تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

اوضاع در حلب سوریه چگونه است؟

  • کد خبر : 151853
  • 09 مرداد 1395 - 1:39
اوضاع در حلب سوریه چگونه است؟

یک وبگاه خبری معارض سوری تأکید کرد، پس از اینکه بنی زید را ارتش سوریه گرفت، شهرک «کفر حمره» به همراه دو منطقه دیگر در شمال شهر حلب در خطر قرار گرفته‌ است.

به گزارش «کمال مهر»؛نیروهای سوری و همپیمانان آن پنجشنبه (روز گذشته) موفق شدند به صورت کامل کنترل منطقه «بنی زید» در شمال شهر حلب را به دست گیرند.

این منطقه در شمال شهر حلب قرار دارد. بنی زید از جنوب در حد فاصل مناطق  «السبیل، شیحان و الخالدیه»، از شرق به منطقه «الاشرفیه»، از شمال شرق به منطقه «شیخ مقصود» و از شمال به «ضهره عبد ربه» و از آنجاه به «حریتان» ارتباط دارد.

گروه اطلاع رسانی «الاعلام الحربی» روز گذشته با انتشار گزارشی به پیامدهای کنترل بنی زید اشاره و تأکید کرد که با این پیشروی، تنها شریان امدادرسانی به تروریستهای حاضر در شرق حلب که از طریق شهر حریتان به ترکیه می‌رسد قطع شد.

وبگاه خبری «عنب بلدی» که وابسته به معارضان سوری است، درباره پیامدهای آزادسازی بنی زید گزارش داد، پس از اینکه معارضان کنترل بنی زید را از دست دادند، شهرک «کفر حمره» نیز در آستانه کنترل ارتش سوریه قرار می‌گیرد؛ زیرا این شهرک در فاصله سه کیلومتری بنی زید قرار دارد.

به گزارش این وبگاه، بمباران و حملات روزانه نیروهای سوری نیز از این مسئله حکایت دارد که این منطقه مقصد بعدی ارتش سوریه است و در صورتی که کفر حمره نیز آزاد شود، محاصره حلب تقویت خواهد شد.

بنا بر این گزارش، در صورتی که این جنگ به کفر حمره منتقل شود، شهرهای «حریتان و عندان» نیز در آستانه کنترل ارتش سوریه قرار خواهد گرفت و در نتیجه ریف شمالی به مراکز نظامی نیروهای سوری بدل شده و این مسئله سبب خواهد شد که حضور نیروهای سوری تقویت و حلقه محاصره تروریستها تنگتر شود.

عنب همچنین اعلام کرد که اتاق عملیاتهای موسوم به «فتح حلب و جیش الفتح» در حال برنامه ریزی برای آغاز حمله هستند تا بتوانند مناطقی را که طی هفته های اخیر از دست داده اند مجددا اشغال کنند.

منطقه بنی زید از اکتبر سال ۲۰۱۳ تحت اشغال گروهی بود که «لواء شهداء بدر» نام داشت و بعدها به گردان ۱۶ ارتش آزاد تغییر نام داد. همچنین گروههای تروریستی «جیش المجاهدین، حرکه نور الدین الزنکی، گروههایی از الجبهه الشامیه، و گروه استقم کما أمرت» نیز در این منطقه حضور داشتند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=151853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x