تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

احمدی‌نژاد: اینها اصلا دین ندارند/ ۴ میلیون نفر در تهران دچار اختلالات روانی/ مرگ ۳۱ هزار نفر در انگلیس بر اثر سرما

  • کد خبر : 15687
  • 30 دی 1392 - 22:40
احمدی‌نژاد: اینها اصلا دین ندارند/ ۴ میلیون نفر در تهران دچار اختلالات روانی/ مرگ ۳۱ هزار نفر در انگلیس بر اثر سرما

احمدی‌نژاد: اینها اصلا دین ندارند، ۴ میلیون نفر در تهران دچار اختلالات روانی، وقتی خاتمی می‌خواهد رنگی نشود، سیاهپوشی روزنامه وطن امروز در روز اجرای توافق ژنو، کشته شدن ۳۱ هزار نفر در انگلیس بر اثر سرما در سال ۲۰۱۳، دستور نتانیاهو به موساد درباره اجرای توافق ژنو، روزنامه حامی هاشمی: سخنان روحانی همه را متعجب کرد و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری امروزر دوشنبه ۳۰ دی است.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر؛ هر روز شاهد تولید حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری هستیم که رصد تمام این اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نیز خارج؛ برای تسهیل در مرور این اخبار، تلاش داریم گزیده‌ای از اخبار سیاسی هر روز که در فضای مجازی منتشر می‌شود را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

مادر خرافاتی دو کودکش را کشت

پلیس آمریکا از دستگیری دو زن به اتهام قتل دو کودک با هدف انجام اعمال خرافاتی جن‌گیری خبر داد. پلیس محلی مریلند اعلام کرد که این دو زن ۲۱ و ۲۸ ساله به قتل دو کودک یک و دو ساله اقدام کردند. همچنین ارتکاب به قتل نافرجام و مجروح کردن دو کودک پنج و هشت ساله دیگر نیز که خواهر یا برادر دو قربانی بوده‌اند، متوجه این دو زن است. یکی از این دو متهم مادر این کودکان بوده است.

به گزارش ایسنا، پلیس مریلند در توضیح بیشتر این حادثه اعلام کرد: یکی از همسایگان با دیدن درهای باز یک خودرو در نزدیکی محل سکونت این دو متهم و رها شدن یک چاقو در بیرون خودرو مشکوک شده و موضوع را به پلیس گزارش داده است و پلیس محلی مریلند با اعلام خبر دستگیری این دو زن تاکید کرد که هر دو کودک بر اثر ضربات چاقو جان خود را از دست داده‌اند.

سیاهپوشی روزنامه وطن امروز در روز اجرای توافق

روزنامه وطن امروز، روز دوشنبه (۳۰ دی) با دو مقاله با عنوان “موافقتنامه یا زیارتنامه ژنو؟” و “هولوکاست هسته‌ای”  همزمان با آغاز اجرایی شدن توافق ژنو، به بیان نحوه اجرای این توافق نامه و انتقادات خود به این مسئله پرداخته است. اما نکته قابل توجه در انتشار نسخه امروز این روزنامه رنگی، در اعتراض به آنچه “جزئیات تأسف‌بار منتشرشده از توافقنامه ژنو” خوانده شده است به رنگ سیاه و سفید و با لوگوی مشکی منتشر کرده است.

در بخشی از مقاله “هولوکاست هسته‌ای” نوشته شده: “انتقادات به تیم مذاکره‌کننده درباره اقدامات آنها در مذاکرات همواره با واکنش‌های تند مواجه شده است. طی ماه‌های اخیر بارها و بارها طرفداران دولت، منتقدان عملکرد هسته‌ای دولت را “تندرو” و “افراطی” نامیده‌اند. در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی، وزیر امور خارجه نیز منتقدان خود را “همراهان اسرائیل” نامید. منتقدان متهم به صهیونیسم شدند و دست آخر این رئیس‌جمهور بود که منتقدان را “تازه انقلابی” و “کاسب تحریم” نامید.

فشار به جریان منتقد رفتار هسته‌ای دولت در مذاکرات با ۱+۵، بسیار زیاد است. کسانی که معتقدند در جریان توافق ژنو و تعهدات طرفین، اشتباهات وحشتناکی علیه منافع ملت صورت گرفته، با برچسب‌های دولتی‌ها مواجه می‌شوند. گویی توافق ژنو در ایران به مثابه موضوع هولوکاست در غرب است. گفتن از واقعیت توافق ژنو هزینه دارد و این موضوع برای خیلی‌ها خط قرمز است.”

