تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان معرفی شدند

  • کد خبر : 184458
  • 18 اسفند 1395 - 17:25

به گزارش کمال مهربه نقل از خبرآنلاین، فهرست ۱۶ نامزد جایزه ادبیات داستانی بیلیز منتشر شد. در این فهرست آثاری از سبک‌های متنوع ادبی از ادبیات داستانی گمانه‌زن تا درام‌های تاریخی دیده می‌شود. این ۱۶ نامزد از میان ۱۸۹ اثر ثبت شده برای این جایزه برگزیده شده‌اند. تعداد آثار ثبت شده برای جایزه بیلیز سال […]

به گزارش کمال مهربه نقل از خبرآنلاین، فهرست ۱۶ نامزد جایزه ادبیات داستانی بیلیز منتشر شد. در این فهرست آثاری از سبک‌های متنوع ادبی از ادبیات داستانی گمانه‌زن تا درام‌های تاریخی دیده می‌شود.

این ۱۶ نامزد از میان ۱۸۹ اثر ثبت شده برای این جایزه برگزیده شده‌اند. تعداد آثار ثبت شده برای جایزه بیلیز سال ۲۰۱۷ رشد چشمگیری داشته و از ۱۵۰ اثر به ۱۸۹ اثر افزایش یافته است.

جایزه ادبیات داستانی بیلیز هر سال به اثر یک نویسنده زن در انگلستان اهدا می‌شود و معتبرترین جایزه در این زمینه به شمار می‌رود. از برندگان پیشین آن می‌توان به زادی اسمیت و آندریا لوی اشاره کرد. در فهرست نامزدهای این دوره از جایزه بیلیز نام‌های مشهوری دیده می‌شود که از میان آن‌ها رز ترمین، لیندا گرنت و ایمیر مک‌براید برندگان پیشین این جایزه هستند. از ۱۶ نامزد این دوره از جایزه بیلیز تنها سه نویسنده با نخستین رمانشان حاضر هستند.

مارگارت اتوود با کتاب «Hag-Seed» نامزد جایزه بیلیز شده است. این کتاب روایتی تازه از «طوفان» ویلیام شکسپیر است که در این یک مدیر تئاتر برای انتقام از دشمنان خود برنامه‌ریزی می‌کند. این کتاب تازه‌ترین اثر از پروژه «هوگارت شکسپیر»‌ است که در آن نویسنده‌های مشهور نمایشنامه‌های کلاسیک را برای خوانندگان امروزی بازنویسی می‌کنند.

اتوود که پیشینه بردن جایزه بوکر را در کارنامه دارد برای رسیدن به جایزه حریف قدری همانند آنی پرو را در پیش رو دارد که با کتاب «بارک‌اسکینز» نامزد جایزه بیلیز شده است.

برنده این جایزه ۳۰ هزار پوندی ژوئن ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد.

منبع:‌ گاردین/ ۸ مارس

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=184458

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x