تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

نخبگان باید وضعیت کشورهای منطقه را تبیین کنند/دنیای استکبار مفاسد زیادی را به وجود آورده است

  • کد خبر : 199768
  • 10 شهریور 1396 - 20:54
نخبگان باید وضعیت کشورهای منطقه را تبیین کنند/دنیای استکبار مفاسد زیادی را به وجود آورده است

خطیب موقت نماز عید سعید قربان گفت: نخبگان باید وضعیتی که در برخی کشورهای منطقه غرب آسیا به وجود آمده را تبیین کنند.

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر»؛ آیت الله محمد امامی کاشانی صبح جمعه در خطبه های نماز عید سعید قربان که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد درباره فلسفه و ابعاد حجاظهار کرد: جهان اسلام باید بیدار شود همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در پیامی به مناسبت فرارسیدن ایام حج ابراهیمی تاکید کردند.

وی با بیان اینکه فلسفه حج باید مورد توجه قرار گیرد و به امت اسلامی نیز توجه شود و دولت ها و روسای کشورها تلاش کنند برای مصالح مسلمین ومشکلات امت اسلامی را بشناسند عنوان داشت: موضوع امنیت، ریخته شدن خون مسلمانان و ایجاد مشکلات اقتصادی از جمله موضوعاتی است که توسط دشمنان و صهیونیست ها ایجاد شده است .

وی افزود: امروز دنیای استکبار مفاسد زیادی را به وجود آورده است و همه ملت ها وظیفه دارند که به این مساله توجه کنند و حقوق، امنیت مال، جان، حیثیت و آبروی خود را از دولت ها مطالبه کنند.

خطیب موقت نماز عید سعید قربان تاکید کرد: نخبگان باید وضعیتی که در برخی کشورهای منطقه غرب آسیا به وجود آمده را تبیین کنند.

وی با اشاره به جنایات روز افزون صهیونیست ها در منطقه یادآور شد:  متاسفانه اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت را در همه امور معنوی ، سیاسی و اقتصادی جهان اسلام برهم زده است.

وی با تبیین ابعاد شخصیتی و معنوی شهید حججی و شهدای مدافع حرم گفت: جمهوری اسلامی ایران از ولایت به نیابت از امام زمان برخوردار است ولی در عین حال می بینیم که دشمنان کشور را این چنین احاطه کرده اند و راهی جز اتحاد، وحدت،انسجام، رسیدگی به مشکلات دیگران و به نحو عام در تمام جهان اسلام نداریم، این تکلیف و وظیفه ای است که از شهدای بزرگ و امام شهدا به ما رسیده است.

خطیب موقت نماز عید سعید قربان با اشاره به فلسفه عید سعید قربان تاکید کرد: از آیه شریفه قرآن و فلسفه عید قربان پند می گیریم که همه کارها به دست و اراده خداوند متعال است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید با تقوا ، نیکوکاری، احسان، خدمت به مردم و حل مشکلات آنها و رفع گرفتاری مسلمانان و رعایت حقوق دیگران قدم برداریم و این یکی از ویژگی های هر مومن با تقوایی است.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=199768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x