تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

کالباس مفید و سالم خانگی درست کنید+ دستور تهیه

  • کد خبر : 197021
  • 16 مرداد 1396 - 6:56
کالباس مفید و سالم خانگی درست کنید+ دستور تهیه

در این مطلب نحوه تهیه نوعی کالباس سالم و البته مفید، آموزش داده شده است.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛ برای تهیه کالباس سالم به این مواد نیاز داریم، گوشت گوسفند یا بوقلمون یا شتر بدون چربی کاملاً نرم چرخ‌شده نیم کیلو، سیر رنده‌شده ۲ حبه، آویشن شیرازی پودر‌شده یک قاشق چای‌خوری، جوز هندی تازه و رنده‌شده ۱/۵ قاشق چای‌خوری، مغز پسته خلال یا نیم‌کوب ۱/۵ پیمانه، نمک طبیعی یک قاشق چای‌خوری.

برای تهیه این نوع کالباس سالم: یک قابلمه آب جوش آماده کنید؛ گوشت کاملاً چرخ‌شده را با ادویه کالباس و نمک مخلوط کنید و ورز دهید تا کاملاً یک‌دست شود.

حالا مغز پسته را اضافه کنید و دوباره کاملاً مخلوط کنید؛ یک کیسه فریزر روی تخته گوشت پهن کنید و مخلوط گوشت را روی آن به شکل لوله‌ای با قطر ۱۰ تا ۱۲ سانتیمتر یا هر قطری که دوست دارید، در‌بیاورید.

سعی کنید با دست شکل آن را مرتب و صاف کنید؛ گوشت لول شده را با کیسه دورش به‌آرامی داخل کیسه فریزر دیگری بگذارید و سر آن را گره بزنید؛ گوشت را در کیسه فریزر دیگری وارد کنید.

هوای کیسه را کامل خارج کرده و گره کور بزنید، طوری‌که در هیچ شرایطی داخل‌اش آب نفوذ نکند. این کیسه را در کیسه فریزر دیگری وارد کنید و به‌همین‌شکل گره بزنید؛ بدون اینکه شکل کالباس به هم بخورد، آرام بردارید و همان‌طور بسته‌بندی‌شده آرام در آب جوش قرار دهید و درِ قابلمه را بگذارید تا ۴۵ تا ۶۰ دقیقه با حرارت کم بجوشد. گوشت را از کیسه خارج کنید بگذارید خنک شود و بعد در یخچال بگذارید حالا بُرش زده نوش جان کنید.

اگر مایلید می‌توانید دستمالی نخی۳۰×۳۰ انتخاب کنید دولا کرده و لبه آن را محکم کوک بزنید و حالا یک کیسه دارید که دو سر آن باز است یک طرف آن را مثل شکلات با نخ محکم ببندید، از سر دیگر، گوشت را وارد کرده و کاملاً فشار دهید تا گوشت به‌هم چسبیده و استوانه پُری به شکل کالباس شود، آن را پر کرده و سر آن را با نخ مثل شکلات محکم ببندید و آن را در کیسه فریزر گذاشته گره بزنید در آب‌جوش بیندازید و بعد از پخت کوک‌ها را به‌آرامی بشکافید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=197021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x