گروه دانش«کمال مهر»؛؛ هیچ یک از ۷ خودروی حاضر در این تست حتی ۱ ستارهی ایمنی را کسب نکرده و حتی با وجود ایربگ راننده در برخی از مدلهای رنو، باز هم شدت جراحات و ضربات وارده به راننده و سرنشینان در حد بسیار خطرناکی ارزیابی شد. نکتهی جالب توجه در این تست اینجا است که خودروی شاسیبلند میهاندرا که توسط مهندسین هندی طراحی و ساخته شده است، در بین تمامی خودروهای این تست، دارای بزرگترین ابعاد بدنه و بیشترین فاصلهی بین دو محور بود ولی با اینهمه پایینترین امتیاز ممکن را بدست آورده و بیشترین صدمات را به سرنشینان وارد کرد به طوری که با خمشدگی ستون A و تاشدگی شدید سقف مواجه شد.
شرکت میهاندرا چند سالی است که در تلاش برای صادرات خودروهای کمکیفیت و ناامن خود به بازارهای جهانی است که خوشبختانه تا به امروز موفق به این کار نشده است. البته امیدواریم این خوشحالی همچنان پا برجا باقی بماند و شاهد ورود و مونتاژ محصولاتی چنین رده پایین در کشورمان نباشیم.
دیوید وارد رئیس موسسه NCAP بعد از اعلام این نتایج گفت:” بسیار واضح است که هیچ خودروسازی در هیچ جای جهان نباید محصولاتی در این حد ناامن و غیر استانداردی بسازد.” با قوت گرفتن مذاکرات همکاری بین خودروسازان هندی و ایرانی یکی از کارشناسان صنعت خودروسازی ایران به نام آقای امرالله امینی ابراز نگرانی کرده و اظهار داشت: «از آنجا که خودروسازان هندی استراتژی تولیدشان بر اساس ارزان بودن است، محصولاتشان دارای کیفیت بسیار پایین است.» خبرگزاری ایسنا از قول این کارشناس افزوده: «امیدوارم موضوع این مذاکرات صحت نداشته باشد وگرنه باید به حال صنعت خودرویی که مشتری خودروهای هندی میشود گریه کرد.»
zoomit