بهترین و بدترین جای دنیا برای غذا خوردن

بر اساس این بررسی پس از هلند، کشورهای فرانسه و سوئیس بهترین ارزش غذایی را در خوراک خود دارند. در هلند علاوه بر اینکه مواد غذایی نسبتا ارزان  است، میزان دیابت در آن پایین و تنوع مواد غذایی نسبت به سایر کشورهای اروپایی بیشتر است. در این فهرست کشورهای دانمارک، سوئد، اتریش، بلژیک ، ایرلند ، ایتالیا ، پرتغال، لوکزامبورگ و استرالیا رتبه های چهارم تا دوازدهم را دارند.

به گزارش مهر، در این گزارش آمده است با این حال این کشورها در تمامی دسته‌بندی‌ها خوب و مطلوب نبوده‌اند. هلند از نظر چاقی سطح بالایی دارد به طوری که از هر پنج نفر یک نفر با شاخص توده بدن بالای ۳۰ است. براساس این فهرست استرالیا که رتبه دوازده را دارد بالاترین سطح چاقی را در جمعیت خود دارد به طوریکه ۲۷ درصد مردم این کشور چاق هستند.

در پایین این جدول، چاد، بدترین کشور برای غذا خوردن است چرا که ارزش غذایی این کشور در پایین‌ترین سطح، قیمت آن در بالاترین میزان و شرایط بهداشتی غذا نیز بسیار محدود است. علاوه بر چاد که از بین ۱۲۵ کشور رتبه ۱۲۵ را دارد آنگولا، اتیوپی، ماداگاسکار، یمن، نیجر، بروندی، موزامبیک، زیمبابوه، سیرالئون و توگو ۱۰ کشوری هستند که در پایین این فهرست قرار دارند. ر اساس این رتبه بندی ایران رتبه ۸۰ را در اختیار دارد.

این گزارش نشان می‌دهد که مردم آمریکا بیشترین توانایی و آنگولا کمترین توان را برای خرید غذا دارند. کیفیت غذا در ایسلند، بهترین و در ماداگاسکار بدترین است. بالاترین میزان شیوع دیابت در عربستان سعودی و بزرگ‌ترین مشکل چاقی در کویت است. در عین حال مشکل چاقی در بنگلادش، نپال و اتیوپی در کمترین میزان خود است. بر اساس گزارش اکسفام سوء تغذیه رایج‌ترین مشکل در بروندی است که در آن ۶۷ درصد مردم سوء تغذیه دارند و ۳۵ درصد کودکان کم وزن اند. پس از این کشور، یمن، هند و ماداگاسکار بدترین وضعیت سوء تغذیه را دارند. در هند ۴۴ درصد کودکان کم وزن هستند که بالاترین میزان در جهان محسوب می‌شود.

حضور ۸۰ درصدی رهبران جهان در توییتر

به گزارش دویچه وله، رده‌بندی رهبران سیاسی جهان در توییتر نشان می‌دهد که بهره‌گیری از این سرویس مایکروبلاگینگ در سال ۲۰۱۳ رشدی بی‌سابقه داشته و حالا از هر پنج رهبر جهانی چهار تن از آنها از توییتر برای ارتباط با شهروندان بهره می‌گیرند. شورای سیاست‌های دیجیتال (DPC) که حضور رهبران جهانی و موسسات دولتی در شبکه‌های اجتماعی را رصد و تحلیل می‌کند٬ در مروری که بر سال ۲۰۱۳ داشته می‌گوید حضور رهبران سیاسی جهان در توییتر حالا پررنگ‌تر از همیشه شده است.

تابناک نوشت: بر این اساس، شمار رهبران حاضر در توییتر هم اکنون به ۱۳۳ نفر رسیده است و حضور این تعداد از سران کشورها از۱۶۷  کشور در توییتر نشان‌دهنده رونق بی‌سابقه دیپلماسی دیجیتال و قرار گرفتن آن در دستور کار بسیاری از دولت‌های جهان است. در این پژوهش پیش‌بینی شده است که در سال ۲۰۱۴ ضریب نفوذ توییتر در میان رهبران جهان به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نگاه توهم‌آلود به توییتر هم کم‌رنگ‌تر شود.

بر اساس رده‌بندی شورای سیاست‌های دیجیتال٬ رهبران این کشورها در توییتر به‌ ترتیب بیشترین فالوئرها را در اختیار دارند آمریکا٬ اندونزی٬ ترکیه٬ اردن٬ روسیه٬ آرژانتین٬ امارات٬ مکزیک٬ کلمبیا و برزیل هستند.

وقتی خاتمی می‌خواهد رنگی نشود!

عکس یادگاری رئیس‌جمهور اسبق با کارگران مجتمع در دست ساخت ” خانه فرهنگ خاتمی” / یزد

احمدی‌نژاد: اینها اصلا دین ندارند!

“داوود احمدی‌نژاد” در ادامه انتقاداتش به اطرافیان محمود احمدی‌نژاد گفته است که مشکل اصلی برادرم، راه دادن به افراد ناصواب در اطراف خودش بود. او به “پنجره” گفته: من خانواده این افراد ناصواب را نبش قبر کرده‌ام. اینها اصلاً دین ندارند.

