تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

میزان محبت به فرزند را در ترازوی تعادل قرار دهید

  • کد خبر : 51624
  • 26 مرداد 1393 - 10:51

یک روانشناس گفت: عدم رعایت مرز محبت از سوی پدر و مادر نسبت به فرزندان استبداد رفتاری را در پی خواهد داشت.


کمال مهر: ربابه غفاری تبریزی، روانشناس  ، در رابطه با روند روبه رشد استبداد رفتاری از سوی فرزندان اظهار داشت: متاسفانه محبت بیش از اندازه به فرزندان و نادیده گرفتن رفتارهای نامناسب آنها در طولانی مدت استبداد رفتاری را درپی خواهد داشت.

وی افزود: در چند سال اخیر شاهد پدیده تاسف باری هستیم که اگر خواسته‌های فرزندان از سوی والدین رعایت نشود با وارد آوردن ضربات متعدد به پدر و مادر خواهان به اجرا درآوردن خواسته‌های خود هستند.

این روان شناس بیان کرد: اگر والدین قاطعیت در رفتار خود به خرج دهند و اقتدار خود را حفظ کنند و مواردی که شاهد رفتارهای نامناسبی از سوی بچه‌ها هستند آن‌ها را از امتیازات روزمره که در اختیارشان است محروم کنند به مرور زمان رفتارهای نابه هنجار آنها کمتر خواهد شد و بچه‌ها یاد می‌گیرند که حتی حق صدای بلند برای پدر و مادر ندارد.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان فرزندان خود را کتک نزنید. به این علت که کتک زدن کودک خاطره‌ای بد در ذهن او خواهد گذاشت و زمانی که به نوجوانی و جوانی برسد و احساس قدرت کند تمامی این رفتار ها را تلافی خواهد کرد. پدیده‌‌ای که این روزها شاهد آن هستیم.

وی بیان کرد: در این روزها که کمیت حضور والدین کمتر شده بهتر است کیفیت حضور خود را بالا ببرند تا کیفیت حضور باعث شود که فرزندتان کمتر تحت تاثیر الگو‌های رفتاری نامناسب قرار بگیرد.
غفار تبریزی در خاتمه با اشاره به ژنیتیکی بودن بعضی از این نافرمانی‌ها خاطرنشان کرد: این گونه فرزندان تحت درمان دارویی و رفتاری قرار خواهند گرفت تا اختلالات آنها برطرف شود.

انتهای پیام/

ب
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=51624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x