تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

بهترین و بدترین شهرهای جهان برای زندگی کدامند؟/ وضع تهران چگونه است؟+ جدول

  • کد خبر : 155275
  • 29 مرداد 1395 - 1:01

بنابر گزارش سال ۲۰۱۶ اکونومیست درباره شرایط زندگی، تروریسم و ناآرامی، مهمترین عوامل کاهش سطح کیفیت زندگی در شهرهای جهان معرفی شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر»؛ پایگاه اینترنتی روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی نوشت: تروریسم، تیراندازی از سوی پلیس و تنش‌های جغرافیای سیاسی  چهره جهان را غمگین کرده و باعث کاهش سطح استانداردهای زندگی شده است. بنابر گزارش واحد اطلاعات پایگاه اینترنتی گروه اکونومیست درباره بهترین و بدترین شرایط زندگی در شهرهای سراسر جهان در سال ۲۰۱۶، ملبورن برای ششمین سال متوالی به عنوان مناسبترین شهر برای زندگی انتخاب شده است. در جایگاه دوم این فهرست وین، پایتخت اتریش، و سپس شهرهای ونکوور و تورنتوی کانادا در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

دمشق، پایتخت سوریه، در پایان این فهرستِ متشکل از ۱۴۰ شهر در جایگاه آخر قرار دارد و به عنوان بدترین شهر معرفی شده است. شهرهای طرابلس در لیبی و لاگوس در نیجریه به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

شهرهایی که در ابتدای این فهرست و به عنوان بهترین محل زندگی انتخاب شده‌اند، به لحاظ ثبات، بهداشت و درمان، محیط زیست، آموزش و زیرساخت‌ها دارای شرایط مناسبتری نسبت به سایرین هستند.

در این گزارش آمده است: اقدامات تروریستی وحشیانه کشورهای بسیاری را در سرتاسر جهان متأثر کرده است. گرچه این پدیده جدید نیست، به تازگی بر شدت آن افزوده شده است. این حقیقت که به دلایل ذکر شده از هر ۵ شهر، یکی جایگاه خود را در فهرست مذکور نسبت به سال گذشته از دست داده، نگران‌کننده است.

در ادامه این گزارش آمده است: نکته جالب این است که تنها تهدیدهای تروریستی دلیل کاهش ثبات در شهرها نیستند، بلکه در چند سال گذشته بر تعداد تظاهرات اعتراضی، نزاع‌های مرزی و درگیری‌های مسلحانه به خصوص در خاورمیانه و شمال آفریقا افزوده شده است.

از آغاز سال جاری میلادی هزار مورد حادثه تروریستی در جهان رخ داده است که حملات فرانسه، ترکیه و بلژیک از بارزترین آن‌ها هستند. همانطور که گفته شد در بعضی از شهرها کیفیت شرایط زندگی پایین آمده است؛ اما در بعضی دیگر مانند تهران، دبی و هراره (پایتخت کشور زیمباوه) عکس این مطلب صادق است. در این فهرست تهران به عنوان شهری که بیشترین پیشرفت را در ۵ سال گذشته داشته معرفی شده است و در جایگاه ۱۲۶ قرار دارد.

یکی از کارشناسان در همین خصوص گفت: فضای خوشبینی ایجاد شده در تهران و ایران به دنبال باز شدن درهای این کشور به سوی بازار تجارت جهانی علت این مسئله است. امارات نیز به عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاری با بهبود شرایط زندگی روبرو شده است. این در حالی است که سایر کشورهای خاورمیانه مثل عربستان به دلیل کاهش بهای نفت با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

امتیاز رتبه کشور شهر
۹۷٫۵ ۱ استرالیا ملبورن
۹۷٫۴ ۲ اتریش وین
۹۷٫۳ ۳ کانادا ونکوور
۹۷٫۲ ۴ کانادا تورنتو
۹۶٫۶ ۵ کانادا کلگری
۹۶٫۶ ۶ استرالیا آدلاید
۹۵٫۹ ۷ استرالیا پرت

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=155275

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x