بازگشت مجدد حماس به آغوش ایران

“اسماعیل رضوان”، سخنگوی حماس گفت که روابط این جنبش با ایران به حالت عادی بازگشته است. “طاهر النونو”، سخنگوی دولت حماس در غزه نیز گفت که روابط دو طرف به دوره قبل از شروع بحران در سوریه بازگشته است. پیش از این “محمود الزهار”، از رهبران برجسته حماس نیز که مرد شماره یک این جنبش به شمار می‌رود گفته بود که روابط ایران و حماس که از زمان خروج رهبران این جنبش از سوریه تحت تاثیر قرار گرفته بود، از سرگرفته شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود که جنبش حماس از جمله آن‌هایی بوده است که به واسطه افزایش کمک‌ها، از توافق اخیرا ایران و ۱+۵ سود برده است. بنا بر گزارش شبکه ۲۴ فرانسه، این بازگشت روابط، اختلافاتی را در داخل حماس به وجود آورده است. بعد از شروع بحران درسوریه رهبران حماس از سوریه خارج شده و تا حدود زیادی روابط‌شان را با تهران کاهش دادند.

آخرین تصویر از اشرف، خواهر دوقلوی شاه!

هاتف، تصاویر زیر را به عنوان آخرین تصویر از اشرف، خواهر دوقلوی محمدرضا پهلوی منتشر کرده است. وی هنوز زنده است.

 

کنار اردشیر زاهدی

 

شرق/ معاونت در قتل !

تیتر نیویورک تایمز در روز اجرای توافقات هسته‌ای

روزنامه نیویورک تایمز در صبح روز دوشنبه در روز اجرایی توافقات هسته‌ای با تیتر “ایران از اجرای توافقات هسته‌ای خوش‌آمدگویی کرد” نوشت: مقامات ایران اعلام کرده‌اند که با اجرای این توافقات هسته‌ای خود با غرب انتظار شرایط بهتر اقتصادی و برداشته شدن تحریم‌ها را دارند.

به گزارش جام، نیویورک تایمز نوشت: توافقات اولیه که در ماه نوامبر بین ایران و غرب امضا شد از امروز روز دوشنبه اجرایی شده است و قرار است ایران به طور موقتی برنامه هسته ای خود را محدود کند تا غرب هم تحریم ها را کاهش دهد و در پایان نوشت که رهبران ایران نیز از این توافق‌نامه خوش‌آمدگویی کردند زیرا ایران می‌تواند در آینده تولیدات نفتی خود را به راحتی صادر کند و ایران دوباره می‌تواند شبکه‌های بانکی فعالی در خارج داشته باشد.


اختلالات روانی تهرانی‌ها در ۵۰ سال ۸۰۰ برابر شد/ ۴ میلیون نفر در تهران دچار اختلالات روانی

جدیدترین آمارهای وزارت بهداشت از ابتلای ۲۱ درصدی مردم کشور به اختلالات روانی خبر می‌دهد که در پایتخت به ۳۴ درصد می‌رسد. بیمارانی که در جمعیت ۱۲ میلیونی تهران، ۴ میلیون نفر می‌شوند. با این حال، ۵۰ سال قبل روزنامه اطلاعات از آمار ۵ هزار نفری مبتلایان به اختلالات روانی خبر داده بود که بیمارستان‌های روانی توانایی پذیرش بیش از نیمی از آنها را ندارند. روزنامه اطلاعات چاپ ۳۱ مردادماه ۱۳۴۲ با تیتر “۳هزار دیوانه در میان مردم زندگی می‌کنند” نوشته بود: صبح امروز آقایان دکتر طباطبایی رئیس ادارۀ پزشکی قانونی و ناصح دادستان تهران بازدیدی از بیمارستان روانی امین‌آباد (تیمارستان) به عمل آوردند.

به گزارش مهر، رقم اعلام شده نسبت به ۵۰ سال قبل ۸۰ هزاردرصد افزایش داشته است! شهریورماه امسال، معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت در همان جلسه معارفه خود آماری از وضعیت اختلالات روانی در مردم ایران داد که به گفته او باید توجه جدی و سریع به آن شود. علی اکبر سیاری گفته بود: طبق آمار ۲۱.۱ درصد مردم کشور اختلالات روانی داشته‌اند که مطالعات جدید در بین مردم تهران نشان می‌دهد که ۳۴.۲ درصد از اختلالات روانی رنج می‌برند و باید در این زمینه کاری کرد.

