم ملی چین است. تیمی که در دیدار هفته نخست رقابتها به میزبانش کره جنوبی ۲-۳ باخت.

چینی ها در شرایطی میزبان سربازان کی روش هستند که در دیدار نخست اولین ضربه را از یک بازیکن خودی خوردند. در واقع این اشتباه ژنگ ژی مدافع میانی چین بود که در دقیقه ۲۱ کمر میهمان را شکست. پس از آن هم نتیجه ای رقم خورد که می توانست منجر به شکست ۲-۳چینی ها نشود.
چینی ها در دیدار برابر ایران دو چهره خاص دارند که از قضا خاطرات شیرینی از تقابل با تیم ملی ایران دارند.
هم سرمربی هم گلر
اولین چهره ویژه میزبان؛ گائو هونگ بو سرمربی تیم ملی چین است که پیش چشم هواداران چینی به چیزی جز شکست دادن تیم کارلوس کی روش فکر نمی کند تا بلکه جبران شکست تلخ تیمش برابر شاگردان اولی اشتلیکه آلمانی در دیدار نخست بشود.
نکته جالب در مورد این مربی اینکه موفق شده دقیقا ۷ سال و ۳ ماه و ۵ روز قبل تیم ملی ایران را در دیداری دوستانه شکست دهد. دوشنبه ۱۱ خردادماه سال ۱۳۸۸ این لین بود که با ضربه دقیقه ۴۴ خود دروازه مهدی رحمتی و ایران را گشود تا پیروزی سرمربی چینی ها برابر مردان افشین قطبی رقم بخورد. هر چند ۱۵ ماه بعد قطبی با برتری ۲-۰ در خانه چینی ها انتقام آن شکست را از هونگ بو گرفت.
هونگ بو یکی از موفق ترین مربیان تاریخ چین به شمار می رود و ۳ روز قبل از شکست ایران موفق به توقف آلمان با نتیجه ۱-۱ شده بود و در دوران مربیگری دو ساله خود در چین (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱) پیروزی ۱-۰ برابر فرانسه و تساوی ۱-۱ مقابل پاراگوئه را نیز در کارنامه دارد.

در آخرین برد چین مقابل ایران، چینی ها یک چهره تازه وارد هم داشتند؛ آن بازیکن چنگ ژنگ دروازه بان اصلی سالهای اخیر تیم ملی چین و باشگاه گوانگژو اورگراند است.
نکته قابل تامل اینکه دوشنبه ۱۱ خردادماه سال ۸۸ این بازیکن برای اولین مرتبه موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش شد و از قضا این حضور برای او خوش یمن بود.
در واقع این اولین و آخرین تقابل ژنگ با ایرانی ها بود تا اینکه شاید پس از ۷ سال و ۳ ماه و دوباره این اتفاق سه شنبه در ایستگاه دوم رقابتهای انتخابی جام جهانی روسیه روی دهد.
ژنگ که البته در این میان تجربه خوردن ۸ گل ملی در یک دیدار را برابر برزیل پشت سر گذاشته؛ در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ دو مرتبه با گوانگژو لیگ قهرمانان آسیا را فتح کرده است.
این دروازه بان پرافتخار در چهار سال اخیر با حضوری ثابت در دروازه اورگراند از عوامل اصلی کسب سه عنوان قهرمانی لیگ برتر چین هم لقب گرفته است.
دو چهره خاص چینی‌ها برابر ایران +عکس
فقط سه ایرانی
و اما از جمع مردانی که در دیدار دوستانه یاد شده برای تیم ملی ایران در گوانگژو به میدان آمدند و امروز هم در ترکیب اصلی تیم ملی قرار دارند باید به سه چهره شاخص اشاره کرد.
نفر اول سید جلال حسینی است که ۷ سال قبل هم از ارکان اصلی خط دفاعی تیم ایران بود. بعد نوبت به کاپیتان فعلی تیم ملی آندو تیموریان می رسد و در نهایت احسان حاج صفی که مدافع هافبک چپ ما بود و هنوز هم هست.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=158747

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x