تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

ظرفیت بالای صنعت بازی‌های رایانه‌ای برای تبدیل شدن به یکی از پایه‌های اقتصادی کشور

  • کد خبر : 199428
  • 06 شهریور 1396 - 15:05

علیرضا ابراهیمی در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه گیمزکام آلمان گفت: جمهوری اسلامی ایران بایستی از ظرفیت‌های اقتصادی صنعت بازی جهان بهره‌مند شود.

ظرفیت بالای صنعت بازی‌های رایانه‌ای برای تبدیل به یکی از پایه‌های اقتصادی کشوربه گزارش«کمال مهر»؛علیرضا ابراهیمی نماینده مردم رامیان و آزادشهر و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه گیمزکام آلمان، آن را یکی از معتبرترین رویدادهای بین المللی دانست و افزود: ایران جزو معدود کشورهای خاورمیانه است که به صورت مرتب طی هفت سال گذشته در این رویداد شرکت کرده است.

وی افزود: سطح برگزاری چنین نمایشگاهی بسیار بالاست و بهترین و جدیدترین بازی‌ها در این رویداد به نمایش گذاشته شده‌اند.

علیرضا ابراهیمی با برشماری کاستی‌های صنعت بازی در ایران گفت: در سه حوزه باید این صنعت را کمک کرد. اول باید قانون‌گذاری صورت گیرد تا ضعف‌های قانونی این حوزه برطرف شود. دوم صدا و سیما می‌تواند با ورود جدی‌تر به این حوزه باعث آگاهی بخشی به خانواده‌ها و همچنین تبلیغ بازی‌های ایرانی شود. در نهایت حمایت از بخش خصوصی سومین وظیفه ما است که تلاش می‌کنیم در ردیف بودجه این مسئله را مد نظر قرار دهیم.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: همانطور که نفت یکی از پایه‌های اقتصاد ماست، صنایع نوین همچون بازی‌های رایانه‌ای نیز می‌تواند در آینده به عنوان یکی از پایه‌های اقتصادی کشور شناخته شود.

ابراهیمی اظهار امیدواری کرد که قوانین مورد نیاز حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای طی یک سال آینده در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

منبع: بنیاد ملی بازی های رایانه ای

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=199428

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x