پیش از آن هم وزارت بهداشت آمارهایی منتشر کرده بود که نشان می‌داد ۲۶.۵ درصد زنان و ۲۰.۸ درصد مردان ایرانی در طول یکسال حداقل به یک نوع اختلال روانی مبتلا می‌شوند. این بررسی
همچنین نشان داده بود که بیماری‌های روانی در زنان کشور رتبه اول بار بیماری‌ها را دارد و در مردان بعد از حوادث عمدی و غیر عمدی که عمدتاً حوادث ترافیکی است دومین بار بیماری‌ها را از نظر مرگ و ناتوانی باعث می‌شود. با این حال، کمبود تخت‌های روانی هنوز هم مشکل اصلی بیمارانی است که مجبورند به جای درمان در بیمارستان، به زندگی روزمره شان بپردازند. بر اساس نیازسنجی انجام شده مبتلایان به اختلالات روانی در ایران حداقل به ۱۱هزار تخت روانی در بیمارستان‌ها نیاز دارند که تنها ۷هزار تخت برای آنها فراهم است.

زن انتحاری که قبل از انفجار کشته شد

یک زن غیر سوری از گروه “دولت اسلامی در عراق و شام” موسوم به داعش که قصد داشت با کمربند انفجاری گذرگاه مرزی سوریه و ترکیه به نام باب السلامه در شمال حلب منفجر کند که قبل از انفجار، توسط نیروهای ارتش آزاد سوریه (مخالفین) کشته شد.

 در سفر اولاند به آمریکا، چه کسی او را همراهی می‌کند؟!

مجله “لوپوئن” این هفته از ماجراهای عاشقانه “فرانسوا اولاند” نوشته و اینکه چطور یک سوال از رئیس‌جمهور فرانسه در جلسه هفته گذشته او با وزرا، سکوت هیئت دولت در مورد افشای ماجرای زندگی اولاند را شکست. سوال این بود: “واشنگتن می‌خواهد بداند چه کسی در سفر ماه فوریه، آقای رئیس‌جمهور را همراهی خواهد کرد؟” پرسشی کشنده که در جلسه روز دوشنبه که به روال هر هفته از ساعت ۹ و سی دقیقه صبح در الیزه برگزار می‌شود، “پل ژان اورتیز”، مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه آن را پرسید.

به گزارش انتخاب، همین سوال هم باعث شد که این موضوع که تا آن لحظه در الیزه تابو بود، مطرح شود. لوپوئن می‌نویسد: “اما این سوالی است که انگار اغلب فرانسوی‌ها از فرانسوا اولاند دارند. نویسنده این گزارش در ادامه آورده: “با اینکه مشاوران فرانسوا اولاند روز دوشنبه می‌خواستند حرفی از این موضوع به میان نیاورند؛ اما درخواست باراک اوباما، مشاور دیپلماتیک فرانسوا اولاند را مجبور کرد لب به سخن بگشاید”.

نویسنده ادامه می‌دهد: “اکنون فرانسوا اولاند تنهاست. تنها در مقابل خودش، تنها در مقابل وزرایی که زیرزیرکی می‌خندند و به هم می‌گویند: حالا قضیه رابطه با این بازیگر جدی است؟” نیکلا سارکوزی در پاسخ به سوال در نشست خبری در ژانویه ۲۰۰۸ گفته بود: “بله، قضیه کارلا جدی است”، اما فرانسوا اولاند در پاسخ به خبرنگاران گفته بود که با شرایط سختی در زندگی خصوصی‌اش رو به رو است.

آقای اولاند افزود به سئوال‌ها در این باره پیش از سفرش به آمریکا پاسخ خواهد داد. او گفت که زندگی خصوصی‌اش باید خصوصی بماند. لوپوئن می‌نویسد: به نظر می‌رسد فرانسوا اولاند در روزهای گذشته درست نخوابیده، هرچند در منظر عمومی خود را مثل همیشه نشان می‌دهد.

دستور نتانیاهو به موساد درباره اجرای توافق ژنو

شبکه الجزیره امروز به نقل روزنامه صهیونیستی “معاریو” خبر داد که “بنیامین نتانیاهو” نخست‌وزیر اسرائیل به سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) دستور داده که اجرای توافق برنامه هسته‌ای ایران را رصد کنند.

به گزارش جام، به نوشته معاریو، نتانیاهو از سازمان‌های جاسوسی خود خواسته آنچه او رخنه در تعهدات ایران به غرب دانسته را رصد کنند. امروز موعد آغاز اجرای توافق حاصل شده میان تهران و کشورهای ۱+۵ در باره پرونده هسته‌ای ایران است.

کشته شدن ۳۱ هزار نفر در انگلیس بر اثر سرما در سال ۲۰۱۳ 

ر سال اعتراضات مردمی در انگلیس به دلیل سرمای شدید در فصل زمستان بالا می گیرد. سال گذشته مردم انگلیس یکی از سردترین زمستان های ۵۰ سال اخیر خود را تجربه کردند. تنها در فصل زمستان در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۱ هزار نفر در این کشور بر اثر سرما کشته شده‌اند. سازمان بهداشت جهانی در آماری اعلام کرده است که ۳۰ درصد از این کشته شدگان بر اثر سردی خانه‌هایشان کشته شده‌اند و بقیه قربانیان، افراد مسن، کارتن خواب‌ها و افراد بی‌سر پناه بوده‌اند.

