تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

معرفی برندگان جوایز انجمن کارگردانان آمریکا

  • کد خبر : 179539
  • 17 بهمن 1395 - 17:57

در شصت‌ونهمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا با اهدای جایزه یک عمر دستاورد از ریدلی اسکات کارگردان برجسته سینمای جهان تقدیر شد.

به گزارش کمال مهر به نقل از خبرآنلاین، در شصت‌ونهمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا، الخاندرو گونزالس ایناریتو که دو سال گذشته با فیلم‌های «بازگشته از گور» و «بردمن» جایزه برتر مراسم را از آن خود کرده بود، دیمین شزل را به عنوان برنده جایزه معرفی کرد.

شزل برای رسیدن به این جایزه گرت دیویس با فیلم «شیر / Lion»، بری جنکینز با فیلم «مهتاب»، کنت لونرگان با فیلم «منچستر کنار دریا» و دنیس ویلنو با فیلم «ورود» را پیش رو داشت.

کارگردان «لالا لند» دلیل ساخت فیلم را بزرگداشت دنبال‌کردن رویاها خواند و در این باره گفت:‌ «پیام من در فیلم این است که رویاهایتان را هر چقدر هم که غیرواقعی هستند دنبال کنید.»

این کارگردان چندی پیش جایزه گلدن گلوب را برای کارگردانی «لالا لند» دریافت کرد. او علاوه بر این برای دریافت جایزه بهترین کارگردانی اسکار نیز نامزد شده است. جایزه انجمن کارگردانان آمریکا معیار قدرتمندی برای پیش‌بینی برنده اسکار بهترین کارگردانی است.

در شب جوایز انجمن کارگردانان آمریکا استیون زیلیان جایزه کارگردانی سریال کوتاه یا فیلم‌ تلویزیونی را برای سریال «آن شب» از آن خود کرد. میگوئل ساپوچنیک نیز برای کارگردانی یک قسمت از سریال «بازی تاج و تخت» با عنوان «نبرد حرامزاده‌ها» جایزه کارگردانی سریال درام را دریافت کرد. جایزه کارگردانی سریال کمدی هم به بکی مارتین کارگردان سریال «معاون رییس‌جمهور» اهدا شد.

جایزه کارگردانی مستند بلند نیز برای کارگردانی «او.جی : ساخت آمریکا» به ازرا ادلمن رسید. «او.جی: ساخت آمریکا» نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم مستند بلند است.

در این مراسم جایزه بهترین کارگردان فیلم‌ اولی به گرت دیویس کارگردان فیلم «شیر» اهدا شد. «شیر» با بازی دو پتل، نیکول کیدمن و سانی پاوار داستان پسربچه‌ای هندوستانی است که در پنج سالگی از خانواده‌اش جدا می‌شود و پس از آن خانواده‌ای استرالیایی سرپرستی او را می‌پذیرند.

در این بین با اهدای جایزه یک عمر دستاورد از ریدلی اسکات کارگردان برجسته سینمای جهان تقدیر شد.

منبع: ورایتی / ۴ فوریه

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x