تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

بیش از حد به کودک خود سخت گیری نکنید

  • کد خبر : 158426
  • 14 شهریور 1395 - 13:50
بیش از حد به کودک خود سخت گیری نکنید

والدین برای حفظ جایگاه خود در نظر کودک، باید از سخت گیری های بیش از اندازه بر وی پرهیز کنند.

گروه اجتماعی «کمال مهر»؛  سیما منادی روان شناس تربیتی؛ بیان کرد: یکی از رفتارهای کودکان که باعث آزار والدین می شود، این است که فرزندشان بخواهد با توسل به خشونت و یا ناسزا گفتن به دیگران، به خواسته خود دست یابد که در این موقعیت پدر و مادر هرگز نباید تحت هیچ شرایطی از موضع خود کوتاه آمده و درخواست او را اجابت کنند.

وی اضافه کرد: در یک گفت و گوی ساده و محبت آمیز با فرزند خود آسیب های این رفتارش را به او گوشزد کنید و اجازه تماشای فیلم های خشونت آمیز را به او ندهید، همچنین توجه به شرایط جسمانی و سلامت کودک، نقش بزرگی در کاهش رفتارهای پرتنش وی خواهد داشت.

منادی در ادامه گفت: ابراز محبت و توجه کافی به کودک بسیار مهم است، همچنین والدین باید بر اعمال خود دقت داشته باشند و از رفتارهایی مانند کتک زدن فرزند، پرخاشگری و ناسزا گویی برای تحمیل خواسته خود بر آن ها دوری کنند، زیرا کودکان به طور مستقیم از رفتارهای پدر و مادر الگوبرداری می کنند.

این روان شناس تربیتی بیان کرد: سعی کنید برای کارهای کم اهمیت بیش از حد به کودک سخت نگیرید که باعث رنجش و مخالفت دائمی با شما شود، زیرا درگیری های مکرر و کوچک باعث حقیر شدن جایگاهتان در نظر او می شود که به جای پذیرفتن شخصیت پدر و مادر به عنوان والد، با دیدی خصمانه به آن ها می نگرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=158426

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x