به گزارش صراط، افزایش قیمت حامل‌های انرژی مانند نفت و گاز در اروپا و آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که برخی کشورهای غربی مانند انگلیس و فرانسه سال‌هاست از صادرات گاز ایران به اروپا جلوگیری می‌کنند و به دلیل مقاصد سیاسی عملا سالانه هزاران نفر از مردم کشورشان را به دلیل کمبود گاز به قتل می‌رسانند. دو سوم مردم انگلیس خانه‌هایشان را با استفاده از وسایل گازسوز گرم می‌کنند. از اواسط زمستان سال گذشته، ذخیره گاز بیشتر شرکت‌های تأمین کننده گاز مشترکان انگلیسی به اتمام رسید و تلفات انسانی سنگینی بر جای گذاشت.

 

دعوت ایران به ژنو۲

بلعیدن مارمولک توسط مرد عربستانی

صراط نوشت: این عکس که توسط عکاس خبرگزاری رویترز گرفته شده مرد عربستانی را در حالتی نشان می‌دهد که بخشی از مارمولک را بلعیده و پاهای مارمولک هم از دهانش بیرون زده است.
مجله انگلیسی “مترو” عکسی ازیک مرد عربستانی را درحال خوردن مارمولک به عنوان عجیب‌ترین عکس سال ۲۰۱۳ معرفی کرد.

 

خانواده هاشمی در یک کنفرانس بین‌المللی

مشرق منتشر کرد، مراسم اختتامیه بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی بعد از ظهر روز یکشنبه برگزار شد، در این مراسم هاشمی رفسنجانی و فاطمه هاشمی و عفت مرعشی (همسرهاشمی) حضور پیدا کردند.

 

حمایت سلطان مالزی از اختصاص کلمه “الله” به مسلمانان

اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان بر سر استفاده از کلمه “الله” در مالزی روز به روز بیشتر می‌شود و در آخرین خبرها در این خصوص در ماه اکتبر سال گذشته میلادی دادگاهی در شهر شاه‌عالم مالزی اعلام کرد که غیر مسلمانان در مالزی حق استفاده از کلمه “الله” را ندارند. پس از گذشته چند ماه از صدور این حکم، “سلطان عبدالحلیم معظم‌شاه”، پادشاه مالزی در یک سخنرانی به مناسبت سالروز تولد خود از این حکم حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: در کشور چند ملیتی مالزی حساسیت‌های مذهبی به ویژه در خصوص اسلام که دین رسمی این کشور است باید مورد احترام قرار بگیرد و اگر همه مردم به قوانین و تصمیمات مراجع قضایی احترام بگذارند از ایجاد اختلاف و سردرگمی جلوگیری می‌شود. سلطان مالزی قدرت محدودی در اداره این کشور دارد اما با این حال وی حافظ دین اسلام در مالزی به شمار می‌رود و نظرات وی بسیار مورد احترام مسلمانان مالزی قرار دارد.

شرط نتانیاهو برای ملاقات با روحانی!

نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی مدعی شد که خاورمیانه درحال تغییر است و بسیاری از کشورهای عربی دریافته‌اند که در یک جبهه با اسرائیل علیه ایران و افراطی‌گری اسلامی می‌جنگند. جورزالم پست نوشت: بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که هفته آینده در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس با حسن روحانی دیدار نخواهد کرد اما درصورتی که تهران اسرائیل را به رسمیت بشناسد نتانیاهو دیدار با روحانی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

جام نوشت: نتانیاهو در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی از کشور کانادا گفت: اگر روحانی دولت یهود را به رسمیت بشناسد و درصورتی که ایران آماده صلح با اسرائیل باشد، آنگاه در داووس یا هرجای دیگری مایل به دیدار با روحانی هستم. این اظهارات درحالی مطرح شده است که اسرائیل اصلی‌ترین دشمن ایران تلقی می‌شود و تاکنون مقامات کشورمان به هیچ‌عنوان حاضر به به رسمیت شناختن این رژیم جعلی ظالم نشده‌اند.

وی مدعی شد بسیاری از کشورهای عرب به این درک رسیده‌اند که اسرائیل همسو با آنها و مخالف با تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته‌ای و افزایش افراطی‌گری اسلامی در منطقه است که با ظهور اخوان‌المسلمین در مصر گسترش یافته است.

بیلیارد وسط حلبی‌ آباد!

بازی کردن بیلیارد کولی نشینان در پاکستان

به نام دولت اعتدال به کام رانت‌خواران دولت سابق!

به گزارش خبرنگار پارسینه ، یکی از بزرگترین مراکز سوءاستفاده در دولت سابق سیستم بانکی بود که علاوه بر اختلاس مشهور سه هزار میلیارد تومانی صدها مورد سواستفاده، رشوه‌خواری واختلاس در آن رخ داد اما مدیریت وقت توانست از افشای موضوع جلوگیری کرده ومساله را در پشت درهای بسته حل کند. با این حال ابعاد فساد سیستم بانکی در دولت سابق موضوعی نبود که بتوان از آن بسادگی گذشت و پش از تغییر دولت مهره های کلیدی سیستم بانکی را بدون بررسی وتحقیق کافی در مورد نقش آنها در سواستفاده ها ابقا نمود.

به گزارش پارسینه، اما ظاهرا بدلیل مشغله‌های سنگین دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی و عدم وجود هشیاری و قاطعیت در میان تعدادی از مسئولان اقتصادی دولت، بسیاری از عناصر مساله‌دار در حوزه مدیریت سیستم بانکی باقیمانده‌اند و با کمال جسارت به رانت‌خواری وسوءاستفاده مشغولند. از جمله این تداوم حضور، ادامه ریاست “آقای د” از عناصر مساله‌دار سیستم بانکی در دوره احمدی‌نژاد بر ریاست هیات مدیره یکی از بزرگترین بانک‌های تجاری کشور است که با بی‌تفاوتی بانک مرکزی مواجه شده است.

این در حالی است که این فرد در دوره احمدی‌نژاد کارنامه سنگینی در سوءاستفاده از بانک داشته است: شاهکارهای آقای د در حوزه مدیریت بانکی به شیوه دریافت پورسانت‌های ده‌ها هزار یورویی در قبال پرداخت اعتبارات ارزی نیز کشیده شده است. گفته می‌شود کشور بلاروس یکی از حیاط‌های خلوت آقای د است که در دوره احمدی‌نژاد و به دلیل علاقه ویژه اسفندیار رحیم مشایی به این کشور بخش قابل توجهی از سرمایه‌های بیت‌المال وسیستم بانکی به آن منتقل شده است.

ادامه اعتراضات طرفداران اتحادیه اروپا در کی‌یف اوکراین


عصرایران
منتشر کرد، ادامه اعتراضات طرفداران اتحادیه اروپا در کی‌یف اوکراین

گرم شدن زنان هندو با آتش در معبدی در کاتماندو پیش از اجرای یک مراسم آیینی

آلودگی هوای پکن


خسارت‌های جنگ سوریه چقدر بوده است؟

در بودجه سال ۲۰۱۴ ، ۳۳۳ میلیون دلار برای بازسازی اختصاص سوریه اختصاص داده شده است، این مبلغ در بودجه ۲۰۱۳ ، دویست میلیون دلار بود. “عمر ابراهیم غلاونجی” وزیر امور ادارات داخلی و معاون نخست در امور خدمت‌رسانی سوریه در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد اعلام کرد خسارت‌های ناشی از سه سال جنگ در سوریه حدود بیست و یک میلیارد و ششصد میلیون دلار برآورد می‌شود.

به گزارش انتخاب، وی در گفتگو با نشریه الوطن که از نشریات نزدیک به دولت است این مطلب را بیان کرد. غلاونجی با بیان این مطلب که ارزیابی‌ها هنوز خاتمه نیافته است، افزود: “خسارت‌های مستقیم چهار میلیارد و هشتصد و ده میلیون دلار و خسارت‌های غیر مستقیم شانزده میلیارد و هشتصد میلیون دلار برآورد می‌شود”.

“وائل الحلقی” نخست وزیر سوریه ماه اکتبر اعلام کرده بود ارزیابی‌های اولیه میزان خسارت در بخش‌های خصوصی و دولتی را شانزده و نیم میلیارد دلار اعلام کرده بود.

درخواست سرکرده داعش از گروه‌های تروریستی برای جنگ با شیعیان

“ابوبکر البغدادی” سرکرده گروه تروریستی داعش (دولت اسلامی در عراق و شام) در سخنانی از گروه‌های مسلح سوریه خواست که با یکدیگر صلح کنند و بر جنگ با شیعیان متمرکز شوند و در خطاب به آمریکا گفت: جنگ نیابتی در شام چیزی را عاید شما نخواهد کرد.

به گزارش مهر به نقل از المیادین، سخنان ابوبکر البغدادی در واکنش به تشدید درگیری و جنگ گروه‌های تروریستی با یکدیگر به ویژه داعش با گروه‌های مخالف مطرح شده است که به نظر می‌رسد گروههای تروریستی مخالف داعش چندان توجهی به درخواست البغدادی نخواهند کرد.

۳۰ ویژگی انسان عقلانی از نظر سریع القلم

“محمود سریع‌القلم”، استاد دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی؛ در تازه‌ترین مطلبی که برای “تابناک” فرستاده، سی ویژگی از انسان عقلانی را نوشته است: یک انسان عقلانی باید…

۱. در روز حداقل یک بار بگوید “من نمی‌دانم” ۲. کمتر از کسی تقاضایی داشته باشد و عمدتا به همت، فکر، برنامه‌ریزی و زحمات خود اتکا کند ۳. در موضوعاتی که اطلاعات کلی دارد، اظهار‌نظر نکند ۴. دغدغه کانونی زندگی او، بهترین عملکرد در حرفه‌اش باشد ۵. به استقبال کسی برود که با او تفاوت یا حتی تضاد فکری دارد ۶. بدون اجازه قبلی از کسی، سخن او را به شخص دیگری بازگو نکند ۷. زباله را به خیابان و از اتومبیل به بیرون پرت نکند.

۸. با رعایت حروف اضافه و با ‌‌‌نهایت دقت، “نقل قول” کند ۹. دائما در حال تغییر و بهتر شدن باشد، به طوری که اطرافیان تغییر را حس کنند ۱۰. از اینکه دیگران را به خود و افکار خود دعوت کند، چه مستقیم چه غیرمستقیم‌ پرهیز کند ۱۱. برای محیط جنگل که به مه، نم نم باران و رنگ‌های زنده طبیعت آمیخته شده، وقت بگذارد ۱۲. این ظرفیت را در خود ایجاد کند که واکنش به دیگران را حتی تا پنج سال به تأخیر اندازد ۱۳. حدود ۱۰ درصد از وقت، انرژی و تخصص خود را ‌‌رایگان‌ صرف جامعه کند.

۱۴. در حرفه‌ای که تخصص ندارد، مسئولیت نپذیرد ۱۵. خوشبختی را با راحتی و مصرف‌گرایی مساوی نداند ۱۶. هر دو سال یک بار، با ارزیابی کار‌ها و رفتارهای خود، به اشتباهات گذشته پی برده و خود را اصلاح کند ۱۷. با عبارت “من اشتباه کردم” به صلح دائمی برسد ۱۸. حریم شهروندان را رعایت کند ۱۹. آنقدر بر قوای فکری و روحی خود وقت گذاشته باشدتا نیاز به تایید و تمجید دیگران در خود را، در یک دوره پنج ساله به صفر برساند ۲۰. از رفتن به تئا‌تر به عنوان منبعی برای رشد و شکوفایی خود استفاده کند، چون تئا‌تر قدرت‌مند‌ترین نمایش توانایی‌های انسان‌هاست.

۲۱. در هر نوع تصمیم‌گیری از خرید دمپایی تا مسایل جدی حرفه‌ای، راه‌های مختلف را مکتوب کند، مطالعه کند، مشورت کند و با دقت ۹۰ درصدی به نتیجه برسد ۲۲. با عمل خود به دیگران نشان دهد، تفاوت میان هشت و هشت و یک دقیقه را می‌داند ۲۳. در روز حداقل از پنج نفر قدردانی کند: به خاطر نزاکت، اخلاق، دانش و خلاقیت آن‌ها ۲۴. قبل از قضاوت کردن در مورد فردی، حداقل ۱۰ ساعت با او تعامل فکری رودررو برقرار کند تا با جهان او آشنا شود ۲۵. “ناراحت شدن” از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و برتری‌های دیگران را در خود به تعطیلی بکشاند ۲۶. اجازه دهد افراد، سخن خود را تمام کنند ۲۷. به موسیقی به عنوان یک منبع تمرکز، آرامش و خوداکتشافی نگاه کند.

۲۸. حداقل ۲۰ درصد وقت خود را صرف توسعه فردی، فکری، اخلاقی و مدنی نماید ۲۹. در صحبت کردن، یک سوم سئوال کند و دو سوم قضاوت. بعد از پنج سال پنج ششم سئوال و یک ششم قضاوت ۳۰. حداقل یک ساعت در روز‌ مطالعه کند.

معنای لوگوی تویوتا چیست ؟

در نظر اول لوگوی شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن شبیه یک گاوچران است که کلاه بزرگی بر سر گذاشته است، اما در واقع این لوگو سه شکل بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فرصت‌های بی‌حد و مرز تویوتا را ترسیم ‌می‌کند. در زبان ژاپنی “Toyoبه معنای “فراوانی” و «ta» به معنای برنج است.

 پارسینه نوشت: در برخی فرهنگ‌های آسیایی اعتقاد بر این است که فراوانی برنج ثروت را به همراه دارد. وقتی این شرکت در سال ۱۹۳۷ تاسیس شد نام تویوتا به جای نام تویودا (نام خانوادگی موسس تویوتا) برای آن برگزیده شد که سه دلیل داشت:

۱) نشان‌دهنده این بود که موسس تویوتا زندگی کاری خود را از زندگی خانوادگی‌اش جدا کرده است.

۲) تلفظ آن ساده‌تر بود.

۳) در زبان کاتاکانا نوشتن تویوتا با هشت حرکت قلم انجام ‌می‌شد و عدد هشت برای ژاپنی‌ها‌ خوش‌یمن بود، این در حالی است که برای نوشتن تویودا ۱۰ حرکت قلم لازم بود.

روزنامه حامی هاشمی: سخنان روحانی همه را متعجب کرد

یک روزنامه حامی هاشمی رفسنجانی برخی مواضع و وعده‌های رئیس‌جمهور را زیر سوال برد.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله شماره امروز خود با عنوان “آقای رئیس‌جمهور بخوانند”، نوشته است: رئیس‌جمهور در سخنرانی اهواز، توافق‌نامه ژنو را تسلیم شدن قدرت‌های جهانی در برابر ایران دانستند. این سخن، علاوه بر اینکه مورد نقد غربی‌ها قرار گرفت و آنها آن را به مثابه شعاری که مصرف داخلی دارد تلقی کردند، در داخل کشور نیز موجب تعجب صاحبنظران و حتی مردم عادی شد. همه می‌دانند که توافق‌نامه ژنو یک نقطه مثبت در کارنامه دولت یازدهم است، زیرا موجب توقف روند افزایش فشارها بر ایران و هدایت جریان هسته‌ای به سوی حل و فصل عادلانه شد. رئیس‌جمهور و گروه مذاکره کننده می‌توانند به این اقدام مثبت و موفق خود ببالند و همواره از آن سخن بگویند، اما این سخن اگر با رنگ و بوی مبالغه همراه شود نتیجه‌ای برخلاف انتظار خواهد داد.

نقطه ضعف دیگر، بعضی وعده دادن‌هاست که به شعاری بودن نزدیک‌تر بود تا عملی بودن. حل مشکل آب استان، تغییر وضعیت کارون، برطرف ساختن کامل مشکلات کشاورزی خوزستان، تبدیل کردن خرمشهر و آبادان به منطقه آزاد و… همگی شعارهای خوبی هستند ولی آیا این امکان وجود دارد که دولت یازدهم بتواند آنها را عملی نماید و یا با صدور فرمان انجام بعضی از آنها بدون پشتوانه کارشناسی دقیق و همه جانبه، دولت در مرحله اجرا با مشکل مواجه نشود؟

مشرق/ یادش به خیر اون وَختا

برگزاری نمایشگاهی ضد ایرانی به اسم”قلب ایران ”

انقلاب نیوز/ جمعی از زنان فمنیستی و معاند با نظام جمهوری اسلامی در شهر بن آلمان اقدام به برگزاری نمایشگاهی ضد ایرانی به نام “قلب ایران” کردند که جمعی از زنان ضد انقلاب و فمنیست را به عنوان الگو در این نمایشگاه معرفی کردند. در این نمایشگاه ضد ایرانی جمعی از زنان ضد انقلاب و فمنیست و مسئله دار را به عنوان الگوی زنان ایرانی معرفی کرده‌اند.

نام و تصویر نسرین ستوده شیوا نظرآهاری ژیلا بنی یعقوب از عناصر ضد انقلاب که به تازگی از زندان آزاد شده‌اند هم در میان زنان معرفی شده در این نمایشگاه ضد ایرانی به عنوان الگوی زنان مشاهده می‌شود. برگزارکنندگان این نمایشگاه جمعی از زنان حامی فمنیست فراری از ایران هستند که مرتبط با گروه تروریستی منافقین نیز هستند و در کارنامه‌هایشان اقدامات ضد ایرانی فراوانی به چشم می‌خورد. زنان معرفی شده در این نمایشگاه به عنوان الگو و قلب زنان ایرانی هر کدام اقدامات بی‌شماری را بر علیه زنان ایرانی انجام داده‌اند و هر کدام با اقدامات زشت و زننده سیاسی و اجتماعی‌شان چهره زنان ایرانی را در جهان زشت جلوه داده‌اند.

نکته جالب این است که در میان زنان معرفی شده در این نمایشگاه ضد ایرانی نام برخی از زنان اعدام شده در ایران به جرم زنا نیز دیده می‌شود که به عنوان الگو معرفی شده‌اند.

گور جمعی قربانیان داعش در حلب

خبرنگار شبکه العالم، از انتشار تصاویر یک گور جمعی خبر داد که در روستای “قبتان الجبل” در شهر حلب (شمال سوریه) یافته شده است. به گزارش دانا به نقل از شب

لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=15687
  • ارسال توسط :
  • 20 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای احمدی‌نژاد: اینها اصلا دین ندارند/ ۴ میلیون نفر در تهران دچار اختلالات روانی/ مرگ ۳۱ هزار نفر در انگلیس بر اثر سرما بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.